Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #57

 


Ağaç E
v Sohbetleri'nin Deep Tone 'nun bulduğu konu ile devam ediyor:

Roman okumak mı daha keyifli, film izlemek mi?

Eski ben olsaydım gözüm kapalı roman okumak derdim. Bir köşeye çekilip satırlar arasında kaybolmak, her ayrıntıyı hayal etmek, olaylara kendimi kaptırmak... Çok güzeldi çoook.. Çok az şeyle değişirdim. Etrafımdaki çocuklar gitse de kitabımla baş başa kalsam diye beklerdim. Sanırım çocukken okuduğum kitaplar daha güzeldi. Uçan Sınıf, Pal Sokağı Çocukları, Martılar Adası, Yeşil Parmaklı Çocuk, Delfin'le Marinet Serisi, Bacaksız Serisi, Fedor Amca, Uzun Çoraplı Kız...Daha sayamayacağım onlarca kitap. Büyüdükçe konular mı sıkıcılaştı, hayat mı sıkıcılaştı bilmem okumak eskisi kadar tat vermez oldu. Hayat, konular ciddileşti, orada koptu bence film. Bazen eski ritmi, tadı yakalasam da zorlanır oldum.

Bir de cep telefonu üçüncü elimiz artık. Uyuşturucu bağımlılığı gibi, uzaklaşınca vücutta seyirmeler başlıyor. Telefondan kopmadan  film, dizi izlemek kolay geliyor. Film, ya da dizi izlerken düşünmeme gerek kalmıyor. Beynim pelte gibiyken bile izleyebiliyorum. Kitap okumaktan daha mı keyifli? Keyifli olduğunu söyleyemem, sadece kolay..

Bir eseri önce kitap olarak okuduysam  filmini beğenemiyorum, yavan geliyor, ayrıntısız geliyor. Ben böyle düşünmemiştim deyip hayal kırıklığına uğruyorum. Harry Potter gibi. Sanırım sadece Uçurtmayı Vurmasınlar'ın filmini daha çok beğenmiştim. 

Kolay gibi görünmekle beraber zor bir soru. Sonuç olarak roman okumanın daha keyifli olduğunu ama artık film de izlesem, kitap da okusam eski tadı alamadığımı düşünüyorum. Ya yaşlandım, ya da terapiste ihtiyacım var. İmdaaat!



Yorumlar


  1. İçten yorumlar. Teşekkürler. 👍👏🌷😊Ben de okumak diyenlerdenim.

    YanıtlaSil
  2. Kitap için fazadan efor gerekiyor.Hangi modda olduğun bile önem arzediyor.Film ise dediğiniz gibi hazır yemek ,sunum dahil her şey önünde:) Film Romana nazaran daha çok sesli.Roman ise baş başa sohbet gibi :) Farklı konularda kapisirlar diyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazıları da sinema olmadan olmaz diyor. en iyisi de olsun sanki :)

      Sil
  3. Ben sizin durumunuzun aksine sonradan kitap okumaya başladım ve okudukça tutkum daha fazla artmaya devam ediyor. Film seyretmesem pek bir eksiklik hissetmem sanırım ama roman okumasam büyük eksiklik:)

    YanıtlaSil
  4. :):):) potter ilk film güzel amaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ben hiç hatırlamıyorum ya çocukken hangi kitapları okumuşum ya. Roman okumak daha keyifli ama film izlemek daha kolay katılıyorum evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çocukluğumdakileri daha net hatırlıyorum :)

      Sil
  6. Okumak!! Kesinlikle okumak.. ben de yazdım :))

    YanıtlaSil
  7. Bu ara izlemek daha kolay :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder