Ana içeriğe atla

SEFER TASI (DABBA)

En sevdiği filmleri ya da kitapları veya şarkıları  bir çırpıda sıralayıveren insanlara hep imrenmişimdir. Bana en sevdiğim filmi sorsalardı cevap veremezdim. Neyse ki Deeptone sayesinde "Sefer tası" nı izledim ve diyebilirim ki bu benim bugüne kadar izlediğim ve sevdiğim en iyi filmdi.

2013 yapımı Sefer tası , bir Hindistan filmi ve olaylar Hindistan'da geçiyor.Hindistan'da çalışanların yemeklerini aracı bir firma, evlerinden alıp, sefer tasları aracılığıyla iş yerlerine taşıyor. Kocasının ilgisizliğinden yakınan İla da, kocasını kendine bağlayacağına inandığı baharatlarla bir yemek yapıyor ama sefer tası aracısı firma yemeği yanlış kişiye, Saajan Fernandes'e götürüyor. İla akşam kocasına yemeğin nasıl olduğunu sorduğunda kocası başka bir yemekten söz edince, İla yemeğin başka birine gittiğini anlıyor ve ertesi günkü sefer tasının içine yemeklerle birlikte bir not iliştiriyor. Akşam boş gelen sefer tası içinde Saajan'ın cevabı geliyor. Evde yalnız İla ile karısının ölümünden sonra yaşam enerjisini kaybeden, aksileşen Saajan'ın iletişimi böyle başlıyor. İki yalnız ruhun bir birlerine  günlük yaşamın  detaylarından, kendilerinden bahsetmeleri, mektupları hevesle beklemeleri, sonrasında buluşmaya karar vermeleri ile geçen olaylar filmin konusunu oluşturuyor. 

Bu filmi çok sevdim çünkü mutlu, umutlu hissettim. Filmde büyük kahramanlıklar yoktu ama sıradan hayattaki küçük incelikler vardı.İnsanın tutunacak bir dal bulduğunda nasıl değiştiği vardı. Duygu sömürüsü yapmadan yalnızlığı, ölümü, yoksulluğu anlatan bir filmdi. Üçüncü dünya ülkesi Hindistan'ın yoksulluğuna, kalabalıklığına, yemeklerine, baharatlarına, müziğine  dair detaylar vardı.

Deep, film seçerken yönetmenlerine dikkat etmemi söylemişti. Filmi yazan ve yöneten  Ritesh Batra'ymış ve mükemmel bir film yapmış. Sefer tası  yazdıklarımdan çok daha fazlası,  benim ifade gücüm yetersiz kaldı. Lütfen izleyin..




Yorumlar

  1. Dabba'yı izledim güzel filmdi.

    YanıtlaSil
  2. insanı mutlu ediyor,1 saat 40 dakika hemen bitiveriyor. çokça tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. oleeey ya kaç defa izledim ya arada açıp izleyip mutlu oluyom yani. erkek oyuncunun bütün diğer filmleri de iyi ama kaybettik onu öldü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlılar, nasıl samimiler.. adamın öldüğüne üzüldüm :((

      Sil

Yorum Gönder