Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 41


Severek takip ettiğim Ağaç Evi Sohbetleri'ne ben de katılmak istedim. 41. haftadan iştirak ediyorum, umarım daha uzun haftalar sürer.  Bu haftanın konusu Kavanozdaki Beyin'den gelmiş:

1-Kendi çektiğin ilk fotoğrafı hatırlıyor musun? 2. Neyi fotoğraflamıştın? 3. Bunun için bir fotoğraf makinası mı kullandın bir telefon mu? 4. Çektiğin fotoğrafı ve o anı anlatır mısın?

Bizim eve fotoğraf makinasının girişi Sovyetler'in çöküşü ile oldu. Çöküşle birlikte yoksullaşan ve para kazanmak için Karadeniz kıyılarına inen Ruslar, "Rus Pazarları"nda atarilerden fotoğraf makinalarına, balık oltalarından oyuncak bebeklere, kumaşlara kadar pek çok orijinal ürünü satışa sundular.  Babam da bir tanesi 12 pozluk, diğeri 36 pozluk iki tane makineyi, yine film şeridiyle alıp gelince
çok sevindiğimi hatırlıyorum. Şimdilerde kitaplığımı süsleyen ve "taş" gibi olan bu makinaların flaşları yoktu ve koca bir flaşı takardık makineye..Makinayı kurar, koşturarak karşısına geçerdik..




İlk çektiğim fotoğrafı hatırlamıyorum ama muhtemelen ailemizi çekmişimdir. Pozlar kıymetli, sınırsız çekim hakkı yok, şehre gidilecek de fotoğraflar "tab ettirilecek", bunun için kendimizi çeker, hevesle pozların bitmesini ve nasıl çıktığımızı görmeyi beklerdik. Doğa fotoğrafları filan çekme lüksüm yoktu yani. Bazen fotoğraflar çıkmaz, "yanmış" derlerdi üzülürdük. Bazen de bazı fotoğrafların bazı bölgeleri yanar ortaya efektli  eserler çıkardı.O fotoğraflarda daha güzel çıkıyordum sanki :)

Geçmişi gülümseyerek hatırlayıp mutlu oldum. Hey gidi günler..


Yorumlar

  1. yaa eskiden zormuş evet bir resmi tab ettirmek ve yanmamış olmasını beklemek :) ne güzel anılar anlattık hepimiz çok sevdim valla :)

    YanıtlaSil
  2. ay yaaaa ne güzel anılar demek o zaman daha güzel çıkıyodun fotolarda hihihi :) ya bu lubitel efsane makine yaaa :) ruslar sayesinde foti çektik diyon yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya rusların sıkıntısı bize foto makinesi olarak döndü :) lubiteli seviyorum deep, en çok üstten bakılarak foto çekilmesini seviyorum. ayrıca çocukken daha fotojenikmişim :))

      Sil

Yorum Gönder