Ana içeriğe atla

YOGA

Denizden uzak büyüyenlerdenim. Ailemde deniz tatili kültürü olmayinca ilk denize girişim 23 yaşımdaydı sanırım. Sonra her yaz bir iki gün, bir iki saat suyla buluşmuşluğum var. Ama tam öğrendim sayılmaz. Bir ara kursa da gittim ama korkup suya bırakamayınca kendimi pek işe yaramadı. 

Yoga ile tanışmam 2013 yılı. Pek düzenli devam ettiğim söylenemez.Son  bir yıldır ise , bir kaç günlük istisna dışında her gün yoga yaptım. Bazen 15 dakika,bazen 10 dakika, bazen yarım saat..Müthiş bir disiplin içinde devam ettim.Bu tatil  kendimi havuza attım ve yüzebildigimi gördüm. Havuzu bir kaç defa  baştan sona gittim geldim. Eskiden burnumdan nefes alamıyordum, asanalar sırasındaki nefes alışverişleri işe yaramış meğer, ağzımı kapatıp burnumdan nefes alabildim.Ve bugün yüzerken akciğerlerimin yandığını hissettim. İnsan akciğerlerini hissedebilirmiş meğer.Çok güzel bir histi.Canım akciğerlerim. Son bir haftadır, yılın en sıcak haftasında, öğlen sıcağında dağ taş yürüyorum, kondisyonum çok iyi. Özetle yoga bir mucize.








Yorumlar

  1. Yogaya başlama denemelerim oldu ama hep bıraktım. Sizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Bir dönem başlangıç seviyesi olarak bende yaptım. Gerçekten çok faydalı.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzeeelll 🧿🧿👏👏😊🤚

    YanıtlaSil
  4. Ayyy bende istiyorum ya ama hiç bilmiyorum. Sıfırdan yoga eğitimi diye bişey bulmam lazım.

    YanıtlaSil
  5. Ah yoga, benim tatlı belam. Ama sıcaklarda yapma fikri bile sıcak bastırıyor. Neyse ki kaslar unutmuyor.

    YanıtlaSil
  6. Ben de çocuklar küçükken bir ara sabahları yarım saatlik bir yoga programı görüp ona başlamıştım. Kolumda yırtık oluşmuştu çocuklarla oynarken beni devirdiklerinde, ağrısından kol kalkmıyordu, yogayla geçip gittiydi. Şimdi de pilatesin çok faydasını görüyorum. Elimi yere koyup kalkamıyordum bileklerimin ağrısından, güçlenmiş eklemlerim artık debelenmeden kalkıyorum. Spor çok faydalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pilates de yapmıştım. Od çok güzel. Spor çok fark yaratıyor hayatta. Ama başına geçmek ölüm gibi:))başlayınca bitiyor da, işte usenmemek gerekiyor:))

      Sil

Yorum Gönder