Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 96

   

      


 Ağaç Ev Sohbetleri’nin 96. Haftasında Dipsi güncel bir konuda yazalım  istemiş:

"Aşı olacak mısınız? Yoksa aşı karşıtı mısınız? Aşı sonrası aşıdan dolayı hastalık veya ölümlerin olduğunu düşünüyor musunuz? Genel olarak aşı hakkında ne düşünüyorsunuz?"

        Ben çocukken aşı karşıtlığı diye bir şey duymamıştım. Aşı bizi hastalıklardan korurdu, bu kesin, net bir bilgiydi ve herkes aşısını olurdu. Aşı karşıtlığını son on yıldır duyuyorum. Aşı karşıtları insan doğasının hastalığı kendiliğinden yeneceğini, gerekli olmadığını söylüyorlar. Ben öyle düşünmüyorum. Tarih de öyle söylemiyor zaten. Aşı;  çocuk felci, çiçek gibi hastalıklara çözüm olmuş.

        Her ne kadar aşı karşıtı olmasam da durum bu defa farklı.  Hiç tanımadığımız bir virüse karşı, normal aşı süreçlerinden çok daha hızlı bir zamanda aşı üretildi ve uygulamaya başlandı. Bu aşılardan biri olan Biontech aşısında da ilk defa MRNA yöntemi denenmiş. Aslında uzun zamandır üzerinde çalışılan bir şeymiş de ilk defa aşı olarak uygulanıyormuş, bu nedenle uzun dönem sonuçlarına dair veri yokmuş elimizde. Öyle diyorlar. Gerçi çiçek aşısının bulunduğu dönemde de böyle spekülasyonlar varmış. Aşı ineklerden elde ediliyormuş,çiçek aşısı olanların suratının inek suratına dönüşeceğini söylüyorlarmış. O zamanki aşı karşıtlarına kalsaymışız hala çiçek hastalığından ölüyor olurduk. 

        Ülkemizde Sinovac aşısı vurulurken bir an önce Biontech gelsin de olalım diye dua ediyordum ki eşim tüm planlarımı bozdu. Biontech’in uzun vadeli sonuçlarının belli olmadığına, bizi hasta edebileceğine dair beni ikna etti ve biz, geleneksel yöntemlerle üretilen Sinovac olmaya karar verdik ve geçen hafta Sinovac olduk. Dana önce Sinovac olan yakınlarım aşı sonrası herhangi bir rahatsızlık hissettememişti ama ben ilk vurulduğunda parmaklarımda ciddi uyuşma, sonrasında da aynı korona olduğum zamanki gibi dolaşan bel ağrısı, bacak ağrısı, boğaz ağrısı yaşadım.İki gün sürdü. Şimdi iyiyim. Sinovac seçerken korona geçirmiş olduğumuzu, zaten antikorlarımızın olduğunu ve koronadan ölmemiş olduğumuzu da hesaba kattık.

        Bunun dışında Biontech olan çok arkadaşım var. İsrail, Almanya olduysa bir bildikleri vardır gerekçesi ile tercih eden çok oldu. Komik ama mantıksız değil, ben de öyle düşünmüştüm. Aşı olmadan önce hemen herkes doktor olan tanıdıklarını aradı ve doktorlar Biontech önerdi. Biontech olanlardan sadece bir tanıdığımız ve kardeşinde, aşıdan sonra ortaya çıkan ciddi bir burun kanaması yaşandı. Özellikle büyük olan  kardeşin burnu bir anda   kanamaya başlıyor, üst baş trafik kazasından çıkmış gibi kan içinde kalıyormuş, üç kez acile kaldırılmış. Sonrasında göründüğü doktorlar burun içi kılcal damarlarında bir şey var demiş ama kendisi aşıdan sonra olduğunu, daha hafifinin kardeşinde görüldüğünü söylüyor. Muhtemelen o ve kardeşinin genetik yapısı ile ilgili.  Diğer Biontech aşısı olan arkadaşlarımızda  şimdilik herhangi bir ters durum yaşanmadı.  

        Koronayı tecrübe etmiş biri olarak buna  grip gibi diyenleri anlayamıyorum. Virüsü kaptıktan sonra vücudumun verdiği tepkiler daha önce yaşadığım hastalıklara benzemiyordu. Organlarım, kaslarım ne yapacaklarını bilmiyorlardı, garip garip tepkiler verdiler. Hastalığı atlattıktan sonra da uzun bir süre halsizlik yaşadım, altı aya yakın halsizlik yaşanıyor haberleri doğru, tam altı ay sürdü. Kan değerlerime baktırdığımda her şey tam olması gerektiği gibiydi ama ben halsizdim. Bir şeyler yapmak istiyor ama enerji bulamıyordum, bloguma ara verdim, akşamlarım kanepede uzanarak geçti. Bunları tecrübe edince de aşı olmayı önemsiyorum. Sinovac bulamasaydım Biontech olurdum. 

Yorumlar

  1. Ben Biontech oldum. Agir bir yan etki.gormedim ilerleyen gunlerde neler olacak bakalim

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle çok geçmiş olsun. Bu rahatsızlığı geçirenlerde aşının yan etkilerinin daha fazla olduğunu duymuştum.. Bende İsrail ve Amerika mantığıyla biontech aşısı oldum ama halen şüphelerim yok değil:-)) Dediğiniz gibi her dönem mutlaka birşeyler yazılıp. çiziliyor. Ve biz halk olarak bunun doğruluğunu yıllar sonra anlayabileceğiz:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekleyip görmekten başka elimizden başka bir şey gelmiyor .bile bile o kadar çok kötülük yapmazlar herhalde :)

      Sil
  3. ay yaaa bu pandemi sana hiç yaramadı ama geçmiş olsun yaa atlattık sayılır artık bu belayı, valla hayatımızın en büyük olayı bu oldu, şimdiye dek, bencesi de herkes biontech olmalı, zaten ab kabul etmiyor sinovacı şimdilik, yani yurtdışına gitmek için biontech gerekiyor, bir dolu iddia var tabii, biontech olanlar nazi olcak zombi olcak hepimiz almanca konuşcaz das ist aynen maynen convaynen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma diip, diger korona atlatan arkadaşlarım dipçik gibi, kıskanıyorum onları ama benim halsizligim uzun sürdü:( onun icin koronadan korkuyorum. Yurtdışı için biontek isterlerse o zaman da onu olurum,. Biontek olanlara bişey olup olmayacağını o arada görürüz:) ama aşının Almanca konuşturacağını bils m hemen olurdum:)

      Sil
  4. yaa baksanaa şu şarkıyı dinlesenee, niloya-tospik, her gün dinliyom aylardır, neşelenmek için, sen de tospiksin ya ondan yanii, hem adın tospik hem arada kayboluyoon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niloya çok severim de babasını gözüm tutmuyor:)tosbikler gibi arada kış uykusuna yatiyorum.:)

      Sil
  5. Ben Biontech ilk doz oldum. İki gün kolum ağrıdı o kadar. Başka hiçbir şey hissetmedim. Annem Sinovac oldu. O da iyi. Kafalar çok karışık. Hastalık ve aşı hakkında bilgisi olmayan kişiler, etkileşim için etrafı bir yığın uydurma haberle doldurdular. Yani doğru ve yanlış birbirine karıştı. Bildiğim tek şey bizler büyük bir oyunun kurbanı olduk. Bizi kullandılar. Hayatım boyunca market için sokakta girdiğim kuyruğu unutmayacağım. Tek dileğim bu yıl bu hikâyenin bitmesi, ve maskeden kurtulmamız. Benim maske takacak halim kalmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tuhaf zamanlar geçirdik. Benim temennim de bir an önce geçip gitmesi yönünde. Zaten onun için aşı oluyoruz. Doğru neydi onu da zaman gösterecek, bakalım...

      Sil
  6. İki doz Sinovac oldum. Aşı karşıtı ya da aşı taraftarı olacak kadar bilgi sahibi değilim ama gerek Sağlık Bakanlığı'na gerek Dünya Sağlık Örgütü'ne gerekse satılmış bilim adamlarının açıklamalarına kuşkuyla yaklaşıyorum. İşini meslek aşkı ve aklını kullanarak yapan bilim insanı ve sağlık kurumları mensuplarına saygım sonsuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi kirliliği çok fazla ama güvenilir doktorlar da aşı olunması gerektiğini söylüyor.yalniz yeterli verilerle mi söylüyorlar onu şimdilik bilemiyoruz.

      Sil
  7. Sinovac verilerinin açıklanmaması, kendi ülkesinde bile kabul görmemesi ve baştan beri bizdeki çelişkili açıklamalar bu aşıdan uzaklaştırdı beni. İlla ki diğerlerinin de ne olduğunu bilmiyoruz, uzun dönem etkilerini. Ama en azından çoğu verilerini açıyor hekimlere. Bakalım yaşayıp göreceğiz.

    YanıtlaSil
  8. Ben aşı olmadan evvel sinovac aşısı olanların yaş farketmeksizin corona olduğunu görünce biontech oldum. Herhangi bir yan etki yaşamadım. Önemli olan hangi aşıyı olursak olalım bağışıklığı sağlam tutmak sanırım.

    YanıtlaSil
  9. Selam uzun zamandır yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder