Ana içeriğe atla

12 MAYMUN (FİLM)

12 MAYMUN (FİLM)

Korona ile yatıp kalktığımız şu günlerde salgınla ilgili film izleme isteği var içimde. Salgın konulu film listeleri paylaşıldığına göre yalnız değilim. İnsanın kendini mutsuz etme isteği midir, yoksa bilinmezi bilme isteği midir ben bilemedim.

İşte bu salgın konulu film arayışındayken rastladığımız bir film 12 Maymun. Eski bir filmmiş,  1995'te çekilmiş.Ödüller almış. Terry Gilliam'ın yönettiği filmin başrollerinde Brad PittBruce Willis ve Madeleine Stowe  var.

1996 yılında ortaya çıkan bir virüs pek çok insanın ölümüne neden olmuş, insanlar virüsten kaçmak için yer altında yaşamaya başlamıştır. Virüs hayvanlara zarar vermediğinden avmler, binalar fillere, arslanlara kalmıştır. Film, 2023 yılında yer altında yaşayan insanların geçmişe gidip virüsün çıkışını engellemeye çalışmasını konu almaktadır.






Gri, karanlık atmosferi zaman zaman beni boğsa da film enteresan geldi. Senaristin zekasına hayran kaldım, nasıl böyle hikayeler yazabiliyorlar hayret ediyorum. Filmi anlamam için yarısından fazlasını izlemem gerekti. Gizemi çözmek uzun sürüyor, bu da merakı canlı tutuyor. Bruce Willis'in esas oğlan olduğu filmde Brad Pitt bir deliyi oynuyor,. İkis de o kadar iyi ki Brad Pitt'in karizmatik, seksi adam olduğunu unutup deli olduğuna inanıyor, ciddiye almıyorsunuz.Bir de geçmişe döndüğünde  Bruce Willis'in(James Cole) güneşi özledim, temiz havayı özledim demesi beni çok duygulandırdı. Ne kıymetli şeyler..

İki saat süren bu filmi iyi ki izlemişim, tavsiye ederim.






Yorumlar

  1. Ben tam tersi özellikle böyle filmelerden kaçıyorum hele böyle zamanlarda yüreğim hiç götürmez.Ama senaryo gerçekten ilgi çekici herhalde bütün bu olaylar unutulup neydi o günler dediğim zamanda izleyebilirim anca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım öyle yaklaşmak daha doğru ama kendimi tutamayıp izliyorum :)

      Sil
  2. Blogunuzu takibe almak istiyorum ama bir izleyici butonu göremedim :(

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten ilgi çekici bir filme benziyor. İzleyecekler listeme ekledim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. aman ben salgın izlemiyom animasyon izliyom bugünlerde :) bir de flu adlı film varmış pek fenaymış yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. flu ile başlayalım dedik de filmin sesi çıkmıyordu, izleyemedik. aslında senin yaptuğın sağlıklı, mutlu olup bağışıklığı arttırmak gerek..

      Sil

Yorum Gönder