Ana içeriğe atla

KEFİR YAPIMI

KEFİR YAPIMI


kefir mayalama
       Hep böyle sabahın köründe kuş cıvıltıları ile gözlerini açan, içinde hiç bitmeyen enerji kaynağı olup da şen şakrak yorulmadan koşuşturup duran o insanlardan olmak istemişimdir. Hoş "o güzel insanlar, o güzel atlara binip gittik"lerinden mi ne artık görünmez oldular. Neyse ne diyordum, içimdeki enerji kaynağını güçlü tutmak  için ilk 2009 yılında aktardan aldığım, minik şişe içindeki minik beyaz yaratıklarla başladı kefir yapma maceram. Kefirlerimin ömrü çok uzun olmadı. Öldüler. Sonrasında iş arkadaşım eşinin yaptığı mayaları verdi, onlarla düzeyli bir beraberliğimiz oldu.Tatile gitttiğimde dondurucuya koymayı unuttuğumdan kaybettim onları da. Sonrasında bir kaç kere daha aktardan maya aldım ama bir süre mayaladıktan sonra çoğalmak bir yana öldüler. İki yıl önce instagramda satın aldığım kefir mayalarım ise çalışmaya, çoğalmaya ve bağırsaklarımı mutlu etmeye devam ediyor. Mayadan mayaya fark edebiliyor, bu nedenle mayalar öldüğünde pes etmemek gerekiyor. Son aldığım mayalar seksomanyak çıktı, çılgınca ürüyorlar; dünyamızı istila etme niyetlerinden şüpheleniyorum.

Minik karnıbahar tanelerine benzeyen kefir mayaları bizim ev için mucize gibi. Bağışıklığımı güçlendirdi mi bilemem ama reflü sorunuma iyi geliyor. Reflü olanlar bilir, mideniz yanarken gaviscon  veya rennie şurup içersinzi de rahatlar ya mideniz, işte bu kefir denen sıvı bende aynı etkiyi yapıyor. Eşimin hemoroid sorunu var, kabız olmaması gerekiyor ve kefir içtiğinde sorun yaşamıyor. Kefir içmek boşaltıma kesinlikle yardımcı oluyor.

İlk başta tadı bozuk, sert ayran gibi gelse de zamanla alışılıyor. Mix&go da dereotu veya marulla çekip, köpürtüp içmek de oldukça keyifli.Her gün süzmek bazen zor geliyor, daha fazla miktarda mayalayıp, süzüp, üç dört gün içebiliyoruz.




Kefir mayalamak dünyanın en kolay şeylerinden:



 *Sütü dolaptan çıkarıyoruz ve mayaları ilave ediyoruz.

kefir mayalama


*Metal, bakteri katili olduğundan kesinlikle kullanılmıyor. Cam ve plastik tercih ediyoruz.

*Işık almayan bir dolapta bir gece mayalanmaya bırakıyoruz. 
 
mayalanmaya bırakılan kefir
*24 saat sonra kefirimiz mayalanıyor, ayrandan koyu, yoğurttan sulu bir görüntüsü oluyor. Bakınız şekil 1-a :)
1-a mayalanmış kefir
                       *Mayalanan kefiri plastik bir süzgeç yardımıyla süzüyoruz.
kefir süzme
kefir süzme
                                     *Kefir mayalarımızı yıkıyoruz.(Musluk suyuyla yıkamayın diyorlar pek çok yerde. Klor bakterilere zarar verebilir diye sanırım. Ama ben yıkıyorum. Herhangi bir sorun yaşamadım.)


mayaların yıkanması
yıkanırken çıkan köpük

*Eğer mayaları kısa vadede kullanacaksak su dolu cam kavanoza koyup buzdolabında bekletiyoruz.
buzdolabında kefir mayası
*Kısa vadede mayaları kullanmayacaksak mayaları plastik bir kaba su doldurup dondurucuya kaldırıyoruz. Kullanacağımız zaman bir kaç defa mayalayıp döküyoruz. Mayalar bazen uyanmamak da ısrarcı olabiliyor. 
dondurucuya kefir mayası koyma


Mayalarımı seviyorum. Umarım uzun yıllar benimle olurlar..



Yorumlar

  1. heeey saool kefir çok seviyom, evde hiç denemedim, bi deee sevindim yaa bloguna bişiler yazdığınaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba sevgili deeptone de gördüm geldim sanırım ilk ziyaretçisi de benim takip edenlerden 😊 kefir hiç denemedim ama bir merak ettim şimdi sen böyle anlatınca 😊 keyifli denemek istedim 😊 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk izleyicim sensin🙂çok teşekkürler. Kefir de kendi kendine oluyor zaten denemek lazım.

      Sil
  3. Annem bir dönem çok yapıyordu. Söyleyeyim yeniden yapsın:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de içerim bazenleri. Hem yararlı da. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder