Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #53

 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 53. konusunu Manxcat önermiş :

En basit şekilde yaşamımızı idame ettirmek için nelere ihtiyacımız var? Mesela kaç giysiye, kaç ayakkabıya, hangi mobilyalara/eşyalara? Bir bakalım içimize dışımıza, neler olmadan yaşayamayız ya da nelerden kolayca vazgeçebileceğimiz halde kendimize yük ediyoruz? Liste tamamlanınca elimizde ihtiyacımızdan fazla fazla olan şeyleri ihtiyacı olanlarla paylaşırız belki de her birimiz :)

Bu konu üzerinde çok düşündüm aslında. Özellikle de işten bunalıp elim kolum bağlı hissettiğimde, kredi kartı borçlarım bir türlü bitmediğinde. Sonrasında minimalizm ile tanıştım, buna dair çok  okudum, izledim.  Az eşya çok yaşam diyordu minimalizm. Japonya’da insanlar  tek çatal, tek kaşıkla yaşıyordu mesela.  Bundan sonra dikkat etmeye başladım, eve bir eşya girecekken, bir eşya çıkar gibi kurallar vardı. Yıllardır kullanmadığım eşyaları dağıttım, tam kitaplarımı dağıtmaya başlamıştım ki kendime geldim. 

Yaşamımızı sürdürmek için nelere ihtiyacımız var sorusundaki kilit nokta “yaşam”ın ne olduğu. Eğer savaştan kaçmam gerekseydi bir pantolon, bir kazakla kaçar ve bu kadar eşyayla hayatta kalırdım. Eğer sokakta yaşayan bir evsiz olsam sıcak tutacak bir battaniye elzem olurdu.  

Sıcak su, temiz yatak, sıcak çorba temel gereksinimlerim olsa da bugünkü dünyamda bilgisayar, cep telefonum veya robot süpürgem olmasa eksik kalırdım. Dünyada olan biteni izlemek için internete, zaman yaratmak için süpürgeme ihtiyacım var. Bunun dışında evdeki kitaplarıma baktıkça kendimi evimde, güvende hissediyorum, sanki imzamı atmış gibi hissediyorum odaya. Bunun dışında Üstün Dökmen’in bir kitabında “yemeğin kabı değişirse, tadı değişir”diyordu. Yani eşyaların bazen ihtiyaca değil de ruha da hitap etmesi gerekiyor. Güzel bir tabak hayatta kalmak için gerekmese de iyi hissetmek için gerekebiliyor.

Sonuç olarak, karbon ayak izimi azaltmak için uğraşsam da, sistemin kölesi olmamak için daha az almaya çalışsam da beni ben yapan, kişiliğimi yansıtan, iyi hissettiren eşyalarımdan vazgeçmem. Ama eşyaları azaltmanın zaman kazandırdığını, ferahlattığını, madden ve manen rahatlattığını ve  bu konuda oldukça ilerlediğimi söyleyebilirim.

Yorumlar

  1. Fiziki ihtiyaçların dışında bazı eşyalardan sadece kendinizi iyi hissettirmeleri sebebiyle vazgeçemediğini ifade etmeniz ilgimi çekti ve size hak verdim. Sanırım bu nedenle olmasa da olur dediğimiz ama bize kendimizi iyi hissettiren çok eşyamız var evimizde. Fazla eşya bulundurmamızın bir nedeni de bu olsa gerek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi hissettirdigi için tuttuğum tuhaf eşyalarım var. Bir arkadaşım da ilk defa sinemaya gidip ağladığı mendili saklıyor hala:)

      Sil
  2. Kendimizi iyi hissettiren eşyalar var evet bazılarına olmazsa olmaz diyebiliyoruz. Bunun illa bir lüks olması da gerekmiyor üstelik. Çok basit bir eşya vazgeçilmezimiz olabiliyor

    YanıtlaSil
  3. Ben de hep sadeleşmekten yanayım ama bu konuda etkili olmak için bütün ev halkının da aynı fikriyatta olması gerekiyor sanki. Korona sürecinde en azından giyim kuşam anlamında daha az alışverişle de yaşanabileceğini tecrübe ettik gibime geliyor.

    Eşya azaltmada kat ettiğin merhalae için kutluyorum seni :))

    YanıtlaSil
  4. Başka bir hayat kurabilsek lüks eşyalar ihtiyaç olmaktan çıkar belki ama bugünkü tempoda olmazsa olmaz sanki .

    YanıtlaSil
  5. bak öyküyü gönderdim sanaa, gelcam yineğğğ :)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel cevaplamışsın hatta seninki en iyi cevaptı. azaltmaya çalşışsak da tüketim dünyasından kaçmak olanaksız yiaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de şimdiye dek okuduklarım içinde en yakın hissettiğim, anlatmak isteyip de hiç değinemediklerimi anlatan yazı bu yazı :)

      Sil
    2. hıhıms ivit zati tosbağamız en iyilerimizdeeen :)

      Sil
    3. çok teşekkür ederim :)) konu da çok güzeldi :)

      Sil
  7. Gerçekten çok güzel cevaplamışsınız. Aslında ben de bu açıdan bakmak istemiştim ama yazarken kendimi bir anda maddesel bir liste yaparken buldum. Sizin yazınızı çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. ben de liste yapmak istedim, beceremedim :))

      Sil
  8. feriha hanım teyze geldiii :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder