Ana içeriğe atla

COMO GÖLÜ

Son aylar öyle  koşturmacalı geçti ki, kış tatilimi unutmadan yazabilecek miyim merak ediyorum. Neyse… Colmar dan sonra ikinci durağımız Como’ydu. Buraya ulaşmak için Basel’den Flix Bus otobüslerine bindik.10 Euro’ya şehirden şehire  seyahat edebileceğimiz otobüsleri ilk defa denedik, oldukça kolay ve güzel bir seyahat şekliymiş, bundan sonra da kullanırız sanırım. Sadece otobüsler bana biraz soğuk geldi, montumu çıkaramadım. 




Basel’den Como’ya giderken Alp dağlarından geçiyorsunuz. Yol uzun olmasına rağmen manzara güzel olunca keyifle seyahat ettik.  Alpler'de bile kar yoktu ne yazık ki . 




Como’ya geldiğimizde günün yarısı bitmişti.

Otobüsten indiğimiz istasyondan Como’ya geldiğimizde  bizi ilgi çekici eller heykeli karşıladı. Burada saçma sapan fotoğraflar çekip güldük bolca.



Otelimiz meydandaydı. Meydanlar Avrupa şehirlerinde en sevdiklerimden.  Hemen her şehirde büyüklü küçüklü meydanlar var. Eskiden buralarda kabarık elbiselerle vals yapıldığını hayal ederim hep. Şimdiyse kafeler var.  Como’nun Meydanı da güzeldi. Otele eşyalarımızı bırakıp hemen dışarı attık kendimizi ama öyle soğuktu ki. Kesici bir soğuk vardı, kıpırdamak zordu. 





Meydandan göle doğru yürüdük, bir an Atatürk resmi görüp “aaa Atatürk “diye bağırmışım. Resmin asıldığı restoran bir Türk restoranıymış, tanıdık görmüş gibi sevindik, orada bile Atatürk’ü  görmek iyi geldi.



Soğuk demiş miydim? Çok soğuktu. Como’nun arka sokaklarında dolaştık,kiliselere girdik çıktık,  ünlü bir burgercisinde burger yedik ama olmadı. Bir türlü konsantre olamadım şehre. Hem soğuktan, hem de bereber tatile gittiğimiz arkadaşlarımızın kavga günüydü. Küsüp, kavga edip durdular. Nasılsa barışırlar diye ciddiye almamaya çalışsak da insan etkileniyor, hangi yöne yürüyeceğin konusu bile olay oluyor. 

Oysa Como, İtalya'nın  ünlü bir tatil yeriymiş. Ünlü ve zenginlerin göl kenarında evleri olurmuş, rüyalar gölü denirmiş. Bizim çok zamanımız yoktu sadece meydan ve gölde dolaşabildik, belki doğası, gölün içleri güzeldir. Kendi adıma tekrar gitmek istemem. Como 'nun meydanından ve gölünden söz edip de bir tane bile fotoğrafını çekmediğimi fark etmem de benim bedenen orada, ama ruhen kim bilir nerelerde olduğumu gösteriyor.











Yorumlar

  1. İçten bir anlatım, güzel fotoğraflarla ne güzel, dolu dolu bir paylaşım olmuş. Alpler'de bile kar olmaması ilginç.
    Eller ve gözlerle ilgili fotoğraflar hep ilgimi çeker. Eller heykeli dikkat çekici.
    "Bedenen orada ama ruhen kim bilir nerelerde olmak..." deyişi gülümsetti beni. Pek çok kişi aynı hissi yaşayabiliyor çoğu zaman.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heykel Cok guzeldi gerçekten. Keşke tamamen orada olup tadını cikarsaymışım. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  2. como görmedim henüz, colmar da görmedim ama bunlar aklımda, halstad da, henüz görmesem de buraların dünyanın en güzel ve yaşanacak yerleri olduğunu düşünüyorum. yani avusturya, isviçre, belçika, almanya, italya bunlardan oluşan bir bölge var işte, dünyanın en iyi doğası burda. alpler tabii. almanyada yaşayıp italyada tatil yapmak gibi. ya da işte avusturya veya isviçrede yaşamak, alplere kayağa gidip italyada denize gitmek gibi. comoda da tabii göl kenarında biraz yaşamak lazım ki keyfi çıksın. tatile gidince ben sadece bir tek yere gidiyorum. yani birkaç günde bir iki şehir gezmiyorum. diyelim işte salzburga gidip bir hafta orda kalmak gibi. :) pek fazla tatil yapmadım henüz böyle ama hep aynı yerlere gitmeyi seviyorum. örneğin fırsat buldukça kavala ya gitmek gibi. veya üsküpe. sadece amalfi gibi. gittiğim şehirlerdeki insanlar gibi yaşamak istiyorum. turist olmayı gezmeyi sevmiyorum. ibiza ve mayorkada kalmayı düşünüyorum, bir de lizbonda bakalım. avrupa dışında ülke de istemem :) belki avustralya, kanada olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi deep, yarım günde ne anlaşılır ki? En iyisi yerli halk gibi yaşamak.ama zaman kısıtımız var, şimdilik mümkün değil.gencligimiz varken görebildiğimiz kadar yeri görmeye çalışıyoruz.alpler bölgesi güzel, bir de Akdeniz seviyorsun sanırım sen..deniz,güneş...

      Sil
  3. Biraz daha ılık bir mevsimde daha rahat gezilebilir sanırım. Arkadaşlarınızın kavgası aksilik olmuş. Ama yine de fotoğraflar güzel görünüyor. Alp Dağları yazısını okuyunca gülümsedim otomatik olarak. Küçükken çok merak ederdim oraları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle mevsim direkt algıyı etkiliyor. Alpler bizim heidi'nin memleketi, oradan tanıdıktır:)

      Sil
  4. Como'yu görmemis biri olarak bu yazınız ile gitme isteğim oldu. Görseller çok iyi ve çok tatlı bir havası var sanki. Bahar vakti buralarda olmak lazımdı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharda daha güzel olacağına eminim:) teşekkürler.

      Sil
  5. O bölgeyi görmeyi istiyorum. Farklı zaman ve kişilerle rüya gibi olacak yolculuk, biraz talihsizliğe uğramış ama olsun gözleriniz bayram etmiştir yine de her şeye rağmen. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı mevsimde, uykumuzu almış olsaydık daha güzel görünürdü sanırım:)

      Sil
  6. Como Gölü merak ettiğim yerlerden biri. Belki havanın soğukluğundan dolayı ortamın tadını alamamışsınızdır. Görmeden niye savunuyorsam :) Ama cidden merak ettiğim bir yer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence haklısınız da. Mutlaka atladığımız yerler vardır.Kısıtlı zaman ve soğuk çok etkiledi. COMO treni var mesela, onu izleyince muhteşem görünüyor COMO:)

      Sil

Yorum Gönder