Ana içeriğe atla

MİM-KİTAP SAYFALARINDA KAYBOLMAK




Peubilge kitaplarla ilgili bir güzel bir mim hazırlamış, beni de mimlemiş. Okumayı eskiden çok seven, büyüyünce ayrı düşen biri olarak kitapları hatırlatan bu mimi çok sevdim.

1-Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir?

Dönem dönem tekrar okumak istediğim kitaplar değişiyor. Şu ara Defne Suman'ın Mavi Orman kitabını tekrar okumak istiyorum. Defne Suman'ın romanlarını değil de hayata dair yazılarını okumayı seviyorum. Bir blogu da var, okumadıysanız bir göz atın derim. Neyse işte Mavi Orman'ı okumak istiyor ama okunacak o kadar kitap varken daha sonra diyerek erteliyorum. Bir de nehir söyleşi seviyorum. Zülfü Livaneli'nin hayatını anlatan Sevdalım Hayat ile İsmail Cem'in hayatını anlatan Ben Böyle Veda Etmeliyim kitapları, şu aralar tekrar okumak istediklerim arasında. 

2-Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü/hayranlığınızı nasıl gösterirsiniz?

Göstermem :) Kendi içimde yaşarım duygularımı. Diğer kitaplarını okurum. 

3-Unutamadığınız sizde iz bırakan kitap karakteri/karakterleri?

Mavi Karanlık Korhan, Sofi'nin Dünyası Sofi, Suç ve Cezanın Raskolnikov ve Sonyası  , Kumral Ada Mavi Tuna'nın Adası ile Tunası, Yeşil Parmaklı Çocuk Tistu, Sineklerin Tanrısı Simon..

4-Okurken kendinizi üzgün/hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz bir kitap var mı?

Kelebek ve Dalgıç.

5-Çocukken okuduğunuz sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bşr kitap var mı?

Bunu hatırlayamadım :)Hafızam zayıfladı.


Ben de kitap seven ve cevaplamak isteyen herkesi mimliyorum :))

Yorumlar

  1. "Göstermem" çok dürüst bir cevap olmuş:)) Ama sonra diğer kitaplarını okuyorum demişsiniz. Diğer kitapların okumak da bir nevi övgü/hayranlık göstergesi olabilir belki, ne dersiniz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yazarken kendimle çelişir miyim diye düşündüm. demek istediğim yazarın hayranlığımdan haberi olmazdı.

      Sil
  2. Kelebek ve dalgıç gercekten cok hüzünlüydu. Sanirim sonra filmi de çekildi, yanlış hatırlamıyorsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüzünlü bir konusu var, filmi varmış, ama izleyemem sanırım, üzülürüm :(

      Sil
  3. Boş zaman bulursam bende katılmaya çalışacağım, Kelebek ve Dalgıç'ın filmini izlemiştim gayet güzeldi :)

    YanıtlaSil
  4. defne suman tanımıyom bi bakıyım. kelebek ve dalgıç ın filmi öyle güzel kiiii :) kumral ada da da ben ada hayranıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defne sumanı severisin bence. büyükadalı, oradan da seversin :) ada çok tatlıydı de mi :)

      Sil
  5. Diğerlerini okumadım ama Sofi'nin Dünyası gerçekten harika bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sofi, kitabın sonunda özgür iradesi olmadığını anlamıştı, onunla birlikte ben de yıkıldım :)

      Sil
  6. orada bir zenith fotoğraf makinesi mi gördümm yoksa?
    bahsettiğin çoğu kitabı okumadım not aldım bakmak istiyorum önümüzde ki hafta sonu bu konuda yazmak istiyorum bendeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o bir zenith, çocukluğumdan kalma :) mimi yap, güzel şeyler çıkarırsın ilham alırım diye düşünüyorum :)

      Sil

Yorum Gönder