Ana içeriğe atla

BEN, KİRKE-MADELİNE MİLLER

   


Bu dünyanın sıkıntılarından kaçıp fantastik dünyaya sığınmayı çok severim. Son zamanların popüler kitabı Kirke’yi görünce okumak istemiş ama kitap almama kararım nedeniyle almamıştım. Tatile gidince kız kardeşim bir kucak dolusu kitabı getirip önüme koydu, bunların biri de Kirke’ydi. Kız kardeş sahibi olmak ne güzel şey  ve ben ne şanslı bir insanım :)

Çocukken kitaplığımızda duran Odisea ve İlyada destanlarını okumuş pek anlam verememiştim. Belki yeniden okumalıyım. Bu kitap da mitolojik dünyada geçen olayları konu alıyor. Kahramanları tanrılar, insanlar filan. Yazar da mitolojik dünyayı çok başarılı, detaylı canlandırmış. Sanki yaşadığa yerler, olaylarmış gibi gözümde canlandırabildim.  Hızlıca okudum, bırakmak istemedim. 

 Yazımın bundan sonrası neden bilmem  kitabın özeti gibi oldu. Öyle aktı değiştirmek istemedim. Kitabın sonunu da  yazdım, okumak ve merak etmek istiyorsanız aşağıya bakmayın :)

Kirke Yunan mitolojisindeki güçlü büyücü kadın karakter. Babası tanrı Helios, annesi Nymphai Persous. Üç kardeşi var. Gösterişli,yetenekli doğan diğer kardeşlerinin aksine Kirke oldukça çirkin doğuyor, bir yeteneğinin olmadığına hükmediliyor ve çocukluğu silik bir kişilik olarak geçiyor. Kirke de bir yeteneği olduğunu düşünmüyor zaten. Taa ki bir insana aşık olana kadar. Ona aşık olunca nasıl olduğunu bilmeden onunla olabilmek için onu insandan dönüştüyor ve bunu kimseye söylemiyor. Fakat bu insan Kirke yerine başkasına aşık olunca Kirke’nin öfkesi, sevdiğinin aşık olduğu kadını bir canavara dönüştürünce yeteneği görünür hale geliyor. Ve yaptıklarının cezasını Aeaea adasına sürülüyor ve hayatını bu adada tek başına geçirmeye başlıyor.Yalnızlık zor olduğundan aslanları evcilleştirip yoldaş ediniyor kendine. Bazen denizcilerin yolu adaya düşüyor, Kirke’ye yardım edip sonrasında ona tecavüz eden denizciler Kirke’yi çileden çıkarıyor ve onları domuza çeviriyor. Kirke’nin en iyi yaptığı şey dönüştürme zaten.

Adada yaşayıp giderken denizci Odysseus adaya gelip uzunca bir süre kalıyor. Kirke adama aşık oluyor ve onun haberi olmadan hamile kalıyor. Odysseus evli bir adam ve çocuğu var, çocuklarına kavuşmak için adadan ayrılıyor. 

Kirkenin bir oğlu oluyor adını Teodolus koyuyor. Oğlunun büyüyünce kendisine zarar vereceğini düşünen Athena onu öldürmeye çalışıyor. Bunun üzerine Kirke adanın üzerine iki kat büyü yapıyor. Bir süre çocuğunu korusa da oğlu babasına çekmiş ruhunda denizcilik var ,babasını bulmak için adadan gitmek istiyor. Kirke oğlunu korumakla, onu özgür bırakmak arasında kalsa da sonunda gitmesine izin veriyor. Fakat oğlunu koruması için güçlü bir mızrak veriyor, dokunduğu anda öldüren zehirli bir mızrak. Oğlu gidiyor ama çok geçmeden yanında üvey annesi ve kardeşi ile geri dönüyor. Teodolus babası ile tanışmak için gidiyor ama babası onu düşman sanınca üstüne saldırıyor, mızrak ona geliyor ve ölüyor. 

Adada artık dört kişiler . Garip bir şekilde iyi anlaşıyorlar. Athena gelip üvey oğlanı yönetici yapmak istiyor, oysa sıradan biri olmak istediğini söyleyerek reddediyor. Tedolus sa teklifi kabul edip adadan ayrılıyor. Kirke ile üvey oğlan arasında bir aşk doğuyor, beraber adadan ayrılıp adayı üvey anneye bırakıyorlar. Kirke sonunda kendini bir ölümlüye dönüştürüyor ve hiç sevmediği tanrılıktan kurtuluyor. 



 

Yorumlar


  1. Uzun zamandır, çok satanlar da gördüğüm bir kitaptı. Dayanamadım okudum yazını sonuna kadar.
    Mitolojik, fantastik anlatım sevenlere daha çok hitap ediyor sanırım. Çokkkkk teşekkür ederim bu güzel özet için. Emeğine sağlık 😊👏

    YanıtlaSil
  2. Eski Yunan'da ne kadar çok Tanrı ve Tanrıça var. Benim kafam karışıyor. Bu tür fantastik romanlar, efsaneler hepsi masal tadında. Ressamlara, şairlere ilham olmuş. Bu tür sanatları anlayabilmek için biraz mitoloji bilgisi gerekiyor ama başka ne gibi bir kazancım olacağını öğrenmeye çalışıyorum. Odesa'ya başlamıştım mesela, o kadar Tanrı'nın arasından başım dönmüştü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kim, kimdir ben de çokça karıştırıyorum. bir de bu tanrılar da acıkıyor, kin güdüyor, kıskanıyor . ne biçim tanrılık bu:)

      Sil
  3. homeros un kitapları süfer yaaa, bir de herodot tarihi o müthiş vallası :) kirke evet eğlenceli idi, şimdi diğer kitabını da aladım, akileus, bakalım işallah o da keyiflidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heredot tarihini okumadım daha , ikinci kitabı da duydum ama pek popüler olmadı sanırım. yazar çok iyiydi. mitolojiyi iyi biliyor sanırım.

      Sil
    2. kendisi tarih profesörü imiş, mitoloji dersleri veriyooo :)

      Sil
    3. çok belli oluyor. bir konuda her şeyi bilmek müthiş olmalı. hiç yaşamadım :)))

      Sil
  4. Bu kitabı alalı biraz oldu ama onu aldıklarım arasında sona saklıyorum okumak için. Başucumda duruyor ve gördükçe daha da meraklanıyorum. Seveceğime eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baştaki bir kaç sayfa biraz sıkıcı olsa da sonrasında hikayenin içine alıveriyor :) seversin umarım :))

      Sil
    2. Her kitabın başı sıkıcı gelir bana zaten, ortasına gelmeden bu kitap sıkıcı demem, zaten ortasına gelmiş ve hala hikayenin içine giremediysem boşuna okumuş sayarım kendimi, zamana yazık, nice güzel kitap var. Bundan çok ümitliyim, sabırsızlanıyorum :)

      Sil
    3. ben de daha çok dizi ve filmlerin başında ynısını yaşıyorum, kim kimdir anlamak sıkıcı geliyor :))

      Sil
  5. dediğin gib, herkes kirke okuyor. sen almasan da sana gelecektir, arkadaşından filan :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder