Ana içeriğe atla

CADILAR OKULU(NETFLIX DİZİSİ)

CADILAR OKULU(NETFLIX DİZİSİ)

Cadı olmak çok eğlenceli olurdu, ama olmayınca olmuyor, dizilerini izleyerek  eğleniyorum ben de. Cadılar Okulu'nu izlemeye başladığımda Harry Potter çakması diye  geçirdim içimden. Sonradan öğrendim ki Cadılar Okulu, Jill Murphy'nin 1974 te yayınlanan kitabının televizyona uyarlanmasıymış. Harry Potter'dan çok çok önce..İkisi arasında benzerlikler olsa da -konunun okulda geçmesi, büyücü ailesinden gelen çocuklar filan- sonrasında hikayeler farklı evriliyor, bu nedenle aynı diyemeyiz.



Normal olan annesiyle birlikte yaşayan Mildred Hubble mutfakta otururken bulutların arasında kuleli bir okul görür, işin garibi annesi bu okulu görmemektedir.Aynı gün Maud Spellbody adlı bir kız süpürgesi ile Midred'ın balkonuna çakılır. Cackle Akademi'nin sınavına yetişmeye çalışan Maud'un süpürgesine binen Mildred'ın da okula alınmasıyla birlikte serüven başlar.Müthiş bir ortaçağ binası olan okula bayıldım :)


cackle akademisi

Annesi babası büyücü olmayan Mildred hiç bir zaman iyi bir cadı olamasa da tarzıyla okula fark getirmeyi başarır.

Mildred'e  yaramazlıklarında en iyi arkadaşları Maud ve Enid eşlik eder.
enid-mildred-maud

Mildred'ı sevmeyen, onunla en çok uğraşan hırslı  ama yetenekli Ethel Hallow'dur.


ethel-mildred

Okula sadece cadı ailesinden gelen çocukların alınmasını savunan, muhafazakar, disiplinli, faşist öğretmen Hecate Sertdüpürge Mildred'ı sürekli takip eder, okuldan uzaklaştırılmasına çalışır. 


bayan sertsüpürge ve okulun sahibi bayan cackle 


Çocuklara hitap eden, içinde kötülük olmayan, bu renkli diziye bayıldım, tavsiye ederim. Bir de okul üniformalrının beline renkli kurdela takmak ne iyi fikir, nasıl renklendirmiş :)


renkli kuşaklı üniformalar


alt sınıflardan cimcimeler



Yorumlar

  1. Harry Potter popülerliği yüzünden muhtemelen her sihirli işler ona benzetilip çakma yaftası yiyecek önce.Tıpkı her korsanlı filmin Jack Sparrow ile kıyaslanacağı gibi.

    İlk meşhur cadımız Tatlı cadı Samantha idi oysa.Küçük bir burun hareketi yapar , her şeyi yoluna koyardı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. samanthayı da çok severdim. bir de sabrina vardı :)

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Harry Potter'ı pek severim :) Merak ettim bu diziyi, bir bakınayım :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  4. peki buna da bakayım. good witch izliyom daha :) worst da olsun hihi :)

    YanıtlaSil
  5. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  6. Herhalde bu cadı filmlere ilgi duymak bir eğilim. Ben ilk witch çizgi filmi ile başladım. Sonra winx populer oldu.sornra acemi cadı,sabrina falan sonra hiç izlememişim .herhalde herkesin harry pother hayranı olması bana itici gelmişti. O zaman bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabrına dışındakileri izlemedim,bir bakayım. Harry Potter ı da çok severim. Cadıları seviyorum. Ama popüler kültür çabuk tüketebiliyor, bıkkınlık gelebiliyor.sevdigim şarkıyı dinleye dinleye bıkıyorum bazen🙂

      Sil
    2. Evet kız akademisi

      Sil
  7. Dizide sadece üç erkek çocuğu var ya da iki. Neden? Cackle akademisi kız akademisi falan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım:) dizideki başka cadı okullarında erkek öğrenciler var ama:)

      Sil
  8. Harry Potter serisini benim küçük sevmişti. Bunu da önereyim ona.

    YanıtlaSil
  9. Çocuklar dizide çok fazla yalan söylüyor. Mildred'ın bilgelik iksiriyle yaşlı birine dönüştüğünde, Maud'un durumu kurtarmak için ayak üstü herkese gözü kapalı yalan söylemesi gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalanlarını fark etmemişti. çok tatlılar ama :)

      Sil
  10. Benim en sezdiğim karakter bayan sert süpürge 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘onu çok ama çok seviyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder