Ana içeriğe atla

KARDEC (NETFLIX FİLM)

 


Lady Wednesday'in yazısıyla haberdar olduğum bir film Kardec. Bir saat elli dakika süren filmin konusu Fransa'da geçiyor. Film Brezilya yapımı olduğundan dili Portekizce.

Film gerçek olaylardan esinlenmiş. Pozitivizme inanan profesör Rivail; o dönem popüler olan ruh çağırma seanslarını saçma bulmaktadır. Fakat bir tanesine katıldıktan ve ruhlar, o ve eşinin arasında geçen bir diyalogu aynen aktardıktan sonra inanmaya başlar. Ruhlar medyumlar aracılığıyla mesajlarını iletmektedir, Rivail bunları derleyip toplar, materyalizme karşı spirütüalizm akımını kurar. Buna göre evrensel bir ruh vardır, bu sevgiyi içerir. Ruh ölmez, reankarne olur. Rivail seansların birinde geçmişte  yaşayan druidlerden Allan Kardec olduğunu öğrenir ve bundan sonra bu ismi kullanır. 



Ruhlardan gelen mesajları "Hakikatin Ruhu" adıyla kitaplaştırır. Her şey güllük gülüstanlık gitmez tabi. Reenkarnasyon gibi kilisenin karşı olduğu fikirleri yaydığı için kitapları yasaklanır, yakılır. Fakat yasaklar merak uyandırır ve kitabı farkli dillere çevrilip yayılır. 

Film daha çok Allan Kardec'in spirütüalizmle tanıştıktan sonraki mücadelesini anlatıyordu. Oysa ben spirütüalizmin esaslarını öğrenmek isterdim. 

Kayınpederin cenazesinden iki gün sonraydı sanırım, mutfakta misafirler için çay hazırlıyordum. Eşimin kuzeninin kızı, ortaokula gidiyordu, yanıma  geldi, şimdi dua edeceğim, sonra sana "Cebrail mi Azrail mi" diye soracağım, kolların  havaya kalkacak dedi. Pek inanmayarak da olsa can sıkıntısından yapmasına izin verdim. Sonra benim kollarım iradem dışında havaya kalktı. Çok güzel bir histi  yaşadığım, huzurlu, yumuşacık  bir hafiflikti. Bir daha da öyle bir tecrübem olmasa da, başımdan geçen bu kısacık hafiflikten ve yaşamın çözülmeyen gizeminden  bu fizik ötesi dünyaya inanıyorum.Düşünün ölüyorsunuz ve o sahip olduğunuz kavrayış, bilinç bir anda yok oluyor. Kalbin ölmesini anlıyorum ama ruhun ölmesini anlayamıyorum. 

Reenkarnasyonu ise anlamlı bulmuyorum. Reeenkarnasyon varsa ruh tekrar doğuyor. O zaman bu ruh çaırma seaanlarındaki ruhlar hayatta olmalı, niye çağırıyorlar ki?

Allan Kardec'in kitabını araştırırken bizim ülkemizdede ruhçuların olduğunu öğrendim ve Murat Bardakçı'nın  yazısına ulaştım. Çok ilginç, bir okuyun derim. 


Yorumlar

  1. Film ilginç görünüyor. Listeme alayım.
    O yaşadığın olayda ellerinin kalkması duanın etkisi miydi? Tam anlamadım. Merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden kalktı bilmiyorum. Karşımdaki çocuk,bilinçli bir şey yaptığını sanmıyorum. Her neyse çok güzeldi :)

      Sil
  2. wednesday da görmüştüm izlicem ben de, ay var tabiii bak ruh ve madde diye bir dergi var sahaflardaaa, bu konudaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakayım, aslında çok da bakmak istemiyorum, korkarım sonraaa..

      Sil
  3. bardakçııı okudum şimdi, ruhselman mış önemli biri herhalde, ay bizim ülkede spiritüalist çok yaa bu konuda kitap da çoook, bulursun yanii :) cin peri hikayeleri ise o kadar çok kii, ayrı bir dillleri bile var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama gelen ruh önder küresel ısınmayı filan bilmiş ya. bir de hiç güzel şeyler söylememiş. ben bizde bu kadar spirütüalist olduğunu bilmiyordum, şaşırdım.

      Sil

Yorum Gönder