Ana içeriğe atla

ATUAN MEZARLARI- URSULA K. LE GUIN

ATUAN MEZARLARI-URSULA K. LE GUIN

ATUAN MEZARLARI-

URSULA K. LE GUIN

Yerdeniz Serisi'nin ikici kitabı Atuan Mezarları. İlk kitaba göre oldukça sürükleyici olduğunu söyleyebilirim. İlkini okurken sıkılmış ve bitirmek için kendimi zorlamıştım. Bu kitabı ise konu ilerledikçe elimden bırakmak istemedim, okumamı bölen her şeye sinirlendim.

Olaylar eski bir mezarlık olan Atuan'da geçiyor. Buranın koruyucu bir rahibesi var, o öldüğünde, öldüğü gün doğan kız çocuğu tespit ediliyor ve koruyucu rahibe seçiliyor. Rahibenin başka bir bedende bu şekilde reankarne olduğuna inanılıyor.  Kahramanımız Tena , rahibenin öldüğü gece doğan şanssız kız çocuğu olarak  beş yaşında ailesinden alınarak, manastırda eğitim almaya başlıyor. Tekdüze, katı, sıkıcı bir eğitim olsa da Tenar yaptığı işe, amacına inandığından olsa gerek kurallara uyuyor ta ki kendini adadığı kutsal ruhlar olan  İsimsizler'e;  kutsal mekanda saygısız davranan başka bir rahibenin,  İsimsizlerce cezalandırılmadığına şahit olana kadar. Bunu görünce  inandıklarının gerçekliğini sorgulamaya başlıyor. Bunda ilk kitabımızın kahramanı Ged ile kutsal yer altı mekanında karşılaşması, onunla yakınlaşmasının da etkisi var tabi.. Sonrasında manastırdan birlikte kaçan ikilinin maceraları ise bir sonraki kitaba kalıyor.

Yazarın kaleminden Tenar'ın kararlı, inatçı, güçlü kişiliğini hissederken ; Ged ile olan yakınlıklarının, birbirlerinin ruhlarına dokunabilmelerinin ve dayanışmalarının; zorlukları birlikte aşmalarının; kapıları birlikte açmalarının hazzını yaşıyorsunuz. Kitabı çok sevdim, keşke biraz daha uzun ve kalın olsaydı da bitmeseydi. 

Yorumlar

  1. Güzel bir paylaşım, konu ilgi çekici, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. ooo sağlam kipat okumuşuuuun :) bu seriyi okudum ama unuttum valla. le guin çok çok iyi tabiiii. mülksüzler de başyapıtııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsini bitirmiş miydin deep? mülksüzler başka bişey. onunyanında çerez bunlar de mi?

      Sil
    2. ay bitirdim de zor beee yaniiii sabır işi, tavsiye etmem yani. çok uzun sürer bıkarsın :) mülksüzler hıhım :)

      Sil
    3. Bu yazarın bütün kitaplarını okuyacağım deep. Kronolojik okumak mi seriyi tamamlamak mi bilemedim.☺️

      Sil
    4. hımmm kronolojik olarak bir yazarı okumak en iyisi. ama seriye başladın bitir tabiii :)

      Sil
  3. blogunun saatini düzeltsen yaaa :) panel, ayarlar, saatler, iatanbul gmt 2 gibi bişi olcaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen söyleyene kadar far etmemiştim. düzelttim sanırım:)

      Sil
  4. Sürükleyici gözüküyor, okunacaklar listesine eklenebilir. Anlatım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu tarz kitapları severim
    fakat okurken bile azıcık gerilmedim değil:)
    yine de şans verilebilir sanırım
    deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konu ürkütücü geliyor ama çok korkutucu bir şey yok, karakterin duyguları ön planda. şans verin bence de :)

      Sil

Yorum Gönder