Ana içeriğe atla

İZLEDİKLERİM

 


BODIES(NETFLIX DİZİ)

Bodies, Netflix'in İngiliz yapımı, 8 bölümlük mini  dizisi. Dört farklı yılda (1890-1941-2023 -2053 yılları), dört detektif aynı yerde, aynı şekilde, aynı adamın cesedini bulur. Bu nasıl olabilir? İzleyiciler olarak şaşırır kalırız. Eşimle zamanda yolculuk konulu dizileri seviyoruz. Bunda da zamanlar arası geçiş var. Dizide düğüm çözülüyor  ama açıkçası ben sevmedim, mantıklı bulmadım, karmaşıktı. Zaman yolculuğu gerçek dışıyken çözümde mantık aramak saçma ama insan zihni mantıklı kandırılmak istiyor sanırım. Dizideki zamanlardan en çok 1890 ı sevdim. Renkler naturel ve her şey sadeydi. 1941 karanlık, 2023 ve 2053 yılları çok renkliydi..


THE FALL (DİZİ)

The Fall, İrlanda yapımı , üç sezonluk bir suç dizisi. İrlanda' da eğitimli kadınlar, öldürüldükten sonra süslenip, oje sürülüp, estetik bir şekilde  sergilenmektedir. İrlanda polisine yardımcı olmak üzere seksi, zeki ve bağımsız bir kadın olan İngiliz dedektif  Stella Gibson yardıma gelir. İlk olarak cinayetlerin arasında bağ olduğunu  çözen Gibson katili de bulacaktır. Zaten izleyiciler olarak katilin kim olduğunu en baştan biliriz. Bu noktada diziden sıkıldığımı, Gibson'ı güçlü karakterini sevmekle birlikte konuda derinlik olmadığını  söylemek isterim.Ne katilin psikolojisi derinlemesine işlenmiş, ne heyecan var. Etkileyici olan dünyanın neresine giderseniz gidin "kadınlık" a olan düşmanlık. Kimliğimiz sadece anneliğin kutsallığına indirgenmeye; vahşi tarafımız şeytanileştirilmeye çalışılıyor. 

BREAKING BAD(DİZİ)

Breaking Bad, beş sezonluk ABD yapımı eski bir dizi. Gelmiş geçmiş en iyi dizilerden sayılıyor. Biz yıllar önce başlayıp yarım bırakmıştık, yıllar sonra bitirebildik. Dizi uyumlu, örnek bir kimya öğretmeninin, kanser olduğunu öğrendikten sonra  ailesini güvence altına alabilmek için uyuşturucu üretip satmaya başlaması sonrası gelişen olaylara dair. Ezik kimya öğretmeninden, tehlikeli uyuşturucu satıcısı Heisenberg'i yaratan Walter White'ın kimliği ortaya çıkar elbette. İlk iki sezonunu çok sevdim. Dizinin son bölümüydü sanırım White karısına şöyle dedi: "Bunu ailem için yaptım. Aslında hayır bunu kendim için yaptım. Heisenberg olmak istedim." Ruhlarımız iyi veya kötü parlamak istiyor. Bastırıp, kurallara, topluma uyumlu olsak da aslında istediğimiz bu değil. 

NOEL KAZASI (FILM)

Noel filmlerini seviyorum. Kar, ışıklar, romantizm, mutlu son.. Kim sevmez ki? Eşim sevmiyor. O yokken romantik film ihtiyacımı karşılıyorum. O  evde değilken izlediğim filmlerden. Pek derinliği yoktu ama iyi hissettim. Zengin bir adamın şımarık kızı, nişanlısıyla dağ gezisi yaparken bir kaza geçirir ve hafızasını kaybeder. Onu bir dağ oteli işleten ,karısını kaybeden yakışıklı, sempatik, iyi kalpli bir adam bulacaktır. Tabii Eros boş durmaz ve okunu atar.Sonrası mutlu son.

KAR KARDEŞLİĞİ (FILM)

Kar Kardeşliği, İspanyol yapımı, gerçek bir uçak kazasında yaşanan olayları konu alan bir film.1972 yılında  Uruguay'dan havalanan uçak And Dağları'na çarpar. 29 yolcunun hayatta kaldığı uçak kazasından sonra bu insanların hayatta kalma mücadelelerini, dayanışmalarını izleriz.  Kurtarılmayı bekleyen yolcular arama kurtarma sonuçlarının sona erdiğini radyodan duyunca yıkılır, yine de hayata tutunurlar. Uçaklarına çığ düşer, yiyecekleri yoktur, ölüleri yerler. Uzun zamandır midem kolay kolay bulanmıyordu ama ölü insanları yemeleri beni çok etkiledi. Zaten etkilesin diye boyuna bu konu vurgulandı, sürekli ceplerinden çıkardıkları et parçalarına zoom yapıldı, bence bu kadarı  çok gereksizdi. Filmi öyle kodladı zihnim.



Yorumlar

  1. Bodies ilgi çekici görünüyor. The Fall bana hitap etmiyor, konusu garipmiş. Kar Kardeşliği'nde et yemeye fazla odaklanılması bir süre sonra sıkar gibi geldi. Buna neden gerek duyduklarını ben de anlamadım. Teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The fall benim için de hayal kırıklığıydi. Kar kardeşliği güzel aslında,sanırım onu anlatamamışım:)

      Sil
  2. Son filmi bloglarda çok gördüm ama izleyemem sanırım...
    Dizi izlemeyeli çok olmuş. Uzun dizilere zaten bulaşmam ama kısalardan bakabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar Kardeşliği güzel film. Sadece bir noktayı fazla vurgulamışlar, onu söylemek istemiştim:)

      Sil
  3. Bodies' i izlemeye başladığımı hatırlıyorum ama sonu yok :) galiba ya hafıza kaybı yaşıyorum ya da ben de sıkılıp bırakmış olmalıyım muhtemel.
    Ben bir üçleme film önereceğim, bilmeden 2. nden başladım bugün de birincisini izledim. Sırada üçüncüsü var. Oyuncular çok iyi, özellikle 2. filmde oynayan James McAvoy muhteşem bir performansa sahip. 1. film- Unbreakable, 2. film- Split, 3. film- Glass İyi seyirler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekran fotosunu çektim, mutlaka izleyeceğim. Teşekkür ederim:))

      Sil
  4. breaking bad efsane, prison break gibi, the falla ortalama polisiyelerden, ama kadro süper o dizide :) gillian anderson var yaaa, x files ve dornan :) bodies de ivit çok meşhurlu. ah ingiliz polisiyesi kaynıyor benim blog :) amaaa kuzeyliler daha iyi polisiyede :) bron broen ve forbrydelsen, izlemdiysen :) bir de klasikler var, the wire gelmiş geçmiş en iyi polisiye seçildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The wire bakayım.senin bloğa yetismem mümkün değil:) bi kac ömrüm olmalı:))

      Sil

Yorum Gönder