Ana içeriğe atla

AVATAR-SON HAVA BÜKÜCÜ (NETFLIX DİZİ)

 


Avatar’ın filmini izlememiştim. Instagram’da çizgi filminden sıklıkla güzel alıntılara rastlıyordum. Dizisini de görünce izlemek istedim.

Avatar bizi bu dünyadan alıp , başka dünyalara taşıyan dizilerden.   Yaratılan atmosfer, efektler çok güzel. Oyuncular da bence oldukça başarılı. Yalnız animasyon uyarlaması olduğundan, 40 küsür yaşındaki bireylere çocuksu geliyor, görsel olarak müthiş bulduğum dizi, konu olarak tatmin etmiyor. Instagram alıntılarına bakarak animasyonundaki felsefenin daha doyurucu olduğunu, dizisininse aksiyon olarak doyurucu olduğunu söyleyebilirim.

Dizinin konusu ise şöyle: Simyanın dört elementine hükmeden toplumlar var: ateş, toprak, su ve hava. Dört elemente, dört ayrı halk hakim. Su halkı suyu, hava halkı havayı bükebilir. Her dönem bir halktan tüm elementlere hükmedebilen bir Avatar çıkar ve dünyada barış ve huzuru sağlar.

Sıra “hava” halkından birinin Avatar olmasındadır. 12  yaşındaki Aang ortalıkta mutlu mutlu gezinip oyun oynarken üstadı Gyatso çağırıp Avatar sensin der. Ama Aang, Avatar olmaya hiç hazır değildir, kızıp korkar ve uçan Bizonu’na binip kaçar. Ama fırtınaya yakalanır ve bir buzdağının içine 100 yıl hapsolur. 

Aang 100 yıl sonra uyandığında,su kabilesinden  su bükücü Katara ve bükücü olmayan Zokko ona yardımcı olur, kol kanat gerer. Aang Ateş ulusunun iktidarı bırakmamak için kendi halkını yok ettiğini ve diğer halklara yönelik saldırılarının devam ettiğini öğrenir.  Avatar ,Ateş ulusunu durdurmak , Avatar olmayı öğrenmek için iki arkadaşı ile yola çıkar. Avatarımız sevgi doludur, sorunlarını da sevgiyle çözmeye çalışır. Bizde başına gelenleri izleriz.


Yorumlar

  1. Ben ilk olarak oyununu oynamıştım, keyifliydi. Sonra tvde filmine denk gelince biraz izlemiştim. Açıkçası bana da biraz çocuksu gelmişti, görsellik bazen yetmiyor konu doyurucu olmayınca. Tabi yine de vakit geçirmek için izlenebilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi filmindeki felsefe güzel ama dizide bu pek yok. Doyurucu değil gibi ama yine de çizgi filminin tamamını izleyeceğim.

      Sil
  2. Çizgi filminin bir kısmını izlemiştim, ne zamandır ona devam edeceğim. Dizisini de çok görüyorum ama bu yazınıza rastlayana dek izleme isteğim yoktu. :)

    YanıtlaSil
  3. filmini izledim tabii. dizi çizgi filan da izlerim tabii. bir süre amerikan dizilerinden uzak kalıcam çok izledim bıktım :)

    YanıtlaSil
  4. Filmini beğenmiştim. Fakat diziyi bilmiyorum. Not alıyorum. 😊

    YanıtlaSil
  5. Ben de filmini ve çizgi filmini izleyeceğim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder