Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 160

   



Ağaç EV Sohbetleri tüm hızıyla devam ederken bu haftanın konusu Deep Tone’dan gelmiş:

Şu anki yaşamınız ve gelecek için korkularınız nelerdir? Aile veya çevre değil sadece sizi ilgilendiren korkularınzdan bahsedelim.


Eskiden çok korkum vardı. Kırk yaşıma girince  baktım ömür geldi geçiyor. Hayat  korkularla, endişelerle yaşamak için çok kısa. Bir de şunu fark ettim, zihnim sürekli endişe ve korkularla doluydu, bunların binde biri bile realiteye dönüşmüyormuş meğer.  Son altı aydır Yoga With Adrienne’le günlük ortalama yarım saat yoga yapıyorum. Yoga yapanlar bilir, zihin istemeden boşalıyor, korku, endişe kalmıyor. Bu iyi yanı olsa da, kötü yanı boş bir levha gibi olmak. Gelecek ya da geçmiş gelmiyor insanın aklına; marketten alacaklarımı filan unutuyorum, liste yapıp listeyi unutuyorum filan. Eşim çıldırıyor. Olsun, ben bir yerde denge bulacağıma inanıyorum.

Korkularım azalsa da yine de korktuğum şeyler var. Bir uzvumu kaybetmek mesela. Ve delirmek. Birkaç ay önce ülkemizde insanlar soyunup sokağa çıkıyorlardı hatırlarsanız. Bundan korkuyorum. Bir kere delirdikten sonra sürekli deli kalacaksam bunu sorun etmem ama ya önce delirip sonra ayılırsam? O zaman çok utanırım 😊 Yine de delirmeyeyim lütfen.

Işid Ezidi kadınlara zulüm etmişti. Şimdi Afganistanda kadınlar aynını yaşıyor. Bundan korkuyorum.  Birinin kölesi ve cariyesi olmaktan korkuyorum. İç savaş yaşamaktan korkuyorum. Sonra diyorum bir sürü insan gelmiş geçmiş. Çanakkalede savaşmışlar, Fransız İhtilalinde savaşmışlar, kadınlar cadı diye yakılmış öldürülmüş. Ölünmesi gerekirse de gidip ölünür.  Kimiz ki biz? Ama ya ölmeyip cariye olursam? O zaman da yüzüğümde zehir taşıyıp intihar ederim ben de.

Bir de seçim yapma korkum var. Ailemden iki kişi yangında kaldı, hangisini kurtarırım? Ya bunu seçmek zorunda kalırsam diye korkuyorum. Onun dışında aile üyelerimin hastalığı filan gibi korkularım var ama anladığım kadarı ile bu konu dışı.

Sanırım bu kadar. Etkilenmeyeyim diye kimsenin yazısını okumamıştım. Bakalım kimler, nelerden korkuyormuş…


 

Yorumlar

  1. oyyyy amanin korkuların korkunç yaa :) seçim yapmak deyince, şu filmi izlesene, turist (ruben ostlund/2014), ailesini mi kendisini mi kurtarsın konulu :) ya ingiliz kızlarının işide gönüllü gidişleri gerçeği var bir de arayıştan dolayı, bunun da filmi, profil, filmin adı :) yoga zihni boşaltıp ana uyanmak için ayolcum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten bu filmler olumsuz etkiliyor, insanın aklına gelmeyecek geliyor. İngiliz kızlara da şaşırdım, bir kadin IŞİD'e nasıl katılır anlamam, başlarına neler geldi kim bilir? Deepsi senin film önerilerine benim ömrüm yetmez ki:)yoga konusunda haklısın ana uyandım, uyandım noldu boyna kredi veriyorum anda. Ani yadamak bu olmamali sanki?

      Sil
  2. Bu önemli korku varyasyonlarını neden gülümseyerek okudum acaba.🤔 Yazarın hünerinden olsa gerek. 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) kendimi teskin etmeye çalışıyorum:)

      Sil
  3. Seçiminle birine zarar vermekten korkmam nebkadar zarif :))

    YanıtlaSil
  4. İç savaş korkuların en büyüğü. Bizim gibi gelişmemiş toplumlarda iktidar sahipleri ayrımcılık yaparak toplumu kutuplara ayırmak suretiyle yerlerini korumaya çalışıyorlar. Bu ateşle oynamak, insanları birbirine düşürmek ve iç savaş çıkarmaya yol açar. Önce sağcı-solcu, sonra alevi-sünni, dinci-laik ve nihayetinde cumhur-millet ittifaklarıyla ülkeyi bölmeye çalıştılar, çalışıyorlar. Umarım korkulan olmaz, halkımız büyük bir felakete sürüklenmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç savaş, kölelik vb bize uzak değil, hemen sınırlarımızda yaşanıyor. Bize uzak değil. Korkuyorum ama umudum var. Bence düzelecek her şey
      Bizim toplum üşenir iç savaşmaz:)

      Sil
  5. Yoga olayına ben de takılmıştım. Sonra çok durağan geldi sıkıldım. Aslında rahatlıyordum da yaparken. Epey iyiydi ama işte hele o sonda şimdi yatın kendinizi dinleyin kısmında kafamda 40 iş:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yavaş bir insanım, tosbağayım, ondan yoga uygun benim için.akildaki binbir fikir yogaya devam ettikçe yok oluyor:)

      Sil

Yorum Gönder