Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #44

Ağaç Ev Sohbetleri'nin 44. haftasının konusu Kedi Mırıltısı'dan gelmiş:

1. Evcil hayvanınız var mı ya da hiç oldu mu? Bu hayvanı kendinize yoldaş olarak seçmenizin amacı neydi (yani mesela niye kedi değil de özellikle köpek aldınız)? Onunla bir anınızı paylaşın, resmi varsa onu da paylaşabilirsiniz. Eğer yoksa sadece diğer soruları cevaplandırabilirsiniz.
2. Vahşi bir hayvanı evcilleştirebiliyor olsanız bu hangisi olurdu ve neden?

3. Son olarakta evcil hayvan satışı ve alımı hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce bu doğru mu?

İlk evcil hayvanım muhabbet kuşumdu. Onu ben seçmedim, ama çok sevdim. Kaçıp bizim eve gelmişti. İyi eğitilmiş, ele konmayı filan bilen  bir kuştu. Annemle babam onu   eve almayı kabul edince çok sevinmiş, kafes  almaya koşmuştuk. Adını "Can" koyduğumuz yeşil oğluma rahat etsin diye en büyük kafesi almıştık Meğer aldığımız kafes papağan kafesiymiş. Sonrasında tatillere taşımak için aldığımız küçük kafesi daha çok sevdi Can oğlum.

Adı Can'dı ama kısaca Caniş diyorduk biz ona. Yalnız kalmasın diye eş aldık. İlk eşi Candan özgür ruhlu bir kuştu,birinci  firarında bulup getirdik ama  çok kararlı bir kuştu, penceredeki sinekliği her gün az az delerek tekrar kaçmayı başardı. Caniş'in sonrasında Cincan, Canan diye eşleri de oldu. 

Kafesini ben temizlerdim, hiç zor gelmezdi.Kafesin kapısı açık olurdu genelde. Haliyle her yer kaka olurdu, kardeşimle KAM(Kaka Araştırma Merkezini)  kurmuştuk. Kakaları bulup temizliyorduk. Benim onu sevdiğim gibi, Can oğlum da beni sevdi bence. Üniveriste için İzmir'e gidince ayrıldık kendisiyle. Annem babam benim kadar ilgilenmemiş, Caniş'im psikolojisi bozulmuştu, tatillerde geldiğimde gerginliğini hissedebiliyordum. Sonrasında balkonda serbest gezerken bir sokak düğününden gelen davul sesinden korkup kaçmış. Annemler eve gelene kadar bana söylememişti. Ara ara rüyalarıma girer hala. Öldüğünü görmediğim için seviniyorum.Ama onu kafese kapattığım için pişmanım. Bence kafeste kuş beslememeli insan. Özür dilerim canım oğlum.

Şimdilerdeyse kedi istiyorum. Kedilerin kendi başlarına buyruk olmalarını, ilgiye çok ihtiyaç duymamalarını, tuhaf davranışlarını  seviyorum. Ama omuzlarıma yeni sorumluluk almak istemediğimden ve eşim sokak kedilerinin eve uygun olmadığını düşündüğünden (atlayıp zıplayıp kapıları üstlerinde gezmeleri filan) alamıyorum. Evcil hayvan satışını doğru bulmuyorum, bu nedenle scottish fold gibi evcil kedileri de satın alamıyorum. Ama şöyle bir hayalim var, çok uysal, Garfield tembelliğindeki  bir bebek  sokak kedisi eşimin peşine takılıyor, onu tavlıyor ve o da kıyamayıp eve getiriyor ve bizim bir kedimiz oluyor. Eşimi tavlaması önemli :)) Sonsuza kadar mutlu yaşıyoruz. Elmayra gibi sarılıyorum ona.

Son olarak vahşi hayvan evcilleştirmek istemem ama ille evcilleştirecek olsam sincap evcilleştiridim.Çünkü çok sevimliler. Moralim bozulduğunda tipine bakar mutlu olurdum.

Caniş'imi anlattığım konuyu çok sevdim, Kayıp Fısıltı'ya teşekkür ederim :)


Yorumlar

  1. Bende bir tane ankara kedisi düşünüyorum. Çocuklar çok istiyor. Bizde de vardı mavi muhabbet konuşurdu. Adı Cevaddı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi alıp anlatırsanız severek okurum. Cevad da neşeli isimmiş :))

      Sil
  2. Candan bizim Pıtır gibiymiş.
    KAM da çok iyi 😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Candan da pıtır da özgür willy gibi hayvanlar... Kaka işi şakaya gelmez:))

      Sil
  3. Sincaplar çok oyuncu ayrıca.Cevizleri çalmasın diye bekliyordum güya.Tepemin üzerinden geçen tellere gözüm ilişti,baktım ki orada.Anında istop oyununa geçti.Güya fark etmeyeceğim.Oyuna eşlik ettim , başımı indirdim.Bu harekete geçti, fark ediyorum.Tekrar baktım yine durdu.Sonra birden fırlayıp kaçtı.Gün boyunca türlü hinlikler yaptı sonra al bir ceviz git dedim hiç yanasmadım ona.Cevizi almasıyla kaybolması bir oldu :) evcil sincap güzel olabilirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne güzel,. Ben hiç canlı sincap görmedim. Çok şanslıymışsınız:) numara yapmayı da biliyorlar demek:)

      Sil
  4. Can ve kıymetli eşlerinin isimleri çok güzelmiş. Eğlenceli ve güzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
  5. Bence de kuşlar kafeste beslenmemeli. Çok kızgın ve kırgınlar bence bize..

    YanıtlaSil
  6. Bence de ama çocukken bilemiyor insan:(

    YanıtlaSil
  7. çok tatlı bütün yazın :) can candan sen gidince gerilmesi çok tatlıııı :) elmayra daa :)

    YanıtlaSil
  8. kerevit var yaaa bebekleri var minicik beyaz beyaz çok şirinleer :) en çok eğirdir gölünde oluyomuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım Google'dan . Bir tür ıstakozmuş. Bişey daha öğrenmiş oldum:)

      Sil
  9. Evde hayvan bakmak gerçekten emek isteyen bir durum, bir kaç kez emanet hayvan baktım ancak sağlık sorunu olan insanlara tavsiye etmem. Bu yüzden ben kedilerime bahçemde bakıyorum.

    Bahçemin daimi iki kedisi var ve yer yer bir çok misafirimiz oluyor şimdi ise bir kedi yavrularını bahçeye taşımış, şimdi iki yavru ve anne kedimiz var daimi üyeliğe terfi edebilirler gibi duruyor bakalım hayırlısı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedilere bayılıyorum. Siz çok şanslıymışsınız:))

      Sil
  10. Balık denedim ama yaşatamadım:(filler de çok tatlı, kocaman sarılması güzel olurdu:)

    YanıtlaSil
  11. Can'ın kuşunun, eşlerinin ve çocuklarının hikayesi beni eğlendiriyor. Hayvanlara olan sevginiz takdir edilmeyi hak ediyor. İyi günler. Endonezya selamlar.

    YanıtlaSil
  12. ya kam ne iyi bir ad olmuş ne güldüm.kedi hakkında bende aynı düşünüyorum. o başına buyruklukları yok mu beni benden alıyorlar. sokak kedisi sahiplenmek tuvalet eğitimi açısından zor olmaklar beraber özgürlüklerine düşkünlükleri ile izi üzerler. satın almak dediğiniz gibi hoş bir durum değil.ama sahiplendirme platformları var petlebi var benim bildiğim iyi cins kedilerde oluyor veteriner vslerden yada yavrulardan. scottish fold cin scottish fold i kedişi olan bir taıdığımız kedinin yavruları olunca yuva arıyor şimdi yavru yok ama olura haber veririm size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. scottishler çok sevimli, briryle yaşamayı çok isterdim ama sorumlulukları gözümü korkutuyor :)

      Sil
  13. Kuşumu kaçırdığım zaman kendisi insanları tanıyan ve eğitimli bir kuş olduğundan bir insana konmasını çok istemiştim ve o insanında ona bakmasını. Çünkü kuşlar eve alıştılarsa dışarıda zor yaşarlar. Başta okuduğumda yeşil olduğunu söylemeseniz çok küçük bir ihtimal de olsa soracaktım rengini, tipini, nerede yaşadığınızı falan.

    Güzel yazı, katılımınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin kuş çok akıllıymış, insan gibi :) benim kuşum kaçak kuş olduğundan insana alışık gelmişti. sizinki de muhtemelen bir ve sığınmıştır.

      Sil
  14. yeni ağaç ev geldi bile ciciş :) iyisin dı maaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder