Ana içeriğe atla

FORGOTTEN (2017 FİLM)



 

Güney Kore yapımlarıyla tanışalı bir yıl olmadı. Daha çok romantik dizilerini seyrettim. Gerilim konulu ilk izlediğim Kore filmi bu oldu.

Öncelikle film hemen sarıyor. Dört kişilik bir aile yeni bir eve taşınıyor. Küçük çocuk bu evi daha önceden bilir gibi hissediyor ama neden öyle hissettiğini çıkaramıyor. Psikolojik sorunları olan bu çocuk ilaçlarını almaya devam ediyor. Abisi ile iyi anlaşan kahramanımız bir gün abisinin kaçırıldığına şahit oluyor. Abisi geri döndüğünde bir tuhaflık olduğunu anlıyor, çünkü abisinin topallayan bacağı değişmiş. Buradan sonra kahramanımız ailesinin kendinden sakladıklarını, evde girmesi yasak olan odaya neden giremediğini çözmeye çalışıyor. O çözerken biz izleyiciler de şok oluyoruz, olaylar sonrasında farklı bir yöne evriliyor.

En başta vay be dediğim bu filmin sonunu, bu olmamalıydı diyerek bitiriyorum. Filmde konu konu içinde. Çetrefilli, sürprizli olsun diye saçmalamışlar. Polisiye kitaplarda da hoşlanmıyorum bundan. Okuru şaşırtacağız diye saçma sapan biri katil çıkıyor, yazar kendini zeki sanıyor, bense kandırıldığımı hissedip sinirleniyorum. Öyle işte, ilk Kore gerilim deneyimin heyecanlı başlayıp, hayal kırıklığı ile bitti. Tabii bu yeni Kore gerilimi izlemeyeceğim demek değil.. 



Yorumlar

  1. yeni ev tuhaf olaylar diyince parasite filmi geldi aklıma kore. bunu da merak ettim ilginç görünüyor çocuğun ailesi bir işler çeviriyor gibi sanki di mi bildim mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parasite filmini izlemedim. ama çocuğun ailesi bir şeyler çeviriyor. çocuğu ailesi, ailesi mi diye de sormak gerekiyor :)

      Sil
  2. Ya sürprizli seyler yapalım diye saçmalıyorlar ya.. iste ona ben de sinir oluyorum.... yine de sevdiğim bir tarz, bakabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başı güzel, olaylar da iyi gidiyor bunun için izlenebilir :)

      Sil
  3. Kore dizilerine çokça aşina filmlerine karşı ise söyle böyleyim :) pek de ısınamadım açıkçası :) dizilerinde ki ürkünçlü hallerine korktuğum için gerilimli filmlerine hiç girmedim :) hoş , sanırım 6 kore filmi izledim. 3 tanesi iyiydi, sahiden iyiydi:) bahsetmiştim onlardan blogumda.

    be with you
    innocent witness

    bir de onların siyasi bir gerçekliğini anlatan 1987 ; when the day comes

    parasite zamanında çok aradım internette, bulamadım, kaldırılmıştı. şimdi ise kore filmi izlemeye elim gitmiyor :)

    dizilerinin çoğunda da finali bağlamada sıkıntılılar, filmlerinde de var dimek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzattıkça saçmalıyorlar. romntik dizilerinde de mantık silsilesi eksik oluyor. söylediğin filmlere de bakayım, iyi film bulmak zor :)

      Sil
  4. izledim tabii :) koreliler gerilimi iyi biliyoo :) call, boening, metamorfoz, bu filmleri de öğütlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepsi senin blogdan bir sürü film adı aldım, ölene kadar ancak izlerim sanırım :)

      Sil

Yorum Gönder