Ana içeriğe atla

HAFİFLEME PROJESİ-1

 


Bu ara her şey üstüme üstüme geldiğinden biraz daha özgür hissetmeye karar vermiştim. En kolayı maddi yüklerden kurtulmak olduğundan en başta  fazla eşyalardan başlamaya karar verdim. Hafta sonu eşyalarla başladım.

1-Öncelikle uzun zamandır biriktirip bir türlü atık toplama kutusuna götürmediğim sıvı yağları, atık pilleri, plastikleri götürdüm. 

2-Üç koca poşet kullanılmış kıyafet ayırıp ikisini giysi kumbarasına attım, bir koca poşeti de bu hafta götüreceğim.

3-Buzdolabında pörsümüş sebze meyveleri attım, buzdolabımı temizledim. Yenilebilecek sebze meyve yensin de bitsin diye alışveriş yapmadım. 

4-Bir çekmeceyi düzenledim. Çekmece de bulduğum tohumları saksıya ektim. Çıkıp çıkmadıklarına her gün bakarak kendime yeni bir heyecan yarattım. (yeni bir sorumluluk da tabi.)

5-Sıklıkla evden yemeğimi götürüyordum zaten. Bu hafta biraz daha sıkı tutuyorum. Çarşamba günü itibariyle firesiz devam edebildim.

6-Tatil nedeniyle ara verdiğim  iki öğün beslenmeye tekrar başladım.İlk yemeğimi  öğlen yiyerek ve akşam dokuzdan sonra bir şey yemeyerek devam ediyorum.

7-Madam COCO, English Home gibi markalardan gelen mesajları engelledim. Daha az mesaj gelir oldu.

Bazen acaba çok mu boş biriyim de böyle abuk şeylerle hayatımı geçiriyorum, takıntı yapıyorum diyorum. Burjuva mıyım da, hiç derdim yok mu da sürekli kendimle uğraşıyorum diyorum. Desem nolacak, böyleyim sonuçta. Kendi kendime kavga edip duruyorum. Bir de hangi odadan geçsem atılacak bir dolu eşya takılıyor gözüme. Bir lokma, bir hırka insanına mı çıkacak bu yol, bakalım …


Yorumlar

  1. Harika bir adım atmışsınız. Maddi yüklerden kurtulmak ve özgür hissetmek gerçekten önemli. Hem çevre dostu bir davranış hem de ruhsal açıdan ferahlama sağlayacak bir adım. Umarım kendinizi çok daha iyi hissedersiniz kısa sürede:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi gelir de sonraki adımlara da gecebilirim

      Sil
  2. Bence harika bir iş bu fazlalıklardan kurtulma, birilerine veya bir yerlere verme işi. Öyle ya benim işime yaramaz ama senin yarar mantığı. Yıllar önce bir ara yurtdışındaydım ve hafta sonları ev sahipleri kendi bahçelerine kullanmadıkları her şeyi çıkarıp satıyorlardı. Öyle fahiş rakamlar değil, bazıları çok daha küçük paralara gidiyordu. Maksat, hem karşıdakinin işi görülsün, hem o sayede bahçeye, hayvanlara alınacak veya benzeri şeyleri halletmiş oluyor insan. Çok mantıklı gelmişti, İzmir-Bostanlı' da da her ayın ilk pazar günü 2. el pazarı kuruluyor. İyi bir düşünce. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında daha oturmuş tabii.ulkemizde yeni yeni Kadıköy, bostanlı gibi yerlerde var. Zamanla yaygınlaşır umarım.düzgün, temiz işleyen sistemle çok kişi ihtiyacı olan eşyaya ulaşabilir aslında. İnşallah Haluk Levent' in aklına gelir ve yapar:) bizden fayda yok..

      Sil
  3. Çok fazla şey var hayatımızda. Bazen ben de bu çok şeyden dolayı hayattan dolayı tat alamadığımızı düşünüyorum. Yazınız ilham verdi sadeleştirmek için, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli bir şeylere yetişmeye çalışmak çok zorlayıcı.sadelesmek iyi gelecek gibi, bakalım:)

      Sil
  4. 2 yıl kullanmadığın her şeyi verceen atcan :) insanları duyguları da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bı de sık kullandığın ama bir işe yaramayan insanları da atabilmek lazım. Zehri bünyeden atmak gibi:)

      Sil
    2. Vallahi çok iyi tavsiye. Uygulayacağım :)

      Sil
  5. Hiç öyle düşünmeyin lütfen. Yazınız bana ilham oldu ve ciddiyim. Ben de hayatımı düzenlemeye karar vermiş ama nereden başlayacağımı bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kolayı eşyalardan başlamak.sonra gerisi gelir diye düşünüyorum. Teşekkür ederim💜

      Sil
  6. Korkmayın, bende sizden farklı değilim.
    Ama yaptıkça iyi oluyor insan. O yüzden yapmak lazım. Otur otur insan şişiyor. Ruhen de bedenen de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir şey yapmamaktan iyi,b şeylerden başlamak:)

      Sil
  7. Bı de sık kullandığın ama bir işe yaramayan insanları da atabilmek lazım. Zehri bünyeden atmak gibi:) dediğiniz şeyi 2024 e girmeden yapmış biri olarak, vakti gelince doğum gibi durdurulamaz bir vaka oluyor bu.biraz acılı ama ferahlatıcı.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Deep'in dediği gibi azami 2 yıl kullanmadığımız her şeyi hayatımızdan çıkartıp yenilerine yer açmalıyız. Değişim şart:)

    YanıtlaSil
  9. Öyle iyi geliyor ki bunlar. Şaşırdığım şey ise şu, o kadar atarım ne ara doluyor yine ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok şey almam aslında. ama ben de soruyorum ne ara doluyorlar?:)

      Sil

Yorum Gönder