Ana içeriğe atla

JULIE-JULIA (2009 FİLM)

 

Bloglarla ilgili okurken rastladığım bir film Julie&Julia.Hikaye iki kadının gerçek hikayesine dayanıyor.1948'de Paris'te yaşayan yemek kitabı yazarı  Julia Child  (Merly Streep) ile yıllar sonra New York'ta  onun tariflerini deneyip  tecrübelerini blog yazarak paylaşan Julie Powell(Amy Adams) ın hikayesine.

İlk başta Paris sahnelerinin beni sıkacağını düşünsem de en çok Paris bölümlerini sevdim. Merly Strep'ten mi, Julia Child'in kendi tarzı mı bilmiyorum, bayıldım bu kadına .Sesine, tavrına, enerjisine bayıldım! Keşke etrafımız Julia Child gibi kadınlarla dolsa, dünya neşeli bir yer olurdu.

Filmi çok beğendim.İzlemediyseniz izleyin derim. Konusunu da aşağıya yazdım, izlemediyseniz okumayın :)







Konusu:Eşi diplomat olan Julia  Child, eşinin işi nedeniyle bir süre Paris'te yaşar. İri yarı, neşeli bir kadındır. Ayakları büyük olduğundan Paris'in şık ayakkabı mağazaları yerine Paris pazarlarını dolaşır. Zaman geçirmek için önce şapka yapım kursuna yazılı fakat çok sıkılır. Sonra en sevdiği şey yemek yemek olduğundan  Fransız mutfağını öğrenmek için Cordon Blue'daki ciddi bir yemek kuruna yazılır, kurstaki tek kadındır. Küstah Fransızlar Julia'yı küçümserler fakat bu Julia'yı iyice ateşler, Fransız mutfağını öğrenmekle kalmaz onu Amerikalılara öğreten bir kitap da yazar.

Julie PowelL ise New York'ta küçük bir apartman dairesinde kocası ve kedisiyle yaşayan, çağrı merkezinde çalışan, yazmayı sevmekle birlikte başladığı kitabı bitiremeyen bir kadın. Hayatını boşa geçirdiğii düşünüp bir bir blog açar. Blogda  365 günde 524 Julia Child tarifini deneyip tecrübelerini blogunda paylaşmaya başlar. Başlarda kimse okumaz, sonrasındaysa en çok okunan bloglardan biri olur, sonrasındaysa buna dair bir kitap çıkarır..

Yorumlar

  1. bikaç defa izlediiim, amy adams şekerlik yaa :) meryl de zaten efsooo :)

    YanıtlaSil
  2. ya fragman çok tatlı ve enerjik geldi bana bugün bu filmle ikinci karşılaşmam önce izleyip sonra yeme k yapayımm

    YanıtlaSil
  3. benim de çok çok sevdiğim bir filmdi. Umutsuz başlayıp hayran kalarak tamamlamıştım.

    YanıtlaSil
  4. konusu çok hoşmuş izlememiştim bir gün izlerim tatlı sakin bir filme benziyo :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder