Ana içeriğe atla

GELİRKEN EKMEK AL-ŞERMİN YAŞAR

 


Şermin Yaşar'ı, "Oyuncu Anne" yken tanıdım. Pozitif bakış açısı hayatımı güzelleştirdiğinden takip etmeye devam ettim. Zaman zaman bu kadar pozitif olmasını inandırıcı bulmadığım oldu. Aile ilişkilerini, komşuluk ilişkilerini bana göre fazla göklere çıkarıyor, bu tür ilişkilerdeki iki yüzlülüğü yok sayıyordu. Eski bir reklamcı olan Şermin Yaşar'ın bunu geniş kitlelere ulaşmak için pazarlama stratejisi olarak kullandığını düşünüyorum. Bugünkü dünyada ayıp değil bu. Bugün yaptıklarını yapmasını, müzeler kurmasını sağladı bu.Çabalayan insanlar ilham veriyor ve dünyayı değiştiriyor sonuçta. 

Daha önce Göçüp Gidenler Koleksiyoncu'sunu okumuş ve beğenmiştim. İkinci kitabı bu ve ben kitaplarını okudukça yazarı daha çok sevdim.

Gelirken Ekmek Al, on sekiz öyküden oluşuyor. Öyküler yazarın sosyal medya paylaşımlarının aksine içimizde ince sızı bırakan, hasta eden aile, insan ilişkilerine ilişkin.Eziyet eden kaynanalar, eşlerine malları gibi davranan erkekler, cimri, yalancı, kurnaz  insanlar.... Yazarın hassas, kırılgan bir kalbi var bence. Bir zeki ve komik. Absürtlükleri okurken Aziz Nesin okuyormuşum gibi hissettim kendimi. 

Ülkemizde pek çok sorun var. Biri de insan ilişkileri sorunu. Varlıklarını başkalarına yük etmeye bayılan ve böyle var olan insanlar çok. Yazar da bunları anlatmış.

Kitaba adını veren Gelirken Ekmek Al, bir kadının kocasının yolunu beklemesine, hayatının çarçur olmasına  ilişkin. İki aylık hamileyken evden ayrılan ve 16 yıl başına gelen türlü olaylardan dolayı eve gelemeyen eş yüzünden kızını yalnız büyüten kadının kocası,  16 yıl sonra telefon eder, "bir şey istiyor musunuz "diye........belki de on altı yıl boyunca hayalini  kurduğu cümle, bir kelebeğin kanat çırpışı gibi uçtu annemin dudaklarından...."Şahiiiin.... Gelirken ekmek al...."


Yorumlar

  1. Ben de instagramdan tanımıştım, okuduğum kitapları var. İyi bir gözlemci sanırım hikayeler hayatın kendisi gibi. Evet sanal dünyada ki pozitiflik vurgusu kesinlikle taktik, reelde böyle bir hayata gülümseme nadir bulunur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeleri çok güzel , evet. Dediğiniz gibi mutluluklar yapay geliyor.wma mutsuzluğa da kimse gelmez sanırım.

      Sil
  2. Bu kitabı çok gördüm ama konusunu bilmiyordum. Yazarı ben de bir dönem instagramdan takip ediyordum. Artık içinde reklam var mıydı bilmiyorum ama ben de yer yer kendisini aşırı pozitif bulurdum. Hayattaki iyi yönlere odaklanmak tabi ki çok önemli ama olan diğer durumları da yadsıyamayız diye düşünüyorum. İyi kötü iç içe. Müzesini ben de ilham verici buluyorum. Kendisini de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ve kötü iç içe gerçekten.sadece mutluluğu izlemek de sürekli mutlu olamayan insanlara iyi gelmiyor aslında. Kitapları güzel, tavsiye ederim.

      Sil
  3. şermin yaşar şeker gibi yazıyor, melisa kesmez deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine bir şey öğrendim senden, Melisa kesmezden haberim yoktu, hemen bakıyorum:)

      Sil

Yorum Gönder