Ana içeriğe atla

BLOGGER KİTAP KULÜBÜ (BKK)-EKİM 2022 2.AY :BAYAN WESTAWAY'İN ÖLÜMÜ-RUTH WARE


 She is the man ‘in kurduğu,ı Blogger Kitap Kulubü’nde  Okuma Günlüğüm'ün önerisi ile  Ruth Ware-Bayan Westaway'in Ölümü'nü okuduk.

Ruth Ware ilk defa okuduğum bir yazar.Kitabın arka kapağındaki Washington Post ve Booklist'in övgü dolu cümlelerini okuyunca beklentim yükselmişti.  Amerikalıların pazarlama konusundaki çığırtkanlığını fark edeli epey olduğu halde neden hala kanıyorum bilmem. Hayal kırıklığına uğradım açıkçası.

Olaylar, tarot kartlarıyla fal bakarak güç bela geçinen, annesini kaybetmiş, yalnız  bir kızcağız olan Harriet Westaway'a gelen bir mektupla başlıyor. Tefecilerden borç alan Hal, ödemesini yapamayınca kötü adamlar peşine düşüyor. Bu adamların tehdit mektupları arasında bir de avukattan gelen mektup var. Mektupta Harriet Westaway'e büyük annesinden miras kaldığı, bu mirası almak için Trepassen Konağı'na gitmesi gerektiği yazılı. Annesini kaybeden Hal'ın bildiği başka bir akrabası olmadığından mektubun isim benzerliği nedeniyle kendine gönderildiğini düşünüyor. Ancak maddi sıkıntılarından kurtulmak için bu role girmeyi ve mirası almayı planlıyor.  Bundan sonrasında konağa giden Hal orada sahte akrabaları ile tanıştığını sanırken, bunlardan birinin verdiği fotoğrafta aile arasında annesini görünce farklı bir durumun içinde olduğunu anlıyor. Annesinin aile ile ilişkisi, Maud'a ne olduğu, babasının kim olduğu ile ilgili düğümleri çözmeye çalışan Hal, kendini üstü örtülmüş cinayetler içinde, üçüncü kurban olmak üzere buluyor.

Kitaba başlarken geçen ay Kaplan Diary'nin yaptığı gibi karakter analizlerini yapma hevesi ile başlamıştım ama ortada Hal dahil derinlemesine analiz edilecek bir karakter yoktu. Yazar derinlemesine karakter yaratma işine eğilmemiş, karakterleri yüzeysel geçmişti. Hadi bunu yüzeysel geçtin bari nefes kesici bir tempoda  olay akışını ver;  hayır o da yoktu. Kitap beni içine alamadı, okurken  sık sık dikkatim dağıldı, bitse de gitsek modundaydım. Hadi karakter yok, olayları anlatma tempon yok, bari güzel bir kurgu olsun. O da yok! Okuru şaşırtmak için kitabın en sonunda saçma sapan bağlantılarla katil olmayacak kişinin katil çıkarılmasına deli oluyorum. Yazarlar belki kendi zekalarını ortaya koyduklarını sanıyorlar ama bence okurların zekasına hakaret ediyorlar.

Sonuç olarak kitap iddialı cümlelerle lanse edilmiş köpük bir kitaptı. Geçen ay Şato'yu okurken zorlansam da okuduğumda ruhumun doyduğunu hissemiştim. Bayan Westaway'in Ölümü'nde ise askıda kalmış olay örgüsü, derinlikli karakterlerin olmayışı, anlatım tarzı ruhuma iyi gelmedi. Yine de kitap kulubünde olmaktan,  yeni bir yazar tanımaktan, bu ayı boşa geçirmeden en azından bir kitap olsun okumuş olmaktan mutluyum :)

Yorumlar

  1. Kitabı daha önce görmemiştim. Not aldım. Çok güzel bir okuma grubu. Keyifli okumalar dilerim. 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya,daha önce toplu okumaya katılmamıştım, çok keyifliymiş:))

      Sil
  2. Kitapların arka kapaklarındaki övgüleri ben de pek ciddiye almıyorum. :)) Çok övünüyor diye başladığım kitaplarda bazen hayali kırıklığına uğradığım için kendi tarzımın dışında pek okumam.
    Kitapta karakter derinliği, anlatım dili ve kurgu iyi olmalı bence de. Tam da aynı şeylere dikkat ediyormuşuz. Bu kitabı pas geçiyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Kitap maalesef beni de sarmadı, eleştirilerine katılıyorum, ben de kanıyorum hep o övgü dolu sözlere:)) eline sağlık, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iddialı bir kitap sanmıştım. Tarot, gerilim...yine de yeni bir yazarla tanışmış olduk:)

      Sil
  4. kötü kitaplar sayesinde iyilerin değerini anlarıs efendimis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımın içi Kafka, tüm kitaplarını okumak istiyorum, iz bırakıyormuş meğer:))

      Sil
  5. Yemin ediyorum ziyan ettiğim zamana acıyorum şu an ve evet yazarların okuyucuyu salak yerine koymasına da ifrit oluyorum. Kesinlikle Şato zorlu olsa da doyurucu bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. popüler kitaplar genelde hayal kırıklığı oluyor :)

      Sil
  6. Gayet güzel özetlemişsiniz. Dikkatli okumama rağmen pek çok şeye anlam verememiştim. Sağ olsun Sevkoz'la yorumlarda yaptığımız tartışma benim için çok faydalı oldu. Dediğiniz gibi anlatım tarzı ve kurguyu beğenmedim ben de. Deep'in dediği gibi kötü kitaplar iyilerin değerini anlatmış oluyor bir bakıma. Bu yönden bakıldığında fazla bir kaybımız yok. Gelecek haftanın kitabı muhtemelen güzel olacak. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı yorumlar okuyunca ben de çoğu zaan görmediklerimi görüyorum. bazı olumsuzluklar nedeniyle geç dönebildim, kusura bakmayın :(

      Sil
  7. Daha iyisi biz yazabilirdi diyor insan:) belki kumsalda kumlu kumlu okunabilir:))

    YanıtlaSil
  8. Yazar ülkesinde popüler bir isim sanırım ama ben daha önce duymamıştım. Bu kitap da ondan okuduğum ilk kitap. Benim için ortalamanın biraz üstündeydi. Nefret etmedim ama yazarın diğer kitaplarını okumayı isteyecek kadar da sevmedim.

    Katilin hep en olmadık isim çıkması da bir yerden sonra insanın sinirini bozuyor. Mantıklı bir şekilde açıklasalar tamam ama bu kitaptaki sebepler beni tatmin etmedi. En masum, en anlayışlı kişinin altından bir şeyler çıkacağını biliyoruz artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten so yıllarda katilin saçma sapan insanlar olması gibir bir moda var hem filmlerde, hem kitaplarda. nasıl şaşırttım demek istiyorlar. oysa mantıklı ipuçlarıyla mantıklı bir katil ortaya koysalar ve ben bunu bulmaya çalışsam daha çok keyşf alırdım. geç dönebildim kusura bakmayın :(

      Sil

Yorum Gönder