Ana içeriğe atla

SIVI SABUN YAPIMI

SIVI SABUN YAPIMI


Her şey kredi borçlarımın bir türlü bitmemesiyle mi, yoksa zamanın bana bir türlü yetmemesi ile mi başladı, hatırlamıyorum. Aynı sorunlara sahip insanların çözüm yollarını araştırırken minimalizmle tanıştım. Az eşya, az insan, az yemek; çok zaman, çok para, çok doyum demekti. Eşyalarımda sadeleştim önce.İhtiyacım olan bir eşya olduğu zaman, almak yerine ne kullanabilirim diye sordum, daha az harcama yapmaya, evde daha çok yemek pişirmeye başladım. Satın almaktansa üretmeyi öğrenmenin bana daha çok haz verdiğini fark ettim. Temiz hava, güneş, doğa, hareket, müzik, kitap gibi aslında çocukluğumdan aşina olduğum basit şeylerin beni en çok mutlu eden şeyler olduğunu anladım. Başkaları ne der'den uzaklaşıp bu doğrultuda yaşamaya başlayınca dünya daha anlamlı oldu sanki.

Minimalizme giriş yapınca ister istemez çevre, vegan beslenme, sürdürebilir moda, sıfır atık da hayatınıza giriyor. Ve sonra ne kadar çöp çıkardığınızı, her şeyin illa ki plastik ambalaja sokuşturulduğunu anlayıp suçluluk duymaya başlıyor ve bunu azaltmaya çalışıyorsunuz. Bende öyle oldu en azından. 



İlham aldığım bir sürü insan, bir sürü site keşfettim. Ne zaman bunalsam, banka üstüme üstüme gelse tuvalete kaçıp onların yazılarını okuyor, ürettiklerine bakıyor ve başka bir dünyanın mümkün olduğunu görüp sakinleşiyorum. Bunlardan biri de http://atiksizev.com/. Sıvı sabun yapımını da bu sitede görüp denedim.  Eşim kalıp sabunla elini yıkamayı sevmiyor, sıvı sabun alıyorduk. Bunun için kağıt ambalaj içinde satılan zeytinyağlı sabunu rendeleyip, bardakla ölçtüm.Bir bardak sabunu iki katı kadar su ile kaynattım. Öncesinde bire bir buçuk ölçülerini kullanmıştım ama bir süre sonra katılaşıp pompadan çıkmaz olunca su miktarını arttırdım. Başta çok sıvı, duru olsa da; bir süre beklettikten  sonra olması gereken akışkanlığa ulaşığını gördüm. Bu sıvıyı  aynı zamanda duş jeli olarak da kullanıp hem sıvı sabun ambalaj çöpü, hem duş jeli kutusunun çöpünden kurtulmuş oluyoruz.

Sabun, duş jeli, şampuan ve benzerleri üretilirken daha ucuz olduğundan palm yağı kullanılıyormuş artık. Palm yağını elde etmek için de orangutanların yaşam alanı ormanları katlediyorlarmış. Bu nedenle ne kadar az tüketirsek, o kadar az atık çıkarır, o kadar az ağaç kesilmesine engel olmuş oluruz. Her ne kadar ben tüketimin sınırlanmasındansa; plastik üretiminin sınırlandırılmasının daha hızlı ve net sonuç getireceğine inansam da elimden şimdilik bu geliyor..

rendele



su ekle

kaynat

şişele

2 ay beklet


Yorumlar

  1. Yukarıdaki fotoğraflar iç parçalayıcı. Eşim de sıvı sabun yapıyor ama bir müddet sonra akışkanlığı azalıyor. Bunun için hazır sıvı sabunlarda bu durumu önleyen bir kimyasal katkı var sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akışkanlık sorunu oluyor maalesef. belki az az yapmak gerek.

      Sil
  2. İki ay bekletip de mi kullanıyorsun? Sadeleşmek bana da çok cazip geliyor ama henüz kendime fazla kıyafet, ayakkabı, çanta almamanın ötesine geçemedim. İnanılmaz dönüşüm atığı çıkıyor evde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sulu yapıp bekletince olması gereken kıvamı alıyor. ben senin yazılarını okuyorum. bence minimalist bir yanın var. kıyafetlerini, eşyalarını uzun yıllardır kullanıyorsun. ama evde dört birey olunca sadeleşmek biraz daha zor sanki.

      Sil
  3. Satın almaktansa üretmeyi öğrenmenin bana daha çok haz verdiğini fark ettim demişsiniz aynı şekilde düşünüyorum ama bir şeyler üretmek tüketmek kadar pahalı oldu ne yazık ki :( Katı sabunu biliyorum ama sıvının yapımını yeni öğrendim. Sıvı sabun iyi güzel de aslında temizlemiyor tam. Katı sabun kullanmak daha doğru, en azından evde. Elinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında haklısınız, kalıp sabun kullanmak sorunu baştan çözüyor :)

      Sil
  4. hımms minimalizm iyi tabii yaa, sadelik. genelde iki yıl kullanmadığın herşeyden kurtul diyolar, hediye ver veya at filan yani :) yük olan şeylerden kurtulup boşluk yaratmak :) hatta duygu ve düşüncelerden de kurtulun diyorlar. sabun yapmak evde hiç aklıma gelmedi ama ne güzel bir düşünce. bi ara bu yazını bloguma koyayım da herkesler faydalansııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gereksiz her şeyden kurtulup sevdiğin şeylere zaman ayırmak, sadelik en yüksek gelişmişlik seviyesiymiş. sağol deep :)

      Sil
  5. Ben de sadeleşmeden yanayım ancak ailenizdeki her birey buna yanaşmazsa o işte başarı azalıyor maalesef. Özellikle hanımların olur vermesi gerekli böyle bir sadeleşmeye.

    YanıtlaSil
  6. sadelik en ileri gelişmişlik düzeyidir, leo da vinci nin sözü. ben de "sade" adlı dergide okuduydum. sade dergisini öğütlerim. bi de benzer şeyler var. kim ki duk'un dört mevsim adlı filmi. bu filmden sonra sadeliğe merak saldım. bi de hermann hesse, sidarta, onda da bu var. bi de yaratıcı imgeleme diye bi kitap var. orda da dünyayı durdurmak demişler. dünyayı durdurup, bi süre, temizliğe başlıyorsun. başka kitaplarda da var bak temizlik. benim de çok sevdiğim ilgilendiğim bir konu buu :) bir de erich fromm, insan olmak ya da olmak. nasıl olunuyor:) yani tüketen insan değil de olan insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not aldım.çoğunu duymamıştım. Teşekkürler☺️

      Sil
  7. bak temizlik konusu. önce nesne eşya çevre temizliği. vermek atmak hediye etmek ve boşluk yaratmak. boşluktan korkar çoğu insan. aslında bu, ölüm ve yalnızlık korkularından geliyor. ne kadar çok bişey alırsak o kadar hayata tutunduğumuzu sanıyoruz ama tabii aldatmaca bu. hatta en sevdiğimiz nesnelerden kurtulmak bile daha iyi :) sonra insan temizliği. özellikle bizi sıkan geren insanlardan kurtulmak. ama onları affederek. kendimizi de onları da bağışlayarak bu yükten kurtulmak. ama bunu iyiniyetle alçakgönüllükle yapmak. büyüklenerek değil. onları serbest bırakmak ama tabii görmemek :)

    YanıtlaSil
  8. sonra da beden ruh kalp temizliği. bedenimize girenlere dikkat etmek. yediklerimize yani, içtiklerimize. beden de temizlencek. sonra işte beyin temizliği. gereksiz düşüncelerden boş düşüncelerden dalgınlıktan kurtulmak ve çevreyi görmek. en iyi beyin boş beyinmiş ki doldurabilesin :) kalbi de sevgiyle doldurmak, sevgiye iyiliğe giden şeylerle doldurmak. ve ruh temizliği. sanatla belki, sporla ve en çok da doğa. doğaya çok çıkmalı. ağaçlar ormanlar filan yani :) işte temizlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstifçiler diye bir program vardı ya oradakilerin aşırı şişman olması ilgimi çekmişti.hepsi birbirine bağlı.ipin ucunu bulunca diğerlerini de ister istemez çekiyorsun..

      Sil
    2. hıhıms mantıklı :) istifçiler, bilgi istifçilği de varmış :) bak istifçiler genelde kabız olurlarmış psikologların sözü bu yani :)

      Sil
    3. Bunu duymamıştım ama hepsi birbirini tetikliyor demek ki. Temeli de atamama korkusu olsa gerek.

      Sil
  9. Benim eşimde sıvı sabun dan nefret eder bende uzun zamandır sıvı sabun kullanmıyorum elim yapış yapış oluyor yıka yıka çıkmıyor, su israfından başka birşey değil, sıvı sabun sevenler için iyi bir alternatif olmuş
    Bloğuma beklerim Bende 💐💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıvı sabun da sonradan türeyen ihtiyaçlarımız dan. Okuduğunuz için tesekkur ederim☺️

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Sabah sabah okunma sayısında artış görünce şaşırmıştım zaten. Çok teşekkür ederim deep 🙏🙏

      Sil
  11. Sıvı sabunu mutlaka deneyeceğim belki bende paylaşırım blogda düşüncelerimi :)
    Minimalizme gelince hepimizin bu konuda silkelenmeye ihtiyacımız var.. çok tüketim odaklı olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketecek dünya kalmayacak bu gidişle.Okuduğunuz için teşekkürler.

      Sil
  12. Biz yıllardır geri dönüşüm, ihtiyaç olmayanı almama gibi olayları hayatımıza eklediğimiz için huzurluyum bu anlamda. Hatta bu poşet muhabbetlerinden yıllar önce markette kendi poşetlerimi kullanırım. İlla bir biçimde poşet ediniliyor. Onları da pazarda yeniden kullanırım. Evimizdeki kitaplık bile annemin söküp yerine parke döşettiği salon tahtaları. Atmak o kadar kolay ki. Gelecek nesle yaşanılacak bir dünya bırakmıyoruz malesef..

    YanıtlaSil
  13. Sizden öğrenecek çok şey var o zaman☺️

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Deep'in önerisi ile geldim ve not aldım. Bende bir denemek isterim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Deep'in blogundan geldim. Bazen ben de benzer süreçleri yaşıyorum. Her şeyi kendimizce halledelim. Fakat bazen mümkün olmuyor. Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Blogunuzu beğendim ve takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz,sizi ve bu yorumu görecek olan herkesi blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. Hemen denemem lazım...Teşekkürler güzel bilgiler için

    YanıtlaSil
  18. Çok ilginç bir fikir memnun kaldınız mı merak ettim? Bu konuda yazılar küçük denemeler bile çok mutlu ediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılaşması dışında memnun kaldım. Yapmak için zaman yaratmak konusunda problem yaşıyorum.

      Sil

Yorum Gönder