Ana içeriğe atla

TATİL (2006) FİLM


Yaz tatillerinde annem ve kız kardeşimle romantik filmler izlemeyi ne severdik. Şimdi de o zaman ki kadar keyif almak istiyorum ama çok yavan geliyor. Eskiden Holywood eleştirilerini pek anlamazdım ama olgunlaşmış olmalıyım, artık vıcık vıcık romantizmi, kusursuz karakterleri, yapay kahramanlıkları anlıyorum ve sevemiyorum.

Modumu yükselteyim diye izlediğim iki saatlik bu Noel filmini de sıkıldığımdan üçe bölerek izledim. Cameron Diaz, Kate Winslet ve Jude Law'ın başrol oynadığı film, İngiltere ve Amerika' da yaşayan iki kadın hakkında. İngiltere'de yaşayan Iris (Kate Winslet) gazeteci, onu aldatan eski erkek arkadaşını unutamıyor ve yaptıklarına rağmen onun istediği zamanlarda onunla beraber oluyor. Ta ki nişanlandığını duyana kadar.

Los Angeles'ta yaşayan Amanda ise film fragmanları yapan ama aşk hayatında mutsuz, çocukluğundan beri ağlayamayan bir kadın.Erkek arkadaşının onu aldattığını öğreniyor ve ayrılıyorlar. Bunun üzerine bir süre koşuşturmacalı hayatından uzakta, sessiz, sakinlik içinde iki haftanın kendine iyi geleceğini düşünerek ev değişim programlarına bayıyor ve İris'in evini görüyor. Iris'le ev değiştirip Noel tatillerini birbirlerinin evinde geçiriyor.

iris'in evi


İris'in İngiltere'de evi şehrin dışında, oldukça sevimli bir kulübe. Sevimli ama konforlu değil. Soğuk. Amada zengin bir insan olduğundan evi dev gibi, çok konforlu. Amanda rahata alıştığından ikinci gün geri dönmeye karar veriyor, aynı gece kapı çalıyor, Iris'in yakışıklı, sarhoş, romantik erkek kardeşi Graham (Jude Law)içeri giriyor. Anlaşıp tek gecelik seks yapıp bir daha görüşmemeye karar veriyorlar ama öyle olmuyor tabii, aşık oluyorlar.

Amerika'da ise Iris Amanda'nın eski erkek arkadaşı Miles'a aşık oluyor. Film hepsinin İngiltere'de Graham'ın evinde toplanıp Noel'i kutlamasıyla mutlu bir şekilde bitiyor.

Filmin hepsini anlatıp heyecan bırakmadığıma göre huzurla yazıyı sonlandırabilirim. :)



Yorumlar

  1. Ben okumayı bir noktada bıraktım sevgili tosbagacigim. Cunku izlemeye karar verdim. Bir tesekkur, bir kalp♥️ oyuncular çok iyi..

    YanıtlaSil
  2. "Filmin hepsini anlatıp heyecan bırakmadığıma göre huzurla yazıyı sonlandırabilirim." Güzel bir son :) Neyse ki izlemiştim :) Uzun zaman oldu, şimdi geçmişe dönüp baktığımda tatlı bir his bırakmış bende :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aradığım şeyleri internette bulmayı seviyorum. belki ofilmi izlemeden konusunu öğrenmek isteyen olur, burada bulur :)

      Sil
  3. ne güzel bir öneri
    ilk fırsatta izleyeceğim
    iyi yıllar canım

    YanıtlaSil
  4. bu tarz realty programları vardı onlar geldi aklıma iki aileden kişiler birbirlerinin yerine geçip bir hafta birbirlerinin işlerini filan yapıyordu ve aa benim hayatım daha kolaymış diye ders çıkartıyorlardı hiç izlemedim ama konusu aklımda kalmış şovun :D film de ilginçmiş ama izler miyim bilemedim bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de yıldız kayarken dilek tutup yer ruhları aynı kalan karakterler var ya ben de onu yaşamak istiyorum kısa süreliğine. romantik komedi seviyorsan izleyebiirsin :)

      Sil
  5. Yıllar önce izlemiştim tam hatırlamıyorum.
    Ama bazı sahneler aklımda kalmış. Misal yakışıklı kardeşin eve gelişini biraz hatırlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakışıklı kardeş unutulacak gibi değildi:)))

      Sil
  6. çok tatliş film yaaa :) bi de the holidate izlee :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder