Ana içeriğe atla

BÜYÜ DÜKKANI-YEŞİM TÜRKÖZ


büyü dükkanı
BÜYÜ DÜKKANI-YEŞİM TÜRKÖZ

Kitaplığımdaki okumadığım kitapları bitirmeden yeni kitap almama kararı aldım. Okumadıklarımdan biri de Yeşim Türköz'ün Büyü Dükkanı kitabıydı, okumuş oldum.

Yazar, uygulamalı klinik psikolog; kitaptaki öyküler de "psikodramanın, 'Büyü Dükkanı' isimli tekniğinden esinlenerek kurgulanmış.
Tekniğin kullanıldığı psikodrama oturumlarında, Büyü Dükkanı olarak tanımlanan bir sahne hazırlanır. ....Sahnede grubun yöneticisi dükkan sahibi olarak, gönüllü başka bir üyesi de müşteri olarak rollerini alırlar. Dükkan sahibi ile müşteri arasında bir pazarlık başlar. Ustaca yapılan bir pazarlığın sonunda müşterinin, Büyü Dükkanı'ndan alabileceği en iyi şeyi alarak çıkması beklenir. Ama bu, her zaman müşterinin en fazla istediği şey olmayabilir. Oyundaki başarının sırrı, pazarlığın inceliğinde gizlidir."
Kitap, güzel bir vadinin içinde kurulmuş Büyü Dükkanı'na gelen müşterilerle, yaşlı, bilge satıcının pazarlığını konu alan öykülerden oluşuyor. Yazarın betimlemeleri öyle güzel, öyle sarıp sarmalıyor ki keşke sadece psikoloji alanında değil de başka alanlarda da yazsa diyor insan. Akıp giden mevsimleri, kahve kokusunu, müzik sesini , yaşlı adamı, duygularını, dükkanını, eşyalarını, vadiyi, yamaçları, hepsini çok sevdim. Heidi'nin yaşadığı dağlarda arasında bir dükkan hayal ettim. Öyle huzur doluydu ki yazarın yarattığı sahne, ah keşke orada yaşasaydım dedim, bilge adamınki gibi bir hayat diledim.

Kitapta sekiz öykü var. Daha önce okuduğum psikoloji konulu kitaplar olaylar üzerinden giderken, bunda hırs, şöhret, büyümek gibi olgular ve bunlara sahip olmak veya bunlardan vazgeçmek için ödediğimiz bedeller tartışılmış. Bunlar biraz klişe gibi gelse de yazarın kalemi güçlü olunca akışa bıraktım kendimi. Tavsiye ederim.


Bana bugüne kadarki yaşamınızda, mutlu olduğunuzu hissettiğiniz anların tümünü verirseniz, ben de size istediğniz şansı veririm. Ama bu bedel, şu ana kadar yaşadığınız tüm mutlulukları hatırlamanızı ve hiçbirini atlamadan bana vermenizi gerektiriyor. Eğer ufak bir mutluluk anını bile unutur ve Büyü Dükkanı'na bırakmadan giderseniz, size vereceğim şans hiçbir işinize yaramaz.

 ..........Vedalaşamıyorum.Mutlu olduğum anları burada bırakmak bana çok zor geliyor. Onları bir daha hatırlamayacağımı düşündükçe  kendimi kötü hissediyorum. Onlardan vazgeçemiyorum. Ya bir daha mutlu olamazsam diye korkuyorum. Meğerse mutlu olduğum anlar ne kadar  çokmuş. Bunu hiç bilmiyordum.

Yorumlar

  1. Büyü Dükkanı tekniği ilginçmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken sizin yeni hayat yazılarınızı düşündüm. Geçmişteki siz , şimdiki sizi dinleyip başka kararlar alsaydı hayatınız nasıl bir yöne giderdi acaba?

      Sil
  2. bunu not ettim :) bayılıyorum böyle kitaplara

    YanıtlaSil
  3. duymadım ama not aldım. çok beğendim tanıtımından :)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle bakacağım bu kitaba, çok güzel anlatmışsın ve alıntının son cümlesine bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ismi de içeriği gibi değişikmiş:)
      Not ettim ben de bir inceleyeyim bakayım yakından:)

      Sil
    2. incecik, hemen bitiyor, tavsiye ederim..

      Sil
  5. Bunca blogu ziyaret ettim, ilk defa kendimi okuyorum gibi hissettim :) Benim blogumun içinde bir yerde de "Kitaplığımdaki kitapları bitirmeden yeni kitap almayacağım." gibi bir cümle var, ama son kitabımı üç gün önce aldım :) Bahsettiğin kitabı yıllar önce almış ve okumuştum, içeriğini hatırlamıyorum, ama bu yazıyla yeniden okumak istedim, kitaplığımı bir karıştırayım. Son olarak kaplumbağalar; bana da bir ara çok görünüyordu. Hatta onlara sıklıkla rastladığım bir yolda dün yürürken hatırladım ve "Acaba görür müyüm?" diye düşündüm. Tabii bu hayvanların mevimsel yaşam döngüleri hakkında fikrim yok; kışın ortalıkta dolaşıyorlar mı acaba? Genelde ilkbahar ve yaz aylarında görüyordum. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:) ben de yeni kitap almayacağım kararıma ne kadar uyarım bilemiyorum.aklımda uzun bir liste var. kaplumbağalarla karşılaşmam onların baharda kış uykusundan uyanıp gezinmeye başlamasındanmış, ilahi bir işaret değimiş, sonradan anladım. sıcak sözlerin için teşekkür ederi.. seni merak ettim, hemen bakayım :)

      Sil
  6. Güzele benziyor kitap. Ben de epeydir kitap almıyorum. Kütüphaneye takılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kütüphane daha iyi fikir yalniz evime uzak, zaman yaratmak gerek, simdilik zor görünüyor.

      Sil
  7. Denk gelirsem okurum. Teşekkürler.
    Bloğuna mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder