Ana içeriğe atla

ONE DAY(NETFLIX DİZİ)


 Dex ile Em’in hikayesine tesadüfen rastladım. Meğer hikayesi ünlü bir kitapmış, öncesinde sinemaya da aktarılmış. En başta kadın başrol, erkeğe göre  soluk gelse de zamanla Em’i çok sevdim. Dizi hem kalbimi ısıttı, hem üzdü. Sevmek ve sevdiğini gösterebilmek sanatı diye bir şey var. Dex'le leEm arasındaki sevgi bağını hissettim, sevgiyi hissetmek bana iyi geliyor, dünyaya bağlıyor. Belki tekrar izlerim. Yumuşak, büyük kahramanlıkların olmadığı, sıcak bir dizi.  Tüm detaylarını yazdım . İzlemek isteyen okumasın😊

Sevgiye dair umutları yeşerten bu hikayede,  Dex yakışıklı, dışa dönük, eğlenceli bir tiptir. Em ise içe dönük, entelektüel, dünyayı ciddiye alan bir insandır. Mezuniyetlerinde karşılaşıp birbirinden etkilenirler, gece Em’in yurttaki odasında sonlanır. Ve fakat Em ciddi sorularıyla bütün büyüyü bozar ve aralarında hiçbir şey olmadan ayrılırlar. Telefon numaraları aldıklarından iki sevgili değil de iki iyi arkadaş olarak devam ederler. Her şeyi birbirleriyle paylaşır, beraber tatile gider, zor zamanlarında birbirlerinin yanında olurlar.

Bu süreçte Dex ünlü bir sunucu olur, popüler yapımlarda yer alır. Hızlı, gösterişli hayatı onu bencil, kırıcı biri yapar. Em’le uzaklaşırlar. Em ise garsonluk, öğretmenlik gibi işlerde çalışmakta, sıradan bir hayat sürdürmektedir. Hayatından adamlar geçer ama kalıcı olmaz. Em yazar olmak istemektedir.

Dex evlenir ve bir kızı olur. Bundan sonra kariyeri tepetaklak gidecek, alkolik bir adama dönüşecektir. Eşinden ayrılır. Em ise önce ilk kitabını, sonra devamını yayınlayıp sevilen bir yazar olacaktır. Paris’e yerleşir. Ve yıllar sonra Dex Em’e gider, Em’in sevgilisi vardır ama sevdiği o değildir.  Yıllar sonra evlenirler. Ama sonra… Burasını yazmak istemiyorum. Son bölümleri Em’siz geçen dizide bu kez Dex yeniden hayata tutunmaya çalışacak, Em ile anılarına sığınacaktır. 


Yorumlar

  1. Dizinin uyarlandığı kitabı son kütüphane ziyaretimde görmüştüm. Hatta alacaktım ama bu sıra belki yoğun olurum diye almadım. Bir sonraki gidişimde oradaysa alıp okuyacağım umarım. Dizisini de sonra izleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar, film ve dizilerden güzel oluyor genelde. Ben de kitabını okumak istiyorum. Kitap yorumunu okumak isterim:)

      Sil
  2. kitabını okudum, filmini izledim, hoş tabii :) diziyi izlemedim :) amerikan ve ingiliz dizilerine ara verdim diğer ülkeleri izliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngiliz dizilerini seviyorum, ciddiye alıp çekiyorlar gibi :)

      Sil
  3. Diziyi izlemedim. Ama yazınız ile dikkatimi çekti bakmak gerekiyor sanırım. Öneri için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
  4. İzlemek isterim diye devamını okumadım :)

    YanıtlaSil
  5. İzledim ve o kadar badireden sonra sonuca içim acıdı. Çok sevdim. 🌹

    YanıtlaSil

Yorum Gönder