Ana içeriğe atla

ACEMİ YOGİNİN EL KİTABI-ESRA E. KARAOSMANOĞLU

 



Yogaya başlamam 2013 yılı olmalı. İş hayatım beni tüketmiş, sabahları yataktan zor kalkar olmuştum. Her yerim sızım sızım sızlıyordu. Yoga iyileştirdi. Yine sorunlarım oldu ama yoga beni hep ayakta tuttu yataklara düşmedim. Yataklara düşmedim de kitaplara düştüm. Bir sürü yoga kitabı almıştım. Bu da onlardan biriydi. Aldım ama yarım bıraktım.  O zaman çok sarmamıştı. Bugün kitabı okuduğumda zaten yazılanları öğrenmiş olduğumu görüyorum. Yaşayarak öğrendim ve yaşayarak öğrenmek okuyarak öğrenmekten daha güzelmiş. Kitaptan aşk okumakla, aşka düşmek bir olmaz tabii kii.

Neyse işte… Bu kitabı zamanında okusaydım  önceden bilmiş ama anlamamış olacaktım. Yine de yogaya yeni başlıyorsanız doğru  kaynak bu. 

Kitapta yoganın ne olduğu, yoga felsefesi, et yenir mi yenmez mi, kundalini nedir,asanalar, nefesler, meditasyon ile ilgili başlangıç seviyesinde bilgiler var. Yazar kendi yoga yolculuğunu ve öğrencilerinin izlenimlerini de anlatmış. Yoga deyince sadece asanalar-duruşlar anlasak ve benim yaptığımda bu olsa da 8 basamaklı yoga yolunun sadce ikinci basamağı asanalar. Kitap diğer basamaklarla ilgili bilgi de veriyor. Yazarın üslubu eğlenceli. Su gibi okudum. Bilmediğim noktalar vardı. Onlar konusunda aydınlandım. Umarım onlar konusunda da deneyimler yaşarım.

Yoga çok tuhaf. Bu dünyadan değil gibi. Son zamanlarda içimdeki deliliği ortaya çıkarıyor. Umarım delirmem. Bakalım artık…





Yorumlar

  1. Ben de acemi bir yogiyim. Bu kitaba bakayım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten yazılmış bir kitap gibi geldi bana:) seversin umarım:)

      Sil
  2. Ben severek okumuştum bu kitabı ... Yogayı içtenlikle anlatmış geldi bana

    YanıtlaSil
  3. Selamlar,

    Bu kitaba bakayım. Benim oğluş kreşte yoga öğreniyor bize de öğretmeye çalışıyor :)
    Namasteeee diye geziyoruz ortalıkta. Belki bir adım olur benim için de
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta genel bilgiler var, faydalı olabilir. Namaste:))

      Sil
  4. 2 apartmanlı küçük sitemizin içinde bir yoga stüdyosu var ve bu civarların en iyilerinden ama niyetlenip niyetlenip bir türlü başlayamadım. Halbuki sadece bir asansör yolculuğu uzağımda. Ben niye böyleyim dedirten bir yazı oldu bu bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ders alma şansım olmadı, YouTube sağolsun. Ama siz çok sansliymışsınız. Bir ay deneyin, nefis bir şey olduğunu göreceksiniz. İnsanın kendi kendine masaj yapması gibi. Duzenli yoga yaptıktan sonra daha az hasta olmaya başladım. Ve sayamadığım pek çok yararını gördüm. Umarım yogaya bir şans verirsiniz:)

      Sil
  5. Çok ilgi duyduğum bir alan aslında. Bahsettiğin kitap başlangıç için iyi bir tavsiye gibi görünüyor. Çok teşekkür. Emeğine yüreğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
  6. güneşe selam diye bişi var ne güzel :) doğada yoga yapanlar için :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder