Ana içeriğe atla

KOLAY VE MUTLU MUTFAK-MIKI MOTTES


Bir süredir uğramadım bloguma.  Keyfim pek yoktu. Zamanımı kanepede uzanarak ya da mutfakta yemek yaparak geçirdim. "Mutfak terapi" diye bir terapi yöntemi varmış. Bilmeden onu yaptım sanırım.Yemek yapmak iyi de, tezgahı toplamak zulüm ya, robotlar gelse de toplasa:)

Mutfağımda balkabağı gördüğümde, bezelyenin kabuğunu açtığımda iyi hissediyorum kendimi. Yoğurt ve yumurtadan vazgeçemeyeceğim için veganlık uzak bana ama olabildiğince bitki temelli beslenmek istiyorum. Bu kitabı da ondan aldım. Kitabın adında "kolay" geçince havuçların kendi kendini doğradığı bir yöntem öğreneceğimi sanmıştım ama belirtmek isterim ki öyle bir yol yok. Sebze pişirmenin en zor yanı da bu zaten. Doğra, doğra, doğra.. Bitmiyor...

Kolay ve Mutlu Mutfak'a  dönersek bir vegan olma rehberi diyebiliriz. Miki Mottes'in yazdığı kitap Suat Erus tarafından çevrilmiş.  Kitabın yazarı Miki Mottes aynı zamanda çizer olduğundan  sebze, meyveleri sempatik tipler olarak bol bol resmetmiş. Görsel bir insan olmadığımdan bu kadar resmin beni boğacağını düşünmüştüm ama öyle olmadı. Kitabın kahramanı kavrulmuş bir badem olan Pedro Almondovar ile neden bitki temelli beslenmemiz gerektiği ile ilgili güzel bir yolculuk yapmış oldum. 


Kolay ve Mutlu Mutfak'ta besinlerin içerdiği vitaminler, filizlendirme, suda bekletme gibi teknikler, soya, tofu gibi vegan gıdaları, dengeli beslenmek için öğün planlaması, demir , kalsiyum, d vitamini  ve benzeri vitamin ve enerji kaynaklarının bulunduğu besinler oldukça detaylı anlatılmış.  Bunun yanında gıda atıklarını değerlendirme, hepçil beslenmenin zararları, vegan olursak dünyanın sürdürülebilirliğine yapacağımız katkılardan söz edilmiş.  Fazla olmamakla beraber araya tarifler de serpiştirilmiş. Kitap bir başvuru kaynağı olduğundan ciltli, baskısı da oldukça iyi, bu nedenle de pahalı biraz. Çocukken ansiklopedi koklamayı çok severdim, bu kitap da aynı öyle kokuyor. Ara ara koklayıp iyi hissediyorum.

Aslında bitki temelli, kolay tarifler bulurum diye almıştım ama daha çok hangi vitamin, nerede bulunur onu öğrendim, bu nedenle kitap pek beklentimi karşılamadı diyebilirim. 




Yorumlar

  1. Bende bugün mutfakta çöp kovasını tekrar yere indirdim. Zira çocuklar küçük diye tezgaha kaldırmıştım. Artık çöpün çöp olduğunun farkındalar şükür. :))
    Tezgahımda açıldı bir ferahlık bir ferahlık bende 😁😁
    Tarifler de bol olsaymış iyiymiş kitapta evet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hervuol mutfaktan geçiyor m mutfaktaki ferahlık insana iyi geliyor. Çöp kovasının yerine dönmesi iyi olmuş:)

      Sil
  2. Anladığım kadarıyla tam anlamıyla Vegan olma kararı vermemişsiniz. Bence her iki beslenme tarzını harmanlayarak ta son derece sağlıklı bir beslenme düzeni sağlanabilir:-) İşin ilginç yanı veganlar hepçilleri, hepçiller de veganların tezlerini çürütmek için yıllardır amansız bir uğraş içindeler:-) Şimdiden mutlu bir hafta dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vegan olmaya hazır değilim:)) eşim fazlasıyla etobur, şimdilik biraz zor görünüyor. Yine de olabildiğince az et yemeye çalışacağım:)) dediğiniz gibi vegan terörü diye bir şey var, yumurta yiyenlere bile nasıl saldırıyorlar:))
      Size de mutlu haftalar..

      Sil
  3. heeey hoşgeldin. iyisin de mi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder