Ana içeriğe atla

KORONA GÜNLERİ


KORONA GÜNLERİ


Sosyal medyayla gerçek hayat pek birbirini pek tutmuyor. Hafta sonu "evinde kal" çağrılarına uyarak burnumuzu çıkarmadık. Pazar günü tüm evi çamaşır suyuyla sildim. Silerken yeğenimin balıkların sularını kirletiyorsun dediği geldi aklıma. Neyse..

Sonra işe gittim. Müthiş kalabalıktı. Hafta sonu evde kapalı kalmamın pek anlamının olmadığı fark ettim. 65 yaş üstü, altı bir sürü insanla muhatap oldum. Müşterilere sinirlendim. Başka bir şehre gidip hayvan alımına karar veren mi, Mercedes kamyon almaya karar veren mi, dükkan alacak olan mı.. 70 yaşında sabahın köründe vadeli hesabına para yatırmaya gelen yaşlı teyzeye ne demeli? Çok kızgınım, ölmesine üzülmeyeceğim çok insan var, öyle kızgınım.

İş yeri boyuna ilaçlanıyor, çamaşır suyuyla, dezenfektanla, sirkeli suyla siliniyor. Hava soğuk, sürekli havalandırılıyor, cereyanda kalıyoruz, üşütüyoruz. Kronik farenjitim var , boğazım ağrıyor, ara ara öksürüğe tutuluyorum, acaba hasta mıyım diyorum? Öksürdüğüm halde etrafımdan çekilmeyen, 50.000 TL kredini üç yıl vadede,beş yıl vadede geri dönüşünü soran müşterilerim var, çok ilginç...Elimi yıkıyorum, sonra tapu fotokopisini alıyorum, sonra yıkıyorum, bu sefer kimliğe dokunuyorum. Sonu yok ki, salmak üzereyim..

Bugün diyaliz bölümünde çalışan kardeşim ilk kez koronalı hastaya diyaliz yaptı. Korona böbrek yetmezliğine  yol açıyormuş, tek diyaliz doktoru olduğundan bundan sonra da korona hastalarına  müdahale etmek zorunda kalacakmış. Tvlerde gördüğümüz, astronot kıyafetine benzeyen koruyucu kostümleri yokmuş, fotoğrafını gönderdi, öyle dandik ki kıyafetleri... Bone saçlarını sarmıyor, üstlerine giydiklerinin sırtı açık... Kendi ayakkabıları ile girmişler filan..Of Allah'ım.. Okullar tatil olduğundan kızı annemlerde kalıyor ve kardeşim kendisinin hastalanması yanında tüm aileyi hasta edebilir. Yıkanıp paklanıp görüşüyorlar, umarım kendini koruyabilir. Temenniden başka elimizden bir şey gelmiyor..Hastalık öyle yaygınlaşmış ki pandemi planına geçilebilirmiş, sorun şu ki  pandemi planı henüz yokmuş. Çıldırmamak elde değil..

Televizyonlara bakıyorum yanıp yıkılıyoruz, öyle ciddi bir durumla karşı karşıyayız. Sonra işe gidiyorum, bambaşka bir dünya, hiç bir şey olmamış gibi sanki. Ülke ikiye bölünmüş durumda bilinçliler ve bilinçsizler..

Bir ay sonrasını merak ediyorum. Neler yaşamış olacağız. Bugün beni gülümseten tek şey dışarı çıkmak isteyen sekiz  yeğenimin çıkamayız diyen annesine "ama ben 65 yaşında değilim ki" demesi oldu. Güzel günler görecek miyiz çocuklar?




Yorumlar

  1. Gerçekten öyle.Bende evde kalıp bahar gününü pencerenin dışından izlerken insanların bos boş gezmeleri sinirimi bozuyorlar.umarım sevdiklerinizle güzel günler görürsünüz♡

    YanıtlaSil
  2. "Ülke ikiye bölünmüş durumda." o kadar doğru yazmışsınız ki... Umarım tez zamanda geçer gider her şey. Sağlık diliyorum. Güzel günleri göreceğiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her konuda ikiye bölünmüşüz, ne yazık..güzel günler görelim lütfen..

      Sil
  3. Biz evdeyiz ama eşim de çalışmaya devam ediyor. Çalışmak zorunda olanlara kolaylıklar diliyorum, sağlık diliyorum. Fakat sizinki hâkikaten ayrıca sabır gerektiriyor. O boş beleş işler için gelenler karşısında sakin kalmak zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç bir şeyin farkında olmayan öyle çok insan var ki.. kaderimizde varsa öleceğiz diyorlar, öyle salmışlar..

      Sil
  4. Bende gün boyu halk ile karşı karşıyayız anlamadıgım hadi 65 üstü çıkmasın da gençler hiç içeri girmiyor orada burada geziyor kimse kimseyi düşünmüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zor zamanlar bizi bekliyor gib,. zaman neler getirecek bakalım..

      Sil
  5. görcez görcez güzel günleri. kardeşine kolaylıklar yaaa. sekiz yeğen tatlişler. dikkat et ama çok takma kafana yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elden gelen pek bişey yok zaten deep,.. teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ben de çok merak ediyorum iki üç ay sonra nasıl olacak acaba? Neler değişecek, nasıl dersler çıkaracağız?

    YanıtlaSil
  7. bizde evdeyiz ama *dışarı çıkma mecburiyeti olanları tenzih ediyorum* hala "bize bir şey olmaz, hava güzel çıkıp hava da almayalım mı vs." hiçbir şekilde umursamayıp dışarı gezen insanlar var... umarım en kısa zamanda sağlıklı bir şekilde atlatırız bu durumu...

    YanıtlaSil
  8. Durum giderek ağırlaşıyor ve insanların duyarsızlığı da sinir bozucu durumda. Dün markette makarna paketlerini yere koymuşlar, oradan raflara diziyorlardı. Bunu söyledim diye ben suçlu oldum. Gayet güzel anlatmışsınız bu zamanda yaşananları. Monalisa'nın maskeli halini de çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pis ayakkabılarla basılan yere nasıl koyabilirler ki? birisi ünlü tabloların maske takmış hallerini yapmış, monalisa da onlardan biri., biraz gülümsetiyor :)

      Sil
  9. En iyisi hiiiiç sosyal medya ve haber dolaşmamak sanırım yoksa gerçekten insan küfürün bil eşiğine gelebiliyor. Bi yandan da şöyle düşün bu insanlar bakınca, eğitimin ne kadar önemli bir şey oldugunu anlıyorsun... net!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder