Ana içeriğe atla

SİNÜZİT VE UYKU


2025 kışı boyu öksürük yakama yapışmış bırakmamıştı. Sinüzit, geniz akıntısına, o faranjite ve reflüye neden oluyor, öksürüp duruyordum. Öyle böyle bir öksürük değil, başlayınca durmuyordu. Burnumdaki eğrilik sinüzite neden oluyordu, doktorum bununla ilgili tekrar ameliyat olmam gerektiğini söyledi ama o zaman ameliyat sürecini göze alamadığımdan ameliyat olmadım.

O zamanlar şubem değişmişti. Mesaiye yetişmek için altı buçukta kalkar olmuştum. Yatağa gitme saatim on iki otuz veya gece birdi. Öğleden sonra elim kolum tutmuyor, on dakika kestirme ihtiyacı duyuyor, sağda solda belli etmeden uyumaya çalışıyordum. Bir taraftan da öksürük krizleri yaşıyordum.Tüm kış  eziyet gibi geçti,yaz gelince biraz rahat ettim.

Bu sonbahar başında araç kullanmaya yeni başlamıştım,uykusuzluk  kazaya neden olmasın diye erken uyumaya başladım. 23.30'a çektim uyku saatimi. Elimde ne iş  olursa olsun  bırakıp uyumaya gidiyordum.

Uykumu alınca sinüzitim geçti. Sinüzit geçince öksürüğüm geçti. Bu kışı, nadir öksürükler dışında rahat geçirdim.

Zaman zaman ,özellikle uykusuz kalınca nükseden sinüzitim var, ağrısı ve burun tıkanıklığı zorluyor ama öksürük yok. Bu büyük bir konfor.

Özetle demek istediğim, bir rahatsızlık varsa, insan yeterli uyku alıp almadığına bakmalı. Uyku mucize gibi bir şey. Benim öksürüklerimi uyku geçirdi.Uyku ile sinüzit  arasında kesinlikle bir ilişki var.

Yorumlar

  1. uyumak büyük keyif yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Özetle demek istediğim, bir rahatsızlık varsa, insan yeterli uyku alıp almadığına bakmalı. Çok doğru söylüyorsun aslında. Ben de doğru dürüst uyuyamıyorum. Dayak yemiş gibi kalkıyorum yataktan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman uyumayı denemelisin fark eder bence. Ama tabii işten az zaman kalınca insan biraz da yaşayayım diye geç yatıyor:)

      Sil

Yorum Gönder