Ana içeriğe atla

KÖPEK DİŞİ (2009 FİLM)




Köpek Dişi
, Yunanistan yapımı ödüllü bir film. Kendini izole etmiş bir ailenin yaşamı filmin konusunu oluşturuyor. Filme ilişkin duygularım karmaşık. Film, rahatsız edici, sarsıcı, mide bulandırıcı, tuhaf, yavaş tempolu ama izlediğime pişman oldum diyemiyorum. Çünkü bir yandan da sıra dışı, merak uyandırıcı ve farklı düşünmeye sevk edici.  Kendinizi çocukların yerine koyduğunuzda çaresiz hissediyorsunuz,bir şeyler öğretilmediğinde ne kadar çaresiz kalacağınızı görüyorsunuz.  Filmi beğendim de diyemiyorum bir taraftan. 

Köpek Dişi  Konusu:Toplumdan izole yaşayan dört kişilik ailede evden dışarı çıkabilen tek kişi çalışan babadır.  Bu baba aşağılık,pislik herifin tekidir. Çocuklarını köpek eğitiminden esinlenerek eğitir.  Zaman zaman alieecek havladıkları da olur. Annenin de kötülükte babadan aşağı kalır yanı yoktur. Ergenlik çağındaki ikisi kız, biri erkek üç çocuklarının isimleri bile yoktur. Dünyayı anne babalarının anlattığı kadarıyla bilmektedirler. Telefonu uzatır mısın dediklerinde tuzluk uzatırlar. Kelimeler anne babalarının istediği anlamı ifade eder.Örneğin  Kedi'yi etobur, tehlikeli bir hayvan olarak öğretirler  çocuklarına. Eve girebilen tek kişi oğullarının cinsel  ihtiyacını karşılamak için, para karşılığı  eve gelen Kristina'dır. Kristina eve geldiğinde her sefer kızlara bir şeyler vermeye başlar. Bir seferinde iki video filmi verir ve bunu izleyen  büyük kızın gözü biraz açılır. Babaları çocuklarına ancak köpek dişleri düştüğünde evden ayrılabileceklerini söylediğinden büyük kız, köpek dişini kendi yerinden çıkarıp evde ayrılmayı başarır (?) 



Yorumlar

  1. Fragmana baktım da ben izleyemem ki bunu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sert bir film, sarsıyor. İzledikten sonra mutsuz hissettim:(

      Sil
  2. Ne değişik aileler var dedirtecek cinsten :D

    YanıtlaSil
  3. Ben film afişine bile bakamadım filmi zaten izleyemem:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şk eden bir film, afişteki sahneye bakamamıştım ben de :)

      Sil
  4. Bende bu tarz filmlerden acayip etkileniyorum.
    Misal bir köpek filmi var. Adı beyaz krallık galiba. 10 yaşlarında bir kızın köpeği var. Babası köpeği bir gün ya satıyor ya sokağa bırakıyor. Köpek bir köpek dövüşçüsünün eline düşüyor. Vahşileşiyor. Ordan o adamı öldürerek kaçıyor. Sonra ona kötülük eden kim varsa buluyor ve öldürüyor. En son kızı ve babasını buluyor. Ve tabi bu arada bissürü köpeği de peşine takıyor. Şehirde sokağa çıkma yasağı getiriliyor köpek vahşetinden kaçmak için.
    Bildiğin filmi anlatmış oldum galiba.
    Baya etkilemişti beni. Bu film daha beter yapar kesin. Belli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o film de fenaymış. bu da çok fena. hastalıklı anne babaların çocuklarına yaptıkları ile ilgili :(

      Sil
  5. Yazınızı okuduktan sonra filmi izledim, sıcağı sıcağına yazıyorum:) Son yıllarda izlediğim en sarsıcı filmlerden biri. Konu sıra dışı, böyle bir film yurdumuzda çekilemez sanırım. Sonunda büyük kız bagajda ölüyor herhalde. Ailenin kendini ele vermesini bekliyordum. Film insanı merak içinde bırakıyor, daha çok yarım kalmışlık hissi uyandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film sonrası kendimi kötü hissettim. avustralyada sapık bir adam vardı, kızına tecavüz ediyor, ondan olan çocuklarını da bodruma hapsediyordu, tam 24 yıl gün ışığı görmeden yaşadıktan sonra gün ışığına çıktıklarında rahatsız oluyorlardı. bu film, o ruh hastasını hatırlattı bana.

      kavramların, nesnelerin öğretilmesi, öğretilmezse insanın bomboş bir levha olduğu, baskı altında insanların içgüdüsel olarak çırpınmaları filan gerçekten sıra dışı düşünen bir beynin eseri.
      ülkemizde çekilemez bence de. ben kzın yaşadığını var saymak istiyorum. belki bagajdan çıkıp kurtulmuştur :)

      Sil
  6. Duymuş, konusunu okuyunca izlememiştim.

    YanıtlaSil
  7. bu yönetmenin bütün filmlerini izledim, bu filmi önemli diğerleri ortalama :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder