Ana içeriğe atla

HATHA YOGA(DVD)-BORA ERCAN/UMA JYOTI-ÜRÜN KURTİC

HATHA YOGA(DVD)-BORA ERCAN/UMA JYOTI-ÜRÜN KURTİC

2016 yılında iş stresi ve sürekli oturarak çalışmak yüzünden sırt ağrılarım dayanılmaz hale gelmişti. Sabahları yataktan kalkamayınca doktora gitmiştim ve fibromiyalji teşhisi konmuştu.Bulunduğum İç Anadolu şehrinde yoga kursu yoktu; Bora Ercan'ın Hatha Yoga DVD sini sipariş ettim ve bana yeni bir dünyanın kapıları açıldı.

DVD nefes, asanalar, meditasyon, burun temizliği ve hazırlayanların yoga hakkındaki görüşlerinin yer aldığı bölümlerden oluşuyor.

Nefes (Pranayama) bölümünde:

*Karın nefesi
*Tam yoga nefesi
*Anuloma Viloma nefes uygulamaları öğretiliyor.

Asanalar bir bebeğin gelişim sırasıyla  sırt üstü, yüz üstü, oturarak ve ayakta yapılan duruşlar olarak dört bölüme ayrılmış:

   
Sırtüstü Duruşlar
Yüzüstü Duruşlar
Oturarak Yapılan Duruşlar
Ayakta Yapılan Duruşlar
Ceset Duruşu
Timsah Duruşu
Uzun ayak oturma
Dağ duruşu
Bacak Kaldırma
Kobra Duruşu
Oturarak öne eğilme
Palmiye duruşu
Diz Çekme
Çekirge duruşu
Eğik düzlem
Ağaç duruşu
Omuz Duruşu
Yay duruşu
Köprü duruşu
Savaşçı I Duruşu
Saban Duruşu
Kedi duruşu
Burgu duruşu
Savaşçı II Duruşu
Balık duruşu
Bebek duruşu

Ayakta Öne Eğilme



Üçgen Duruşu

Asanalardan sonra da kısa bir meditasyon örneğine yer verilmiş.

Bu dvdden sonra farklı farklı pek çok dvd  aldım ve denedim ama ilk defa başlanacaksa en iyisinin bu olduğunu söyleyebilirim. Çünkü Bora ERCAN duruşların nasıl yapıldığını, nelere iyi geldiğini ve zaman zaman felsefesini  anlatırken Ürün zor versiyonunu, Uma kolay versiyonunu öğretiyor. Dvdde acele yok, tüm duruşlar sindirile sindirile, ayrıntılı olarak açıklanmış.

Bu filme çok şey borçluyum. Bana yogayı tanıttı ve yoga bana çok şey kattı ama bu konuda, daha sonra ayrıntılı yazmak isterim.. 

Yorumlar

Yorum Gönder