Ana içeriğe atla

MAKİNİST (2004 FİLM)

 

Cumartesi günü eşimle sinema günümüz. Ama ortak zevklerimize hitap eden film bulmakta zorlanıyoruz. Kısa olacak, sürpriz sonlu olacak, ağır tempolu olmayacak, vurdulu kırdılı olmayacak, romantik olmayacak.. Liste böyle uzayıp gidince de izleyecek pek bir şey bulamıyoruz.

2004 yapımı Makinist, 1 saat 42 dakikalık zamanlamasıyla kısa film beklentimizi karşıladı. Diğer açılardansa hayal kırıklığına uğrattı bizi. 2004 yılı için sürpriz sonlu olarak tanımlanan film ise 2021 den bakınca sürpriz sonlu değildi, pek şaşırtmadı.

Filmin başrolündeki "Trevor" karakterini canlandıran  Christian Bale bu rolü için tam 25 kilo vermiş. Gerçekten de zayıf haliyle bir yıdır uyumayan bir adamı başarıyla canlandırmış.

Film makinacı olarak çalışan Trevor hakkında. Bir yıldır uyuyamayan Trevor evinde kimin bıraktığını bilmediği notlar bulmaktadır. Bir süre sonra bir adam takılır Trevor'ın peşine. Bu adama bakacağım derken bir arkadaşının kolunu kaybetmesine neden olur. Yalnız Trevor'ın peşindeki adam ile ilgili bir sorun vardır. Bu adamı sadece Trevor görebilmektedir. Trevor arkadaşlarının ona komplo kurduğunu düşünse de sonrasında olanların öyle olmadığı anlaşılır. Trevor'ın neden uyumadığı, peşindeki adam, notlarla oynanan adam asmaca oyunu, bütün düğüm film sonunda çözülür.

Sıkılarak izlediğimiz filmin konusu orijinal gelmedi bana. Vicdan insanın içindeki Tanrı'dır, kendinden kaçamazsın konulu bir film işte. Keşke Bale o kadar zayıflamasaymış :)






Yorumlar

  1. Makinist'i izlemiştim gerçekten de sıkıcı bir filmdi

    YanıtlaSil
  2. Biz de hadi ailecek film izleyelim dedigimiz zaman ortak alanda buluşma gayreti yüzünden en az yarım saati harcıyoruz :) ondan sonra kinsede film izleme isteği kalmıyor ,rastgele bir tv kanalını açıp farklı işleri yapıyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım saat iyiymiş. Eşim kararsız terazi saatler alabiliyor.ben de heves kalmıyor o arada:)

      Sil
  3. ortak noktada tam istenilen gibi bir film bulmaya çalışırken saat geçiyor ve film izleme isteğimiz gidiyor bizimde :) film merak uyandırdı izlemedim makinisti ama yorumlar sıkıcı olduğu yönünde ki sizde memnun kalmamışsınız. o yüzden izlesem mi bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes aynı dertten muzdarip:) makiniste çok iyi diyenler de var belki siz seversiniz:)

      Sil
  4. Ben kendim sinemayla uğraşıyorum, bizlerin bile yavaş tempolu yapımlara tahammülümüz kalmadı hocam :D Hızlanan yaşam ile beraber insanlar 2 saat doğal olarak bir adamın yürümesini izlemek istemiyorlar...(gönderme var :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tespit, hızlanan hayat yüzünden artık ruhlarımız kolay doymuyor. İki saat yürüyen adamla da kim bilir ne anlatılmıştır da biz anlamıyoruzdur:))

      Sil
  5. Sanırım tüm evlerde hafta sonu için benzer bir aktivite ve tabi ki seçimler konusunda anlaşmazlıklar var:-)) Hele bir de ergen olmak üzere olan bir çocuğunuz varsa seçim konusu çok daha karışıyor:-) İzlemeye gerek olmadığı yönündeki tavsiye içinde sağ olun:-)

    YanıtlaSil
  6. bale iyidir bakayım buna :) ha haa film seçmeniz zormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma deepsi, film seçimi bile gergin anlara neden olabiliyor:))

      Sil
  7. Ortak izleme yapacakken vakit kaybetmemek için ben filmleri önceden yazıyorum aklıma, seçeneği ikiye indirip "Şu mu? Bu mu?" diyorum :)

    YanıtlaSil
  8. sürekli izlemeyi ertelediğim bir film, bir filme bakınca sıkılacağımı anlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamın çalışma ortamı bile çok sıkıcıydı. her yerde makinalar filan.. sırf bu bile izlememek için sebep olabilir :)

      Sil

Yorum Gönder