Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 108

   


Ağaç Ev Sohbetleri’nin bu haftaki konusu Deepsi ‘den:

“Bazı insanlar tatili, yolculuğu önceden planlarlar, detaylı olarak, diğer bazı insanlar ise birçok detayı esnek bırakır. Hangisini tercih ediyorsunuz?”

Sürpizleri sevmem. Her şey kontrol altında olmalı. İlla ki önümü görmem lazım. Biletimi, kalacak yerimi, gezeceğim yerleri önceden belirlediğimde daha hafif hissediyorum kendimi, daha huzurlu oluyorum. Babam, kardeşim de benim gibi. Sanırım ailemiz nasılsa biz de öyle oluyoruz. Eşim benden beter. Rotayı, maliyeti çıkarır, yerleri ayarlar, güzergahları belirler. Bu konuda da oldukça iyidir.  Evlendiğimden beri ben plan yapmıyorum. Çünkü eşim her şeyin üstünden elli kere geçtiğinden, ne kadar planlı olsam da o kadarı fazla geliyor. İçim şişiyor. 

Özellikle yurt dışı tatillerinde planlı olmak gerek bence. Zaman kazandırır. Bir de tek bir gitme şansı olunca plan programlı gezmek verimli oluyor..Üç gün bir yerde kalacağız diyelim, iki gün harala gürele, yürü babam yürü, görülecek yerleri bitirmeye çalışıyoruz. Üçüncü gün hepsi bitince müthiş bir rahatlamayla, biraz da şehri öğrenmiş olarak, rahat rahat geziyoruz. Aslında en keyiflisi de bu oluyor.

Ne kadar planlı olsak da yurt içi tatillerinde butik otel ayarlamalarını gittiğimizde yaptığımız oluyor. Ama yer bulamamak gibi sıkıntılarla karşılaşıyoruz. Bunun için otel konusunda planlı olmak şart. Bunun dışında çalışan insanlarız..Bankada çalışınca önceden ayarlasan bile hep bir tedirginlik hali oluyor, her an iptal olabilir diye. Zaten yılda on gün, onu bile kesin gidersin diye vermiyor müdürler. “Bakarız, arkadaşlarınla anlaş” diyerek geçiştiriyorlar. Yok şubenin yüzde bilmem kaçı, yok aynı servisten bilmem kaç kişi gidebilir gibi saçma sapan kurallar oluyor. İptal seçenekli tatil olmayınca müdürler kızabiliyor. “İznini iptal et uçak paranı karşılarım” diyenler oluyor. Bankada planlı olmak şart., başka seçenek yok.

Planlı olsam da sırtına çantasını vurup “kafa nereye, biz oraya” misali gezip tozanlara özeniyorum. Belki emekliliğimde ben de yapabilirim. Kendimi salabilirsem..

Yorumlar

  1. Her evde bu planlama işine el atan birileri mutlaka oluyor sanırım:) Birde özellikle bu sene önceden rezervasyon yaptırmayıp, yer bulma konusunda ciddi sıkıntı yaşayan çok insan oldu.. Bence kafa nereye biz oraya yapmayın hiç:) Ben öyle bir dünya olduğuna inanmıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde planlama yapan birinin olmasından şikayetçi değilim. Valiz düzenleme filan gibi vasıfsız işleri de ben yapıyorum. Sadece bazen planlamadan uzak kalınca köreliyor muyum diye düşünmeden edemiyorum.turkcell reklamındaki özgür kız geziyordu ama plansız programsız:)) çok da karizmatikti.

      Sil
  2. Tur şirketlerini bıraktıktan sonra ben de aynı eşiniz gibi bütçesine varıncaya kadar detaylı plân, program yaparım. Bunu bir angarya olarak görmem, zevktir bu benim için. Falanca yerde güzel bir kilise vardır sözgelimi, internetten tarihini, özelliklerini öğrenir, notlar alır hatta fotoğraflarını dosyama koyarım. Oraya gittiğimde fotoğraflardan tanıdığım bir yeri karşımda görmek daha çok heyecanlandırır beni. Sırt çantasını alıp plânsız bir tatile çıkabilirim belki. Bu konuda yalnız başıma olsam dert değil. Gerekirse parkta gecelerim ama aile olunca plân program şart:)

    Benim eşim öğretmen. Yıllar önce bir yurt dışı turuna katılacaktık. Valilikten izin alınıyormuş. İzin prosedürü gecikince göze alıp gidemedik. Bütün tur parası yandı, geri tek kuruş alamadık. Madalyon Tur'du sanırım. Göze alamamamızın nedeni hani yurt dışında bir kaza olur falan, devlet memuru olduğu ve izinsiz çıktığı için başı derde girer diye düşünmüştük. Belki de göze alınabilecek bir riskti ama o zaman öyle karar vermiş bulunduk işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim de sizin gibi, Google earthden yürüyüş mesafelerine kadar ölçer:))
      Kacirdıginiz turuln parasının yanması üzücü, kaçan gezi daha da üzücü. Muhtemelen başınıza bir şey gelmezmis, Türkiye her türlü kuralsızlığı kaldırıyor.

      Sil
  3. Plan yapmak iyidir. Belki her şey tutmayacak ama pişman olmaz en azından insan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plansız yapamıyorum ama bazen gelişine yaşayanlara da imreniyorum:)

      Sil
  4. ha haa plan iyidir diyon ama fazlası da olmasın içler şişer, salmak da iyi diyosun pekii :)

    YanıtlaSil
  5. Zormuş sizin izin işleri. Saçma bir işveren yüzünden tatil planlarının bozulması hiç hoş olmaz sanırım.

    YanıtlaSil
  6. planların bozulması gıcık bir durum. yine de bozulacak bile bir planımın olmasını tercih ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder