Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 196




 Ağaç Ev Sohbetleri’nin 196. Haftasında “Kendi kendine öğrenmek mi yoksa bir öğretmenle öğrenmek mi?” konusu üzerinde düşünüyoruz.

Burada kişinin ne öğrendiği ve kişilik yapısı önemli. Uçak kullanmak, araba kullanmak söz konusu olduğunda  kendi kendimize öğrenemeyeceğimizden mutlaka bir öğretmen olması gerekiyor. Ama kendi kendimize öğrenebileceğimiz bir konu ise kişinin içe dönük ya da dışa dönük olması; zaman mekan sınırlaması gibi tercihler de durumu etkiliyor. 

Soru hangisi ile daha iyi öğrenilir ise eskiden kendi kendine öğrenmenin en iyisi olduğunu söylerdim. Kendi kendime olduğumda, konuyu dağıtmadan, iyice odaklanarak daha kısa zamanda öğrenebiliyorum. Eğer pratik yaparak öğrenilecek bir şeyse yine kendi kendime pratik yapmak konuyu daha çok özümsememi sağlıyor. Ama son yıllarda kendi kendime belli bir bakış açısının dışına çıkamadığımı fark ettim. Kendi kendime öğrenirken aynı çizgide devam edip gelişemediğim oluyor. Bazen burnumun önündekini bile göremiyorum. Oysa iyi bir öğretmen yeni ufuklar, farklı düşünceler ya da farklı yapış şekilleri sunabiliyor. Örneğin ben bir yastığı kanepenin üzerinde tek bir şekilde koyarken, farklı bir şekli aklıma gelmezken, eve gelen temizlikçi farklı bir şekilde yerleştiriyor. Şaşırıyorum, bunun böyle olacağını hiç düşünmezdim diye. Bir de öğretmen iyi bir öğretmense, benim daha uzun sürede öğrenebileceğim konuyu öğretmenle daha kısa sürede öğrenebiliyorum.

Ama iyi bir öğretmenle! Altı ay önce e-tarot eğitimine başlamıştım, ama dersin çok uzun bir kısmı öğretmenin kendi hayatını anlatması, travmalarını anlatması ile geçtiğinden zamanım çalınıyor gibi hissettim ve bıraktım. Kitap aldım, zaman yaratabilirsem kendim öğrenmeyi planlıyorum.

Bazı arkadaşlarımda ve zaman zaman kendimde gözlemlediğimde öğretmen eşliğinde öğrenmenin insanı daha kolay disipline soktuğundan daha çok tercih ediliyor olması. 

Sonuç olarak kendi adıma;  bir öğretmen rehberliğinde ama öğrenme zamanının çoğunda kendimle kalarak öğrenmeyi tercih ederim.

Yorumlar

  1. "Kendi kendine öğrenmek mi, yoksa bir öğretmenle öğrenmek mi ?" Genel anlamda belli konular ve konumlarda değişebileceğini düşünüyorum. Öğreteceği konularda öğrencisinin zekâsını, yeteneklerini, kapasitesini bilen bir öğretmen konuya hakim olarak belli bir plan çerçevesinde konularını düzenler, yöntemlerini belirler, gerektiğinde sınavlar uygulayarak zamanında değerlendirmelerini yapar. Özel eğitimin gerekli olduğu öğrenciler için de bu yöntem daha etkilidir.

    Ancak bazı farklı konularda kişi bağımsız olmak ve değerlendirmeleri kendi yapmak ister. Bu bir yüksek lisans konusu olabilir, yabancı dil öğrenmek olabilir. Bazen maddi imkânlar kısıtlı olabilir. Eksiklikleri takviye amaçlı özel ders almada durum farklıdır. Sürekli yardım alan kişi yanında her zaman bir yönlendiricinin bulunmasını isteyebilir.
    Mesleğini seven iyi bir öğretmen çok yönlü bir değerlendirmeyle iyi bir eğitimi gerçekleştirebilir.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir ogretmen gerçekten fark yaratıyor. Ama dediğiniz gibi sürekli yardım alınca da sürekli yönlendirici gerekebilir, kişi bağımsız olamaz.

      Sil
  2. hımmm seninki de denişikmiş :) doğru yaa bir başkası öyle bişey söler ki birden öğrenmeye başlayabilirsin bir yol açar yaniii :) güzeeel faydalı bir yanıt olduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denişik yorumuna bayıldım. Farklı bir göz, farklı yol açıyor :))

      Sil
  3. Öğretmene veya kişiye göre değişir ama ben de iyi bir öğretmenle öğrenmeyi tercih edenlerdenim...

    YanıtlaSil
  4. İyi öğretmen vurgusu yerinde olmuş. Zira öğretmenlik diğer meslekler gibi parası için yapılıyor. Bence öğretmenin ticarete dökülmesi hoş değil. Eğer ticari kaygılar öğretmenin önüne geçiyorsa ne yapsan nafile. Doğrusu iyi öğretmenden faydalanmanın yanı sıra kendi kendine farklı kaynaklardan araştırarak, soruşturarak doğruyu öğrenmek en iyisi. Yani burada en akıllı çözüm hibrit olanı bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde o kadar uzun yıllar eğitim alıp da bu kadar beceriksiZ kalıyorsak iyi öğretmen ve iyi sistem yok demektir. Yazık ömürlerimize..dediğiniz gibi insanlar para kazanmak için öğretmen oluyor. Onun için eğitim amacını yerine getiremiyor:(

      Sil
  5. Aslında iki yol da mantıklı. Burada önemli olan faydanın etkisi. O etkiyi yakalayamıyorsak devam etmenin anlamı yok :)

    YanıtlaSil
  6. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensfiyatlari.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder