Ana içeriğe atla

YERDENİZ BÜYÜCÜSÜ- URSULA K. LE GUIN

yerdeniz büyücüsü

YERDENİZ BÜYÜCÜSÜ- URSULA K. LE GUIN

Üniversiteye giderken sekiz kişilik devlet yurdunda kaldım dört yıl boyunca. Farklı farklı insanlarla tanıştım. Bunlardan biri de alt ranzamdaki Deniz'di. Şizofreni tedavisi gören, çok okuyan, geceleri uyuyamayan, elinde kahvesi, dikilmiş saçları ile dolaşan, açık sözlü biriydi. Ursula Le Guin'i hiç bilmezken, yine ne olduğunu bilmeden Mülksüzler'i ödünç alıp okumuş ve yazarın hayal gücüne hayran kalmıştım. Yerdeniz Büyücüsü'nün ilk kitabını da büyük bir beklenti ile aldım.
Kitabın esas oğlanı Ged-Çevik Atmaca, normal bir çocuk gibi koşuştururken büyücülük yetenekleri ortaya çıkar. Bunun üzerine önce bir ustanın yanında, sonrasındaysa büyücülük okulu olan Roke Okulu'nda eğitim alır. Okuldayken dikkat çekmek için yaptığı bir gösteri sırasında karanlık dünyadan bir gölgeyi çağırır. Okul müdürünün ölümüne, kendininse yaralanmasına neden olan bu olaydan sonra  gölge Ged'in peşine düşer. Artık eskisi kadar neşeli olamayan Ged bu gölgeden kurtulmanın tek yolunun,  onun Gölge'yi kovalaması  olduğunu anlar. Gölgenin peşinde dalgalı denizleri aşar ve sonunda onu  yok etmeyi başarır.

Yerdeniz Büyücüsü'nü okurken Mülksüzler'deki tadı alamadım. Bildiğimiz büyücülük kitaplarından farklı değildi. Olaylar detaylı verilememişti, aksiyonu hissedemedim. Büyücülük dünyasının gizemine kapılamadım. Sahneler kasvetliydi, hiç coşku hissedemedim. Kitapta ilginç bulduğum nokta büyücülerin isimlerini bilmenin onların gücüne hakim olmaya neden olması, bu nedenle büyücülerin gerçek adlarını sadece çok güvendikleri insanlara söylemeleriydi. Kitabın diğer bir ilginç yanı Yüzüklerin Efendisi'ndeki gibi yaratılan dünyanın bir haritasını içermesiydi. Yazarların yaratıcılıklarına, hayal güçlerine ve zekalarına hayranım. 


Şimdi karar vermem gerekiyor. Bir tarafım Ged'in başına neler geldiğini merak edip ikinci kitabını da almamı söylerken, diğer tarafım farklı kitaplar okumamı söylüyor...


Yorumlar

  1. Büyücülük okulu diye bir şey mi var, yoksa masalsı yönü mü kitabın? Bu devirde yoktur ama orta çağda vardır belki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki fantastik okul. Cadıların yakıldığı zamanlarda vardır belki.🤔

      Sil
  2. mülksüzler gibi olamaz tabii de ama oku yani iyi seri, tamamı :) deniz yazık yaa noldu ona sonraaa sölesenee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz sonra eve çıktı, biz koptuk. Filmlere esas kız olabilecek sıradışı bir karakterdi. Severdim, iyi ki tanımışım.☺️

      Sil
  3. Listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. istediğin zamaaan sana büssürü iyi dizi söleriiim yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cadılı, büyücülü dizi önerilerime açığım☺️

      Sil
    2. good omens/talihsiz serüvenler dizisi/once upon a time/penny dreadful/heroes/hotel del luna (kore)/the mist.
      bunları bir dene istersen. sölerim yine olmazsa. gizemli dizileri seviyon demekkisi. dark gibi. vampir hayalet de seviyon muuu :)

      Sil
    3. Vampir, hayalet sevmem, sadece cadı. Yalniz hangisinden başlasam bilemedim🤔

      Sil
  5. Okuyacaklar defterime ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mülksüzler daha güzel. Onu daha çok tavsiye ederim.

      Sil
  6. Oldukça şık ve dolu bir blogunuz var sizi takibe aldım.Sizi de beklerim,Sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. mülksüzler ve dünyanın kıyısında dansı okumuştum. lotr dedin beni çektin şimdi, bakacağım buna da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin ikinci kitabını yeni bitirdim.Birinciden daha iyiydi. Sanırım hikaye ilerledikçe güzelleşecek..

      Sil
  8. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder