Ana içeriğe atla

HER ŞEYİN BAŞI BLOG-SALİH SEÇKİN SEVİNÇ

HER ŞEYİN BAŞI BLOG-SALİH SEÇKİN SEVİNÇ

Her Şeyin Başı Blog-Salih Seçkin Sevinç
Sosyal medya ve bloglar konusunda okuma ödevim olmasaydı, bu kitabı okumayı düşünmezdim bile. Çünkü ön yargılarım var. Pazarlama bölümünde çalıştığım ve  satış hedefi saçmalığına sürekli maruz kaldığımdan mı bilmem içinde "pazarlama" geçen her şeyden nefret ediyorum. Pazarlama benim için insanları ihtiyaçları olmayan şeylere veya ihtiyaçları varsa da ihtiyaçlarından fazlasını almaya zorlamak. Yapış yapış bir şey yani. Yazarımız Salih Seçkin Sevinç'in özgeçmişindeki  pazarlamayı görür görmez uzaklaşırdım oradan ve  haksızlık etmiş olurdum. 

Kitaba, blog yazmak isteyenlere "aslansınız, kaplansınız; siz de yapabilirsiniz! içinizdeki devi uyandırın! " ana fikri etrafında döndüğünü düşünerek başladığımı itiraf edeyim. Herkesin blog yazabileceğini belirtmekle birlikte yazarın gaz verme gibi bir derdi yok. Eğlenceli bir dille blog konusunu genişçe ele almış.

Öncelikle blogların sosyal medyada önemli yeri olduğunu söylüyor. Twitter, instagram gibi alanların yanıp sönen platformlar olup burdaki bilginin anlık olduğunu, oysa blogların kalıcı olduğunu ve her zaman öyle olacağını iddia ediyor .Herkes gider blog kalır diyor.  Eskiden yemek tariflerini ya da seyahat edilecek yerleri bloglardan öğrenirken, şimdi görsel anlamak daha kolay olduğundan vlogları tercih ediyorum. Bence youtube, bloggeri geçmiş gibi. Bu nedenle burada yazar haklı mı karar veremedim. Kitap 2015'te yayınlanmış bu arada.O günün koşulları ile bugününkiler farklı olabilir.

Yazar niş bloglar dediği belli bir konuda (örneğin bisiklet) yazan blogların daha çok okuyucu çekeceğini ancak daldan dala atlayan blogların şansının biraz daha az olacağını söylüyor. Bunun nedeni arama motorlarının uzmanlaşmayı sevmesiymiş.  Kitapta:

  • insanların blog yazma motivasyonları; 
  • blogger, wordpress gibi blog platformların artıları eksileri; 
  • banner, permalink gibi blog terimlerinin neler olduğu; 
  • içerek üretirken nelere dikkat edilmesi gerektiği;  
  • arama motorlarını çekmek için neler yapmak gerektiği(rss besleme gibi); 
  • içeriği pazarlamak için yapılabilecekler; 
  • blog içeriği için fotoğraf düzenleme(örneğin picmonkey), grafik düzenleme( canva), istatistik tutma (seeyourvisitor)  gibi destekleyici servisleri anlatılıyor. 
Kitabın en sonunda bloggerlarla yapılan söyleşiler var. Yazarın blogu harbiyiyorum.com başarılı bloglardan biriymiş. Her Şeyin Başı Blog'u okuduktan sonra yazarı instgramdan da takip etmeye başladım. Her Şeyin Başı Blog emek verildiği belli, eğlenceli ve ayrıntılı bir kitap. Okumaya değer..





Yorumlar

  1. Merhabalar Deeptone de sizi gorup keşfettik Blogunuzu izlemeye aldım.

    Blogla iligili bir kitap yazılması hoşuma gitti.Malum bloglara gereken özen gösterilmiyor. Bu dikkat çekebilir. Alıp okumak isterim.

    YanıtlaSil
  2. Notumu aldım, kesinlikle okuyacaklarım arasında... Bana da beklerim! 😉

    YanıtlaSil
  3. hımm iyi kitaba benziyo, aklımda olsun. insta, vlog, çok seviyoz tabii, izlemeyi, bi dolu blogçu arkadaşımız da vlogçu oldu, instada da süperler. ama blog çevresi hiç bir medyada yok. blog yazarları çok elit, gerçekten de, iyiler, düzeyliler. blogda yazılan yazılar daha değerli, keyif verici, bilgilendirici, faydalı, bütün yemek, gezi, giyim, kozmetik, tiyatro, sinema, sergi, konser, hepsini bloglardan öğrenip yapıyorum, izliyorum. blog yazarları çok da terbiyeli, düzgün. bloglar her zaman en düzgün çevre ve en iyi aile olacak. binlerce blog yazarından oluşan bir aileyiz yaa. çok keyifli blogda olmak. interaktif bir iletişim var aile içinde. çok heyecanlı ve mutluluk verici yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vloglar çerez, bloglar ana yemek gibi mi acaba? yavaş ama doyurucu?

      Sil
  4. Vloglar beni sıkıyor. Yazılı olsa beş dakikada okuyacağım bir şey için yarım saat harcayıp izlemek.hiç cazip gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yufkanın nasıl katlanacağını filan yazılı anlayamıyorum bazen ama görsel olduğunda daha çabuk kavrıyorum :)

      Sil
  5. Vlogların da bir doyum noktası var ve o noktaya gelmek üzereyiz hatta bence. Blog daha kaliteli ve vakit ayrılası geliyor artık bana da. Kitap faydalı gözüküyor. Bloğunuzu yeni keşfettim ve aldım hemen takibe. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes vlogger oldu değil mi? ve ne yazık ki üst sıralarda kim varsa ancak onları görebiliyoruz. belki çok kaliteli içerikler var ama haberimiz bile yok. fikirleriniz için teşekkürler..

      Sil
  6. bende hala ürün araştırırken bloglara başvuranlardanım. Ve elimden geldiği kadar da blogger arkadaşlarıma destek olmaya da çalışıyorum. Bence de bloglar daha önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloglardan da vloglardan da çok şey öğreniyoruz :)

      Sil
  7. Bende yeni bir blogger olma adayı olarak bu kitabı gördüğüm gördüğüm için cok mutluyum.Zaten uzun zamandır blog okuyordum.Açmayı düşünmemiştim.Ama bir yönden de herkesin paylaşabileceği şeyler var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar da öyle diyor. herkesin anlatacağı şeyler var. teşekkürler..

      Sil
  8. 10 yıldan fazladır blog yazıyorum ilk defa gördüm bu kitabı. Alıp okumak lâzım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de kitap yazacak kadar tecrübeniz birikmiştir. Ne çok bloğunuz var.hepsini güncel tutmak ciddi zaman ve emek ister.👏👏

      Sil
    2. Kitabımın adı bile hazır. Ota B.ka Blog Açan Adam :)

      Sil
    3. çok hoşsunuz:) dikkat çeken bir isim. kitabı görsem hemen alırdım :)

      Sil

Yorum Gönder