Ana içeriğe atla

EVDE DEODORANT YAPIMI (ROLL ON İKAMESİ)


EVDE DEODORANT YAPIMI  (ROLL ON İKAMESİ) 

Yıllar geçtikçe bedenlerimiz, hormonlarımız huy mu değiştiriyor ne? Eskiden çok terlemezken, son iki yıldır çok terler oldum. Kışın yeterli olan deodorantlar yazın yetmez oldu, bu yüzden son iki yıldır koltuk altlarım için  yazları kendi yaptığım deodorantı (krem demek daha doğru olur belki) kullanıyorum, piyasadaki hazırlardan çok iyi olduğunu söyleyebilirim.

Tarifi Youtube'daki "Eczacı Gözüyleé kanalıdan öğrendim. Yapmak için beş adet malzeme gerekli: karbonat, nişasta,limon suyu, hindistan cevizi  yağı ve uçucu yağ. Çabuk tüketemediğimden ve kolayca bozulduğundan ben tariftekinin yarı ölçülerini kullanıyorum. Bir yemek kaşığı karbonat, bir yemek kaşığı nişasta, yarım tatlı kaşığı limon suyu, iki buçuk yemek kaşığı hindistan cevizi yağı ve beş damla yasemin yağını iyice karıştırıp bir kaba koyuyoruz. Sonrasında parmaklarımızla koltuk altına sürüyoruz. Ellerimiz yağ olacağından banyoda lavabonun yanında durması önemli. Tek dezavantajı da bu. Daha önce lavanta yağı ile yapmıştım, yasemin yağı ile de güzel oldu. 

Piyasadakilerden ucuza gelmiyor, hindistan cevizi yağı ve uçucu yağ pahalı ürünler. Ama hazırlardan daha etkili, daha güzel kokuyor ve kendim ürettiğim için haz alıyorum. Şiddetle tavsiye ederim.


hindistan cevizi yağı-yasemin yağı-limon suyu-nişasta-karbonat




küçük bir kaba koy ve kullan
hepsini karıştır



Yorumlar

  1. Hazır deodorantlar yerine böyle doğal kendi yaptığımız şeyleri kullanmak hem kendimiz hem de doğa için çok faydalı aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçucu yağ dışındakiler yenebiliyor. Sağlıklı seyler..

      Sil
  2. ne güzel bir tarif ve tavsiye çok teşekkür ederiz sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yaşasın bütün malzemelerim var.cok tesekkur ederim;) ablamda demişti böyle şeyler ama okuyunca daha bir sevke geldim

    YanıtlaSil
  4. daha neler öğreneceğim şu bloglarda :))) teşkkürler

    YanıtlaSil
  5. aa ne ilginç sen daha önce de yapmıştın evde deneyler hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde bu tür şeyleri denemeyi seviyorum.ama bu gerçekten işe yarıyor, tavsiye ederim :)

      Sil
  6. Sevgili Deep yazinizi okumamı tavsiye etti 😊 hemen geldim malzemeler elimde olan malzemeler en kısa zamanda deneyeceğim teşekkürler bu güzel paylaşımınız için 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder