Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #94

   


Uzun süredir ayrı olduğum bloğa Ağaç Ev Sohbetleri ile dönmek istedim. Bu haftanın konusunu Makbule Abalı önermiş:

“Kişisel olarak bir değerlendirme yaptığınızda çevrenizde ya da kendinizde gördüğünüz stres kaynaklı rahatsızlıklar nelerdi, bunların nasıl üstesinden geldiniz?

Stresin  sözlük anlamı gerginlik demekmiş; hayat bizi iki yandan çekiştirdiğinde geriliriz. Hem eve, hem işe yetişemediğimizde; değer yargılarımızla yaptıklarımız uymadığında; iki sevdiğimiz arasında kaldığımızda; gelecekten kaygı duyduğumuzda gerilir de geriliriz. Bazıları geniştir pek az etkilenir, bazıları da kırılgandır, daha çok etkilenir. Stres  bedenimizin farklı yerlerinde kendini belli eder. Benim eskiden mideme vururdu. Artık daha çok sırtıma ve omuzlarıma vuruyor. Kaskatı kesiliyor sırtım ve omuzlarım. Stres nedeniyle saçımın döküldüğü, uçuk çıkardığım da çok oldu. Bir de stresin yoğunluğuna bağlı olarak donup kalırım. 

Stresle mücadele etmek için eskiden uyurdum. Uyuyup gevşer sonrasında devam ederdim. Yetişkin hayatla birlikte stres yoğunlaşınca uyku yetmez oldu. Önceleri pilates, son sekiz yıldır da düzenli olamasa da yoga zihnimi toplamama, sırtımdaki katılığı bedenimden atmama yardımcı oluyor. Deneyimlerime dayanarak stresin üstesinden gelmenin birinci yolunun spor olduğunu söyleyebilirim.Düzenli spor stresi uzun vadeli uzaklaştırmaya yardımcı oluyor.

Kısa vadede ise sıcak bir duş, yeşillikli bir yerde zaman geçirmek, güneşi görmek, birlikte bolca güldüğün arkadaşlarla vakit geçirmek iyi geliyor.

Bir de yaşamak, tecrübe edinmek stresi azaltıyor. Yaşlandıkça biliyorsun ki bu durum kalıcı olmayacak geçip gidecek, şu anda önemli gördüğün sorunlar sıkıntılar bir zaman sonra unutulacak. Yaşlanmak bakış açısını genişlettiğinden bence stresi azaltıyor. 

Son olarak düzenli olmak stresi, dolayısıyla stres kaynaklı rahatsızlıkları azaltıyor. Koşulları kontrol edebilmek iyi geliyor. 

Güvende olmak ve güvende kalmayı başarabilmek de stresi azaltıyor. Ne yazık ki bu ülkemizde pek mümkün değil. Yolsuzluklar, ekonomik sıkıntılar eşliğinde; diktatörlük veya parlamenter sistem eşiğinde;   insan dünyanın yogasını da yapsa stresten kurtulamıyor. Önümüzü göremiyoruz. 

Yorumlar

  1. Millet olarak, stres ile baş edebilmek için antidepresan bağımlılığına doğru gidiyoruz. :) İlaç almadan baş edebilmek büyük başarı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaçlar çözmüyor, bir de üstüne kilo problemini yüklüyor:)

      Sil
  2. Bütün dediklerine katılıyorum. Bir de çok gerildiğimde dua okurum rahatlayana kadar. Ve derin nefes.

    YanıtlaSil
  3. spor ve doğa evet evet. hoşgeldin. iyisin dı ma :)

    YanıtlaSil
  4. İlk paragrafta stresin sebeplerini çok güzel anlatmışsınız. İnsan neyi kafasında büyütüyorsa o stres sebebi oluyor. İnsanız sonuçta, görmezden gelemediğimiz şeyler oluyor.
    Pek spor yapan biri değilim ama artık sabahları yürüyüş yapmayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürümeyi ben de istiyorum ama zaman ayıramıyorum. yürümenin de müthiş bir şey olduğunu söylüyorlar :)

      Sil

Yorum Gönder