Ana içeriğe atla

DEMİRİMİ KİMLER ALDI? (DEMİR EKSİKLİĞİ ANEMİSİ)

DEMİRİMİ KİMLER ALDI? (DEMİR EKSİKLİĞİ ANEMİSİ)

Şubattan beri tuhaf giden bir şeyler vardı bedenimde. Çoook yorgun hissediyordum. Annemler geldi gitti. İlk defa yurt dışına çıktım, gezdim gördüm. Normalde bunların bana keyif veren, güzel tecrübeler olması gerekirken, alttan alta bitse de yatsam uyusam diye düşünüyordum. Sonra bittiler. Uyudum, uyudum geçmedi. Bahar yorgunluğu sandım.  Halsizliğin üzerine baş dönmesi ve unutkanlık eklendi. Daha önce çok kısa zamanda yaptığım işi artık bitiremiyordum. İş yerinde çok hata yapmaya başladım. Her işim yarımdı. Adetten önce yaşadığım deli olacak gibi hissettire n  gerginliği sürekli yaşamaya başlayınca ve başım içi samanla dolmuş gibi olup fıldır fıldır dönünce doktora gideyim dedim.

Kan tahlillerimde 11-306,5 aralığında olması gereken demirim 5,9 çıktı. Bence ben ölüyordum ama doktor öyle düşünmüyor olsa gerek "değerlerin gayet iyi sadece demirin düşük" dedi. Bir demir hapı verdi. Doktora gidişimin üzerinden dört gün geçti. Demir hapımı düzenli kullanıyorum.  Ama böyle halsiz gezmek, hiç bir işi yapamamak, antidepresan kullanıyormuş gibi saman dolu bir beyinle gezinmek ve hatta derin nefes alamamak hayatımı çok zorlaştırdı. Çabuk atlatmak için yaptığım araştırmalar Saraçoğlu'nun kereviz ıspanak kürünü getirdi.
Demir hapının yanında sabah akşam onu içiyorum.Tadı içilmeyecek gibi değil ama içerken haz vermiyor. Hasta olmasam aramam yani :)  Yine demirim artsın diye yarım çay bardağı üzüm pekmezi içip, aralarda çabuk toparlayayım diye kuru üzüm badem  yiyorum ve demir emilimim artsın diye portakal, limon gibi C vitamini alıyorum bana mısın demiyor. Evimi süpürecek halim yok hala. Ama hayat ve sorumluluklar devam ediyor.

ıspanak  kereviz kürü malzemeler
kereviz ıspanak suyu


Bir taraftan da için için korkuyorum, yanımdaki arkadaşımın da demiri dört çıkmış, doktor demir hapı önermişti. Göğsünde sert kitleler çıkınca kanser olduğu anlaşılmıştı. Şimdi tedavi oluyor. Umarım bendeki sadece demir eksikliğidir. Yalnız sadece demir eksikliği bile hayatı ciddi anlamda sekteye uğratıyormuş. Bakalım zaman neler getirecek..

Yorumlar

  1. Bende de durum aynı. Tedaviye yeni başladım. Yalnız 5-6 aydan önce iyileşme olmazmış. Hâlâ toparlanmadim deyip kendinizi boş yere üzmeyin yani:) Hızlı toparlanma için kan nakli yapıyorlar. O da benim pek işime gelmedi. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben iyileştim.neden bilmiyorum ama mevsim geçişlerinde demirim düşüyor :)

      Sil
  2. Hemoglobin ve hematokrit degerleriniz kaç demir demir baglama özellikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2018 deki yazımdı bu, en çok görüntülenen olduğundan üstte çıkıyor. iyiyim şimdi :)

      Sil

Yorum Gönder