Ana içeriğe atla

KORONA GÜNLERİ 4


Geçecek gidecek derken yine gündem korona. Eskiden İstanbul'da şu kadar, Ankara'da bu kadar kişi enfekte derken; şimdi iş arkadaşımız, komşumuz,  onun karısı, bunun kardeşi hasta duydun mu demeye başladık. İki haftadır gelmeyen sütçümüzün korona olduğunu öğrendik mesela. Hastalık bu kadar yakınımıza gelmişken mart ayındaki kadar ciddiyet olmaması da ilginç. En başından beri maskemi çıkarmasam da sanırım martta ellerimi daha uzun süre yıkıyor, yetmiyor dezenfektan ve kolonyayla destekliyordum.Şimdi de maskem var, kolonyam var, fareme, klavyeme filan kolonya döküp duruyorum ama durum çok ciddi görünüyor, marttakinden daha sıkı olmalıyım, maske üzerine siperlik takmak gibi daha geniş çapta önlemler almalıyım. 

Sık görüştüğüm yakın çevremde henüz hastalık çıkmadı, ama eşi hasta olan müşteriler karantinada olmaları gerekirken bankaya gelebiliyorlar. Okuduklarım beni dehşete düşürüyor. İyileştikten sonra kalp krizi geçirebiliyorsun, beyinde, akciğerlerde kalıcı hasarlar bırakabiliyor. 

Ben bundan korkarken eşi hasta adam hiç korkmuyor mu? Ya da köyünde her gün iki kişiyi kaybeden köylü nasıl muhtardan veya jandarmadan izin alıp hiç aciliyeti olmayan bir konuda soru sormaya geliyor. Bu insanlarda korku yok mu?İyileşen iki hasta gördüm bir tanesi aşırı kilo kaybetmişti; diğeri sigara içmemesine rağmen hırıltılı konuşuyordu, bence tam iyileşmemişti.Korkmak gerek bence.

Annemle babamın zatüre aşısı olmasını planlamıştık, kendimiz de grip aşısı olacaktık ama eczanelerde aşı yok. Sonbahar geliyor. Grip mevsimi nasıl geçecek acaba? Endişeliyim..




Yorumlar

  1. Korkmayan ve dikkatli, tedbirli olmayan insanları anlamıyorum. Sen yaşamak istemiyor olabilirsin, benim ne suçum var! Hasta olanlar başkaları da olsun istiyor gibi zaten. Bilinç firarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hastaneler çok fenaymış. keşke haberlerde görsek hastane içlerini. belki insanlar durumun ciddiyetinin farkına varır :(

      Sil
  2. Ben iki hafta önce kuzenimi kaybettim bu virüsten hala insanlar sokaklarda maskesiz gezmeye devam ediyor. Kimseye de tepki vermiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başınız sağolsun :(( bazı müşteriler maskeleri çenelerinin altına indirip konuşuyor. çoğunlukla uyarıyorum. bazen de bıkmış oluyorum :(

      Sil
    2. eczanede yaptıracağınız aşıyı yaptırmadan önce güvendiğiniz bir doktora sorun bariii :)

      Sil
    3. aşıyı bulalım da sorarız :))

      Sil
  3. o aşılar zaten sahte olabiliyormuş, bir doktor söyledi, ona da dikkat edin olursanız. korona evet yaa öyle valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşıyı eczaneden yaptıracağız ama sahte aşıyı ya da ilacı anlama şansımız yok ki :( sahte dezenfektanı anlayamayacağımız gibi :(

      Sil
  4. Böyle şeyleri görüp, duymalarına rağmen hala tedbirsiz olan ve korkmayan kişileri ben de anlamıyorum. Bu hastalığın şakası yok ama bazılarına anlatmak çok zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil cesareti demek isterdim ama eğitimli mühendisler bile maske takmayabiliyor :(

      Sil
  5. Anket yapılmış. Katılanların yarısından fazlası idi galiba, belkide yarısı, koronaya ya inanmıyormuş yada abartıldığını düşünüyormuş.
    Daha ne söylenir ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşimin çalıştığı bölümde maske takmayan hemşire varmış, koronanın mutasyona uğradığına ve hafif atladıldığına inanıyormuş. insanların inançlarına kaldıysak...

      Sil
  6. Durum gerçekten çok korkunç ve her geçen gün bu tedbirsizlikle daha vahim bir duruma sürükleniyoruz. Umarım sağlıklı bir şekilde atlatabiliriz şu günleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2021 in de maskeli geçeceğini söylüyorlar:( ne bitmez virüsmüş :((

      Sil
  7. Gelecek günler tam bir kaos, sonumuz hayır olur inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelecek korkutuyor. hem korona, hem ekonomi. bitmez çilemiz var gibi :(

      Sil

Yorum Gönder