Ana içeriğe atla

KELİME OYUNU 5


Kırmızı Ruh ve Deep Tone'u başlattığı Kelime Oyununun beşinci hafta kelimelerini  Bonheur  seçti: kedi, film,keman, hasret.ağaç.

Kelime Oyunu  eksikliklerimi fark etmemi sağlıyor.  Eksikliklerimden biri de diyalog yazamamam. Bu hafta diyalog yazmaya çalıştım ama karakterlerimden birine monolog yaptırabildim şimdilik. Yılın son haftası bankalarda yoğun geçer, çok üzerinde düşünecek zamanım olmadı. Önümüzdeki hafta diyalog denemeye devam edeceğim :)

MURAT'IN YÜKÜ

-Kapatsana şunu! Gıy, gıy,gıy.. Yan flüt dururken.........Keman sesinin beni huzursuz ettiğini söylemiştim. Tek başına kemana katlanamıyorum!

Aylin ve eşi Murat çok zaman olduğu gibi küçük, sevimli  mutfaklarındaydılar. Aylin  yeni bir tarif denerken; Murat, mutfak masasında oturmuş, düşünceli bir şekilde bilgisayarına bakmaktaydı. Youtube'da açtığı enstrümantal keman sesinin farkında bile değildi. Aylin'inse keyfi yerindeydi, durmadan konuşup duruyordu.

-Lahana turşusu üç haftada oluyor. Yaparken üç haftanın geçmesine çok var demiştim, iki ay olmuş bile. Zamana gücümüz yetmiyor. Belki de zamanı düşünmeden eyleme geçmeliyiz. Ağaç dikmeliyiz mesela. Düşünsene evlendiğimizde bir ağaç dikseydik, şimdi on üç yaşında olacaktı. Oysa sanki dün evlenmişiz gibi hissediyorum.

-........................................

-Murat! Zaman geçiyor diyorum. Ne dersin artık kedi almamızın  zamanı gelmedi mi? O kadar düşünecek bir şey yok aslında.Kedi çocuk gibi değil.  Okul derdi yok, iş buldu derdi yok.. Düşünsene yatarken üstünde doğal bir su torbası var. Eve geldiğimizde yolumuzu gözleyecek bir can.

-...........................................

-Şu Creme Brulee'yi bir becerebilirsem. Akşam güzel bir film, şarap, Hıı, ne dersin? 

O sırada bir şangırtı koptu. Murat masadaki bardağı duvara fırlatmıştı.

-Yeter Aylin! Yeter artık! Sen, sen, sen! Bıktım artık! Senin fikirlerin, senin sevdiklerin! Nefes alamıyorum artık! Kendimle sakince vakit geçirmeye hasret kaldım.Konuşmuyorum, fark etmiyorsun bile...Seninle nasıl evlendim, inanamıyorum. Ne kadar bencilsin!!

Evlilikleri boyunca Murat'ı hiç böyle görmemiş olan Aylin donup kalmıştı. Murat çıktı gitti. Aylin'in gözlerinden yaşlar akmaya başladı. Çok güzel ağlardı Aylin, Hülya Avşar gibi ağlardı, yüzü eciş bücüş olmadan. O gün çok ağladı . Yüzü eciş bücüş olmadan ağladı saatlerce. Bunu hak edecek ne yaptım diyerek ağladı. Murat küçük valizle gitmişti. 

Beş saat sonra Murat küçük valizle geri döndü.

-Özür dilerim Aylin.. Canım sıkkındı. İş yerinde stresli bir hafta geçirdim. Ne olur affet beni..

Murat'ın canı çok sıkkındı, Aylin'e patlamasının nedeni buydu. Ama canını sıkan iş yerindeki problemler değildi. Tüm birikimlerini borsada kaybetmiş, bunu Aylin'e söyleyememişti.  Bu, yüzleşmesi gereken bir problem olarak öylece duruyor.

Aylin'e gelince Murat'ın sarılıp affetmesi yeterli değildi tabi. Yaşananların kendine verdiği yetkiye dayanarak bir hafta surat yapıp laf soktu. Sonra normale döndü. Birikimlerini kaybettiklerini bilmiyor. Kedi de alamadılar henüz..



-

Yorumlar

  1. Amanıınnnnn... fena olmuş borsa işi.. "bu iş zor yonca" der bir şarkıda ya aynen öyle. Bence Aylin bu işi sonlandırır bunu öğrendiğinde. Kısa ama kendine has bir öyküydü.
    Nacizane gözümü tırmalayan bir yeri işaret etmek istiyorum. Ağlarken yüzünün eciş bücüş olmadığını anlatırken, o kelimeyi iki kez arka arkaya okumak gözü de, kulağı da tırmalıyor. Ağlarken bile ne kadar güzel olduğu anlaşıldı zaten :)) Ay cidden burası çok hoştu. :))
    Eline sağlık. İyi seneler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimik oynatmadan ağlayanlara bayılıyorum. Onun için vurgulamak istedim:)

      Sil
  2. Murat'a üzüldüm.. ama keşke Aylin'e öyle davranmasaydı. Hikayenin devamı olursa çözüm sürecini öğrenmek isteriz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonları noldu bilmiyorum. Öğrenirsem yazarım tabii:))

      Sil
  3. Diyalog yazmada iyi değilim demişsiniz ama pek ala da iyisiniz. Öykünüz de çok güzel, akıcı, etkileyici olmuş daha nasıl olsun. Yüreğinize sağlık. Mutlu bir yıl dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşılıklı konuşma oluşturamıyorum.murat sustu kaldı garibim. Teşekkür ederim, size de mutlu yıllar..

      Sil
  4. napsın murat evet bir yandan borsa bir yandan dır dır hihihi :) çok hoştu buuuu :) laf sokmak da ata sporumuuuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Laf sokma ismi beceremiyorum. Aklıma laf gelmiyor. Ama önemli bir beceri, yapabileni takdir ediyorum:)

      Sil
  5. amanın ortalık karışmış :) aylin surat asmakta haklı o ne öyle duvara bardak atmalar falan kadın kaç saattir soru soruyor birine cevap vermedi bile aslında onun muratın saçını başını çekmesi gerekirdi :D borsada batmaları çok kötü olmuş nasıl söyleyecek acaba ay merak da ettim şimdi. ayrıca çok da güzel yazmışsın diyalogları beğendim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat'ın yerinde olmak istemezdim. Bı de gitti valiz topladı. Teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Abovv tüm birikim gitti vay aylin hâline 😊çok keyifli olmuş gerçekten bayıldım keyifle okudum emeğine sağlık canım benim sevgiler:) benim kardeşim ismi de MURAT:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aylin daha bilmediğinden mutlu :) murat güzel bir isim :) teşekkür ederim :)

      Sil
  7. ee iyi olmuş buuu ..bankalar evet acayip yoğun olur bu ayda :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte olduğu kadar :) çok çok çoook yoğundu, neyse ki bitti :)

      Sil
  8. diyalog yazabilmen müthiş bir şey. konuşturmak zor oluyor. hele sahneyi anlatmadan sadece diyaloglarla olayın geçtiği yeri filan anlatabilmek müthiş. ben de üzerinde çalışıyorum bakalım ne adar geliştirebileceğim.
    murat'ın tepkisi abartılı gibi ama oluyor böyle olaylar hayatta :)

    YanıtlaSil
  9. Ah Murat ahhh, tam dayaklık çocuk gibi. En baştan anlatsaydi durumu noolurdu sanki, sakladı sakladı, patladı. Günümüzde çok sık rastlanan bir diyalog örneği bu. Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Murat anlatmadan Aylin, Aylin anlatmadan Murat anlamıyorsa sorunları o evlilik başlı başına sorundur zaten. Allah insana sustuklarını anlayabilecek bir eş nasip etsin. 🙂
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de sorunlu bir evlilikleri var ama şimdilik götürüyorlar bakalım :) teşekkürler :))

      Sil

Yorum Gönder