Ana içeriğe atla

FİNANSAL ÖZGÜRLÜK




Bundan 3 yıl önce Ekşi Sözlük'te diesel1907''nin finansal özgürlük yazısı ile karşılaştım, bu yazı beni çok etkiledi, eşimle paylaştım ve o günden beri hayatımızı bu doğrultuda şekillendirmeye çalışıyoruz. Bu yazıyı üniversitede okuyup özümsesem ve işe başladığımda bu bilince sahip olsaydım planladığımız erken emekliliğe çok daha erken ulaşabilirdik. Neyse ki çok da geç sayılmaz. Belki ben de genç arkadaşların okumasını sağlar ve vesile olurum. Diesel1907'nin yazısı oldukça kapsamlı, mutlaka okuyun..

13 yıllık evliyim, evlendiğimde aldığım mobilyalarımı kullanıyorum. İş arkadaşlarım koltuk takımlarını, buzdolaplarını, perdelerini değiştirip duruyorlar. Hatta kredi ile aldıkları evlerini satıp, üzerine tekrar borçlanıp daha büyük ya da daha popüler muhitte ev filan alıyorlar. Bana da hayatımı yaşamam ger'ektiğini söyleyip duruyorlar. Bunun üzerine düşünüyorum,hayat nasıl yaşanır?Sonra,  yarın ölüp gitsem üzüldüğüm tek şeyin  kullanamadığım 67 iş günü yıllık iznimi kullanamamak olduğunu fark ediyorum. Koltuklarım aklıma bile gelmiyor. 

Bazen başka evlere gittiğimde gıcır gıcır, moda mobilyalar gözüme hoş geliyor, evimle kıyasladığım oluyor, çok sürmüyor ama. Şimdi 38 yaşındayım ve 50 yaşımda emekli olmayı düşünüyorum. Umarım sağlıklı olurum, tüm zamanım bana ait olur da, biriktirdiklerimle bolca gezer tozar, ailemle keyifli zamanlar geçiririm. :)Aşağıdaki klişeyi yıkabilirim :))

Gençken=Zaman, enerji var para yok. Büyüyünce=Para,enerji var zaman yok. Yaşlanınca=Zaman, para var enerji yok.



Yorumlar

  1. Inşaallah.
    Herşey gönlünüzce olsun o zaman.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Söylediğiniz yazıya baktım gerçekten cok teşekkür ederim. Bir kac arkadaşımada attım daha önce hiç üzerinde durmadığim bir konuydu.umarım sizde hedeflerinize ulaşırsınız.

    YanıtlaSil
  3. Yaşamı satın alamazsınız akıp gider. Bana da diyorlar arabayı yenile benim işimi görüyor.

    YanıtlaSil
  4. Umarım güzel günler geçirir hayellerine kavuşursun eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. tüketmekten vazgeçince bireysel anlamda özgürlük, dünya için de sürdürülebilirlik elde ediyorsun. ödülü çok büyük. ne kadar erken fark edersen, o kadar çabuk kazanıyorsun..

    YanıtlaSil
  6. hadi emeklilikte o zaman bol yurtdışı olsun sanaaa :) yunan adalarında deniz güneş kalamar oh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurt içi, yurt dışı, sahil boyu.. hepsine varım :))

      Sil
  7. İnan ben de hâlâ çeyizimdeki eşyaları kullanıyorum. Devamlı eşya değiştirmem, bahsettiğin gibi ev değiştirenleri biliyorum, o işlerle de ilgimiz yoktur. Ama gezmeye bütçe ayırmayı severiz. Şu salgın günlerinde iyi ki gezmişiz diyorum. 50 yaş emeklilik için güzel bir yaş. Dilerim gönlünce olur ve sevdiklerinle keyifli anılar biriktirirsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neyse ki yalnız değilim :)) çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)

      Sil

Yorum Gönder