Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 95

 

Deep Tone, Ağaç Ev Sohbetleri'nin 95. haftasında sormuş:

"Hangi ülkeleri kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz? Hangi ülkelerin filmlerini, müziklerini, dizilerini, kitaplarını kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz?"

Sanırım kendimi yakın hissettiğim bir ülke olmadı. Roma'yı gezerken iklimini bizim buraların iklimine benzetip yakın bulmuştum. Roma İmparatorluğu'ndan kalan sütunlar aynı bizim buralardaki kalıntılar gibi olduğundan çok tanıdık gelmişti. Yetişen bitkiler, ağaçların kokusu,şehrin tepelerinin  İstanbul'a benzemesi nedeniyle de kendimi en iyi hissettiğim yurt dışı şehriydi. İtalya'yı değil de Roma'yı kendime yakın hissetmiştim.

Kitap okurken, film izlerken de seçimlerim uzak bulduklarım, kültürü bize benzemeyenler arasından. Kuzeyliler bize benzemiyor, altı ay gece altı ay gündüz yaşayıp, soğuğa dayanıklı oluyorlar, iri yarı, izbandut gibi insanlar. Onların bakış açılarını, yaşamla ilgili çözümlerini merak ettiğimden izlemeyi seviyorum.

Rus edebiyatını "insan" psikolojisinin analizini iyi yaptıklarından seviyorum. İspanyolların dizi konuları sıra dışı geliyor, bunun için izlemeyi seviyorum.

Müzik dinlerkense ortak geçmişimiz olan Araplar, Yunanlar, Azeriler, Çerkezler, Gürcüler  gibi toplumların kıvrak melodilerini seviyorum.Toparlayacak olursam Roma'yı şehir olarak yakın buluyorum. Müzikte de Anadolu'dan yolu geçen halkları kendime yakın hissediyorum. Kitaplarda ve filmlerde yakın bulduğum yok ya da hatırlayamadım. Bu haftanın konusu zor geldi :)



Yorumlar

  1. :) roma görmedim ama evet istanbula benziyor diye okuyorum ben de :) azeri çerkez gürcü müzikleri dinleyim bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. roma çok güzel, gördüğüm en güzel avrupa şehri bence :)

      Sil
  2. yunanistana gitmek istediğin zaman söyle bana, euro şimdi arttı evet ama yine de gitmek pahalı değil inan ki, otobüsle bile gidiliyor, çok da ucuz, gemi ile gitmek de ucuz, otobüs ve gemi turları da var ve çok ucuz inan ki, örneğin, gruppal diye bir firma var şişlide, çok ucuza götürüyorlar, bikaç günlük geziler, otobüs veya gemiyle, uçakla olanlar azcık daha paalı olabiliyo :) ben de adalara gittim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. not ettim deepsi. bu sene değil de seneye gideriz sanırım. rotaları sorarım sana :)

      Sil
  3. Keyifle okudum, güzel bir yazı olmuş. Çerkesim ben, güzeldir bizim müzikler. Gerçi en sevdiğim müzik Ağlatan Qafe. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çerkeslerin müzikleri de dansları da çok güzel.aglatan qafeyi duymamıştım, hemen dinleyeyim:))

      Sil
    2. Müziği biliyordum, adını öğrenmiş oldum:)

      Sil
  4. Roma benim de çok merak ettiğim bir yer kısmet gideriz belki

    YanıtlaSil
  5. Roma'ya beş altı kez gittim. Gerçekten güzel bir şehir. Ancak yazları çok sıcak oluyor. Tarihine sahip çıkmış bir şehir. Eski binaların sürekli restorasyon işi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roma yi tekrar görmeyi ben de çok istiyorum. Sokak aralarında ortaya çıkan küçük meydanlarıyla filan çok güzel düşünülmüş bir şehir. :)

      Sil

Yorum Gönder