Ana içeriğe atla

ELMA SİRKESİ


ELMA SİRKESİ 

Neden elma sirkesi yapmaya başladığımı hatırlamıyorum. Sanırım mart ayıydı ve dolapta yemediğimiz pek çok elma vardı ve elma sirkesi ile temizlik popüler olmuştu. Hem elmaları değerlendireyim hem de bir şey üretmiş olayım amacıyla yaptım galiba. Öyle kolay ki o gün bugündür yapıyorum.


  • Malzemelerimiz elma, 5 litrelik cam bir kavanoz, bir kaç tane nohut, su ve bir bardak sirke. 
  • Kavanozun üçte ikisine doğranmış elmaları koyup üzerine bir bardak sirkeyi, nohutları  ekliyoruz ve kalan kısmına su doldurup ağzını bir bezle veya tülbentle kapatıp ışık almayan bir köşeye bırakıyoruz. 
  • Elmaların çok büyük olmaması önemli. 

  •  Daha önce ışık almayan yerde yapmakla birlikte bu sene yerim olmadığından direk güneş almayan odanın köşesinde doğal ışıkta tuttum; yine de oldu. 
  • Musluk suyu kullanmayın diyorlar, musluk suyuyla da yaptım sorun yaşamadım. 
  • Son yaptığım sirkeyi ekim ayında, elma hasat mevsiminde hediye edilen elmalarla yaptım ve bu tarihe kadar (ekim ortası-şubat sonu) beklettim, oluşan sirkenin lezzeti mükemmeldi. Sanırım taze elma daha iyi sonuç veriyor ve sirke anası oluşumunu kolaylaştırıyor.
sirke anası

  • Bunun dışında sirke yaparken sadece elma ve su ile yapmayı denedim, sirke anası benzeri yapılar oluştu ancak tadına baktığımda yaptığım şeyin konsantre elma suyu olduğunu fark ettim, şekerliydi. Bu nedenle sirke ilave etmeyi unutmamak gerek.


  • İlk sirke yaptığımda mayalık doğal sirkem yoktu, marketten aldığım sirkeyi kullandım, bundan ürettiğim sirke ile sonraki sirkeleri mayaladım, hazır sirkeden eser kalmamıştı.




Bu kadar sirkeyi ne yapacağımı bilmemekle beraber, en azından cadılık  yolunda bir adım atmış gibi hissediyorum. Çünkü sirke kötü ruhları, kötü enerjileri kovmak için güçlü bir silahmış. Şimdi kötü ruhlar düşünsün 😜



Yorumlar

  1. tam zamanında karşıma çıkan Neden Elma Sirkesi Yapıyorum yazısı süper oldu. Eşim sirkeyi çok sever ve benden yapmamı istedi. Hayatımda hiç yapmadığım için cesaret edemiyordum. Kolaymış mutlaka yapacağım

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar sirke ile ne yapılır da ne demek olmadı evini temizlersin mis mis olur🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirke ile temizliği beceremedim ya. bir kere balkona döktüm bir hafta çıkmadı koku.

      Sil

Yorum Gönder