Ana içeriğe atla

HAFİFLEME PROJESİ-4

 


Zaman koşuşturup dursa, olan bitenden odaklanma sorunu yaşasam da  hafiflemekten vazgeçmiş değilim. Geçen sonbaharda ilk defa yazlıklarımı daha düzgün yerleştirmiştim.  Yaza girerken acil birkaç ince kıyafet lazım oldu, açtım hurçlarımı, kolayca buldum aradıklarımı, mis gibi, gerekenleri çıkardım, kalanları kaldırdım, şipşak halloldu her şey. Düzelttiğim çekmecelerden bir şeyler gerekiyor, açıyorum çekmeceyi,  her şey yerli yerinde, az, ferah, boşluklu. Strese neden olmadan, ekstra zaman gerekmeden işlerimi yapmak dururken neden zorlaştırayım ki hayatımı? Zaten fark ettim ki üç beş eşya ile yaşıyorum, kalanları yük etmek niye?

Yani sevgili blog, ben devam ediyorum. Eğer hobilerimi mesleğim yapmış olabilseydim, muhtemelen bunlara gerek kalmayacaktı. Ama ruhumun istedikleri ile aklımın seçtiği yol farklı olunca, mecbur ruhu da doyurmak gerekiyor.  Okumak, yazmak, yoga yamak için zaman ayırmak gerekiyor. Her seçimimle başka bir seçimden vazgeçmem gerekiyorsa, ev işlerinin yükünden vazgeçmek istiyorum.

Zaman zaman yeni bir hobi edinesim geliyordu. Allah’ım hiç yeteneğim yok krizine giriyordum. Taş boyama, kalimba, kompost yapımı…Bir kısmı ile ilgili de yazmıştım. Ama zamanı yetiremiyorum. Yeni hobilerden uzak durmaya, hobilerimi de okumak, yazmak ve yoga yapmak olarak sadeleştirmeye karar verdim. Taş boyama ile ilgili yeteneğim yok, ama renkleri seviyorum. Renkleri uzaktan seveceğim artık boyalarımı çocuklara verdim. Kalimba çalacaktım. Çalışınca çalabiliyorum ama zaman ayıramıyorum. Kalimbama kıyamadım. Emekliliğimde çalarım artık. Kompost zaman alan bir süreç, kovamı atmak geçiyor içimden, kıyamıyorum, onu da daha sonra değerlendireceğim.

Bir de kitaplar var.. Ah canım kitaplarım. Ama çok toz çıkarıyorsunuz  kitaplarım☹  Yine de vazgeçmek zor geliyor. Kimliğim gibi sanki,. Ben de en başta bana bir şey ifade etmeyen, Debbie Macomber kitapları gibi hafif kitaplarla başladım azalmaya. Kitap kumbarasına atmak için almıştım, biri gördü, ben alırım bunları dedi, ona verdim.

DVD player vardı, onu çöpün yanına koydum, eşimden gizli yapıyorum artık. Yoksa bumerang gibi geri dönüyor. Tespit ettiğim, vazgeçeceğim çok şey var. Yerine yenilerini almazsam benden hafifi olmayacak. Son olarak instagramda rastladığım miujizabyleyla dan hoşuma giden bir  alıntı yapayım, akıl lazım olunca gelip bakarım:

“yalnız olmak zordur, 

İnsan ilişkileri de zordur.

kendi zorunuzu seçin.


Borçlu olmak zordur,

Finansal disiplin de zordur,

Kendi zorunuzu seçin.


Şişman olmak zordur,

Formda kalmak da zordur.

Kendi zorunuzu seçin.


Hayat asla kolay olmayacak

Ama kendi zorunuzu seçebilirsiniz.

Akıllıca seçin.”





Yorumlar

  1. Ben de hafifleyeceğim! :) Kitaplar gerçekten toz çıkarıyor ve artık okumadığım ve okumayacağım kitapları elden çıkarmak istiyorum. Giysilerimi hala yazlık kışlık değiştirmedim, gözümde büyüyor :( Geçtiğimiz haftalarda kalimba aldım ben de ama daha üstünde duramadım. Oysa alırken çok heyecanlıydım. Neyse bir ara üstüne düşeyim, hala heyecanlıymışım :) Sondaki alıntı da anlamlı, keşke kararsız biri olmasamm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalimbanin sesini duyduğumda hayatımın enstrüman ı demiştim:) şimdi çello sesi daha güzel geliyor ama tabii ki almayacağım:)) 5 kitabımı verdim, 5 daha ayırdım, sevmediğim kitaplar ama kitaplıkta ki boşluk yüreğimi buruyor, gerçekten çok zor ya, alışkanlık herhalde:)

      Sil
    2. Ben de aslında ukulele çalmak istiyorum ama kalimba daha kolay geldi, bununla başlayayım demiştim :) Bu aletler bana daha kolay geliyor uzaktan ama tabi öğrenmek gerekiyor (içimden bir ses kolay değil de diyor fısır fısır). Yoksa ben de çocukluğumdan beri keman sesini çok severim. Benim de payıma onu uzaktan sevmek düştü, dırın dırın... Keşke çocukken öğrenebilseydim.
      Evet kitaplardan ayrılmak özellikle de kitapkurdu seviyesindeki kitapseverler için zor bence. :)

      Sil
    3. Uzaktan sevmek aşkların en güzeliymiş:)

      Sil
  2. Benim de yeniden kıyafet ayıklamam gerekiyor. Yeni bir şeyler aldım, eskilere tol vermezsem çekmece kapanmayacak. Çok mutlu olmadıklarım gidici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli ferahlamak, mutlu edenlerle kalmak:)) bir de fazla almamak:))

      Sil
  3. Ah, kitap okumak gibisi var mı :) seyretmeyi bile seviyorum onları :))

    YanıtlaSil
  4. zoru seçiyoz pekuuu hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi okuyunca o kısım saçma geldi, ilk okuduğumda hayatın sırrını çözdüm sanmıştım:))

      Sil
  5. Sanırım genel olarak kitapseverler böyle. Bazen çok olsa bile görüntüsü bile beni mutlu ediyor. Fakat diğer eşyalar için bilemem. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumasam bile varlıkları yetiyormuş, çok zorlanacak gibiyim:(

      Sil
  6. Ah o hafiflemeyi ben de yapabilsem:) Ufak ufak başladım ama çok ufak:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder