Ana içeriğe atla

INFERIS-MAHFİ EĞİLMEZ

Ekonomi blogunu severek takip ettiğim Mahfi Eğilmez'in bu kitabını iş arkadaşımdan bir perşembe günü  sevinerek ödünç aldım. Eşim kitap okumaz, zorla ona kitabı okutmaya kalktım. Cuma günü eşim şiddetli boğaz ağrısı, bense şiddetli bir halsizlik yaşadık. Uyuyunca geçti neyse ki. Pazar günü  kitabını aldığım arkadaşımın korona testinin pozitif çıktığını öğrenince kitabı karantinaya aldık. Sanırım virüsle karşılaşan vücudumuz tepki gösterdi ama antikorlarımız olduğundan hastalanmadık. Eşim ne çekti benden, eve sürekli virüs getirip duruyorum :)) Korona zamanı kitap alışverişi yapmayın diye uyarmak istedim. 

Kitaba gelirsek, kitabın başında olayların gerçek kişi ve kurumlarla ilgisinin olmadığı(!) özellikle belirtilmiş :) Olayların geçtiği ülkede büyük kamu ihaleleri belli firmalarca alınmaktadır. Bir gün bu ihaleleri alan şirketlerin birinin patronu bir cinayete kurban gider.


Bu kişi ile ülkenin eski kamu ihaleler bakanı arasında rüşvet olduğuna dair isimsiz bir ihbar mektubu gelince yeni kamu ihale bakanı olayların soruşturulmasını ister. Cinayeti araştıran Komiser Cengiz; usulsüz ihalelere dair ihbar mektubunu yazan Gazeteci Ali; sözde vergi usulsüzlüğünü araştırmakla görevli görünen ama özünde eski kamu ihale bakanının rüşvet alıp almadığını inceleyen Müfettiş Murat ve ihale danışmanlığı yapan B. Vakfı'nı inceleyen Savcı Selim'in yolları kesişir ve hepsi farklı koldan tüm gizemleri çözerler.

Kitabın ana karakteri Müfettiş Murat işini seven, Bakanlığına gönülden bağlı, üstadlarına saygı duyan bir kişilikken karşılaştığı yozluklar nedeniyle çalıştığı kişilere , kurumlara saygısını kaybeden biri. Müfettiş Murat'ın hislerini okurken bazı duyguları öyle tanıdık geldi ki yaşamayan bilemez diye düşündüm. Bence Mahfi Hoca müfettişken hissettiği duyguları Müfettiş Murat'a yansıtmış. Müfettiş Murat'ı çok sevdim ama çok da kızdım. Eşinden ayrılan, bir çocuk babası Müfettişimiz orada oraya koştururken çocuğunu ihmal ediyor. Çocuğun okulu, yediği,içtiği hep annede. Murat Efendi öyle kariyeri herkes yapar! Sonra erkekler niye başarılı? Tek yöne kanalize olduklarından olabilir mi?!

Yolsuzluklar dışında kitapta bir tutam aşk, sosyal medyanın gücü, yer yer sanat da var. Kitabı sevdim. Olaylar ilerledikçe kitabın içine hapsoluyorsunuz, elinizden bırakmak istemiyorsunuz. Okuyun derim. Umarım bizim yaşadığımız tüm karanlıklar da artık aydınlanır.Çünkü ; "Güneş, ay ve gerçekler uzun süreli saklanamaz."



Yorumlar

  1. daha önce okumadığım ayrıca görmediğim bir kitaptı yada gördüm dikkatimi çekmedi bilmiyorum ama konusu ilgimi çekti severim böyle kitapları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın zamanda çıktı kitap. ben de polisiye seviyorum :)

      Sil
  2. Koronalı kitap..karantina iyi yapmışsınız:):)

    YanıtlaSil
  3. ay şu polisiye kitap ve dizilerden nasıl zevk alıyorsunuz :P :P :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisiye sevilmez mi. macera, gizem.. daha ne olsun :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun öncelikle. Kitap ilgimi çekti en kısa zamanda okumam lazım. Konuların hiç de yabancısı değilim. Fakat bu tür olaylarda gerçek kolay kolay ortaya çıkmaz. Yazar gönlünden geçeni yazmıştır muhtemelen. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar gönlünden geçeni yazmış, umut aşılamak istemiş. çin atasözü "güneş, ay ve gerçekler uzun süreli saklanamaz" diyormuş. demek ki çin de gerçekler ortaya çıkıyor :)

      Sil
  5. yazarı hiç duymadım ama polisiye demekki okuyabilirim yani :) evet ya sen de şu korona şeyini bi geride bırak artık yaa :) geçen marttan beri kitapçıdan veya netten kitap veya başka bişey alışverişi yapmadım :) migrosa gittiğimde iyi kitap bulursam alıyom bi de bazen yerde sokak kitapçıları oluyo onlardan alıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. virüs kuryesi oldum sanırım :) sen tüketime ara vermişsin, ne güzel :) ama sokaktan kitap alınca kitabı karantinaya al, neme lazım :))

      Sil

Yorum Gönder