Ana içeriğe atla

LOCKE &KEY (NETFLIX DİZİ)

LOCKE &KEY (NETFLIX DİZİ)

Öncesinde hakkında her hangi bir şey okumadım, duymadım ama yandaki afişi öyle ilgi çekiciydi ki izlemeliyim dedim ve çok beğendim.

Amerikan yapımı dizi, Joe Hill'in çizgi roman uyarlamasıymış.  Joe Hill, ünlü gerilim yazarı Stephen  King'in oğluymuş , ama babasının gölgesinde kalmamak için King soyadını kullanmıyormuş.

Dizimiz babalarını kaybeden Locke(Kilit) ailesinin babanın ölümünün ardından, babanın büyüdüğü eve-Key House (Anahtar Ev) a taşınmalarından sonra başlarından geçen gizemli olayları konu alıyor. 

Key House Kanada'nın Matheson kentinde eski, antika eşyalarla, ailenin eski fertlerinin fotoğraflarıyla dolu bir ev. İnsan korkar, öyle tarihi...Ve bir sürü eşya var, hiç minimalist değil.



Dizideki anne Nina kocasını daha iyi anlama; onun ölümünden sonra yeni bir başlangıç yapmak için buraya taşınır.Evdeki gizemi ilk  evin en küçüğü keşfeder.  Bode önce kuyunun içinde yaşayan görünmez bir kadın, sonra da evdeki anahtarlarla tanışır. İlk bulduğu anahtar "İstediğin Yer" anahtarı ile canının istediği yere gidebiliyorsundur. Bode dondurmacıya gitmek ister ve hooop oradadır. Bundan kimseye söz etmez ve anahtarlar bulmaya devam eder. Bulduğu başka bir anahtar-Kafa Anahtarı- kafanın veya  başkasının kafasının içine girip, anılarına, sırlarına ulaşmaya, kafanın içine istediklerini (örneğin tarihi bilgiler koymaya) veya kafandan çıkarmak istediklerini(korku gibi) atmaya yarar.İlk resimdeki anahtar kafa anahtarı.

Bode en başta kimseye anlatmazken  sonunda bunlardan kardeşlerine söz eder de tek başına mücadele etmek zorunda kalmaz. Çünkü  anahtarlarla  yaşamak eğlenceli olsa da anahtarların peşinde olan kötü ruhlar vardır- kuyudaki kadın gibi.Olaylar; anahtarlar, gençlerin çevreye ve arkadaşlarına uyum sağlama çabaları, yeni  yere alışma süreçleri ve aile ilişkileri etrafında heyecanla geçiyor.
 Tek sezonluk 10 bölüm bir çırpıda bitiyor, ikinci sezonu iple çekiyorum.

kahramanlarımız locke kardeşler/ kinsley-bode-tyler

Dizide beni en çok şaşırtan kahramanların mistik olaylara tepkileri. Hiç şaşırmıyorlar, birbirlerinin kafalarının içinde gezinip ertesi gün hiç bir şey olamamış gibi okula gidiyorlar. Bir annemi çağırayım, anlatayım, aman başımıza birşeyler gelir birbirimizden ayrılmayalım filan yok. Özgüven tavan maşallah. Benim başıma gelse anlatmadığım kimse kalmaz, yorganın altından da çıkmam :)

Dizinin özgün konusunu, anahtar-kilit ilişkisini çok sevdim. Düşününce anahtar ve kilit çok özel nesneler..Sırları, bizleri korurlar, sırları, bizleri açık ederler.  Ama bundan hikaye yazmak benim değil de böyle farklı zihinlerin aklına gelir. Bana da keyifle izlemek kalır. Gelsin o zaman ikinci sezon !

 

Yorumlar

  1. Ben de bir kaç bölüm izledim bu diziyi. Sonra iyice teenage moduna girince uzaklaşmış olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük bir parçamı ergenlikte bıraktım herhalde, izlemeyi seviyorum :)

      Sil
  2. hımmm izlerim iyimiş belli :)

    YanıtlaSil
  3. Netflix'te güzel diziler var ama vakit yok. Bir diziye başladığım zaman onu bitirmem lazım o gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı gün bitirmek mi:) zor iş..ben de diziyi boş kaldıkça izlemeyi seviyorum:)

      Sil
    2. 1 Sezonu bir gecede bitirdiğim için son zamanlarda izlemiyorum.

      Sil
    3. Aynı gün izlesem beynim tutulur 🙂

      Sil

Yorum Gönder