Ana içeriğe atla

BİMBAMBOM! ARTIK BENİM DE KOMPOST KOVAM VAR!


Kompost yapmak;  atıksız yaşam, sıfır atık ve minimalizme ilgi duyanların sık karşılaştıklarından. Ülkemiz, evde geri dönüşüm konularına uzak olduğundan Bokaşi Kompostundan üç sene  önce haberdar oldum.

Japonca'dan gelen Bokaşi , mikroorganizmalarla fermente etmek anlamına geliyormuş. Evde çıkardığımız organik çöpleri, turşu gibi fermente ederek toprağa dönüştürüyoruz.  Topraktan aldığımızı toprağa veriyoruz tekrar. Çok romantik değil mi?

İşte ben bu Bokaşi kompostunu duyduğumdan beri kovalara bakıp yalanıp duruyordum. Ama fiyatları yüksek geliyordu. Aslında basit bir mekanizma, elinden iş gelenler, matkabı olanlar kolaylıkla yapabilir, Youtube'da yapanların videoları da var. Maalesef benim bu konularda becerim olmadığından kovayı  almam gerekiyordu, nispeten fiyatı düşük bu kovayı kendime doğum günü hediyesi aldım. 

Topraktan aldığımı toprağa vermek düşüncesi beni heyecanlandırmakla birlikte yaparken çöplerle haşır neşir olacağımdan zorlu aşamaları olacaktır tabi. Bunu kabul ederek başlıyorum. Ben yağmur sonrası toprak gibi kokacağını düşünmüştüm ama ekşi ekşi koktuğunu söylüyorlar. Bakalım, bakalım  kompost yapma serüvenim nasıl ilerleyecek? 

kovanın içi 



Yorumlar

  1. Merak ediyorum bende sonuçları:-)) Aşamaları da lütfen fotoğraflayarak paylaşın bizimle:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşacağım, benim için de yeni bir macera olacak:)

      Sil
  2. Ben de geçen hafta duydum bunu ve araştırıyorum. Çok güzel bir adım atmışsınız darısı bize :)

    YanıtlaSil
  3. Yani bu şey çöpü toprak mı yapıyormuş.
    Ilginç baya.
    Takipteyim efenim. Merakla sonucu bekliyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, toprağa faydalı bir şeye dönüştürüp sonra toprağa gömüyoruz, gübre gibi bişey:)

      Sil
  4. senden duydum bi bakayım tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıfır atıkçıların favorisi:) bakalım nasıl olcek:)

      Sil
  5. Bitki, gübre, solucan vb. şeyler yetiştirirken kullanılabilir hocam bu kompostlar, bilgin olsun, bir şeyler yetiştireceksen :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçedeki toprağa gömecegim:) solucanlarla da kompost yapılıyormuş, onu da yeni öğrendim:)

      Sil
  6. İlginç gözüküyor.. deneyimlerinizi okumak isteriz :)

    YanıtlaSil
  7. Deneyimleri de yazarsınız değil mi? Merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merak ediyorum, nasıl olacak bakalım:) yazacağım:))

      Sil
  8. İlk defa duygum, isvej, norveç, irlanda, japonya, ingiltere gibi ülkeler geri dönüşüme önem veriyor. Yaptığım araştırmalarda da denk gelmemiştim. Sonuçları da umarım etkili olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında biz de çöp ithal edip geri dönüştüren bir ülkeyiz ama geri dönüşüm konusunda iyi değiliz. sonuçlarını merak ediyorum, bakalım neler olacak?

      Sil
  9. İlk okuduğumda komposto kovası olarak okudum, Allah Allah ne yapacak bu komposto kovasını derken...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdıklarınız okuyunca çok güldü:)). koca bir kova komposto yapmak istedim :)))

      Sil
  10. Ah eski bir tanıdğı görmüş gibi oldum bu kovayı görünce. Kaç sene oldu, kocaman ekip biçtiğimiz bahçe varken giriştim bu işe. Ankaradan getirtmiştim Bokaşi sıvısını zar zor. Kepeği de hallettik ama kova o zamanlar kolay bulunmuyordu, bulunanlara da inanılmaz fiyatlar söylüyorlardı. Bu yüzden kovamı kendim yapmıştım. Kova, musluk aldım dip kısmına özenle taktırttım, ama içine süzgeç ayarlamakta inanılmaz zorlanmıştım. :) Çok kıymetli bir şey yapıyorsunuz, alkışlıyorum sizi :)) kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok sevindim. Blogunuzda bu konularda yazı varsa okumayı çok isterim.bir de sonu merak ettim, mutlu sonla bitti mi kompost?

      Sil
    2. Evet, çıkan suyu temizlikte ve çiçeklere dökerek kullandım. Kompostu da bahçede bir yer belirleyip oraya gömdük.. sonrasını bilemiyorum zira ordan taşınmak zorunda kaldık ama eminim orası şimdi verimli bir toprak olmuştur. :)

      Sil
    3. Tam mutlu son olmasa da mutlu son sayılır.Toprak zenginleşmiştir:))

      Sil

Yorum Gönder